לאחר ירי הרקטות אתמול שהתפוצצו מול חופי גוש דן, תקף בלילה חיל האוויר בעזה. ראש הממשלה ביקש להעביר מסר לארגון הטרור: "סיפורי הברקים שחוזרים מדי חורף לא רלוונטיים יותר".
בשנה שעברה השפעת כמעט לא הורגשה, השנה היא שבה להרים ראש.
תינוקת בטיפול נמרץ, ודיווחים על פעוטות שלא עלו במשקל, הובילו את משרד הבריאות לרענן נהלים להכנת תרכובות מזון, בפרט במכשירי ברי מים ייעודיים לתינוקות.
הרב הראשי לאו מצא לנכון להתנצל (בערך. סוג של) על ביקור התנחומים בבית חיים ולדר שנחשד בעבירות מין ושם קץ לחייו.
חשבון הגז של קשישה תפח ל-2,600 שקל בגלל דליפה: "אמרו שזו אחריות שלה".

תורים בלתי נגמרים בדרך לבדיקה

אז מספר המאומתים לקורונה עולה במהירות, מספר הנדרשים לבידוד עולה במהירות - ומספר הבדיקות - בהתאם. אבל התוצאה, התוצאה היא המתנות אינסופיות בתורים לבדיקות, פקקים עצומים בדרך. מי שחשב שזה רק ל-PCR טועה. מדובר על עומס לא הגיוני הן לבדיקות האנטיגן והן לבדיקות ה-PCR.
בתל אביב, ירושלים, קיסריה, הרצליה, נתניה ויישובים רבים אחרים עמדו היום הנבדקים בתורים שנמשכו שעתיים ואף יותר, במתחם הבדיקות ברוקח מכוניות חיכו על הכביש מחוץ לחניון עקב התור הבלתי נגמר, גם ליד מתחם הבדיקות בספורטק בהרצליה נרשמו עומסים כבדים - והמשטרה ביקשה מנהגים להשתמש בדרכים חלופיות.
ואם יש משהו לא מרגיע זה שראש הממשלה אמר היום בישיבת הממשלה: "כולנו כבר מרגישים את העלייה בהידבקות, ואנחנו צפויים לראות הכפלה, ואז הכפלה של הכפלה, כבר בימים הקרובים. ככה זה עובד. שיהיה ברור - גם אם יש מי מאיתנו שמעדיף להדחיק, בקרוב מאוד הוא כבר לא יוכל. יהיו עשרות אלפי מאומתים ביום, כבר בזמן הקרוב". בערב הוא צפוי לדבר שוב לאומה.
בישיבה מתחו שרים ביקורת על ההנחיות המשתנות בתכיפות. "אנחנו מבלבלים את הציבור", אמר השר לביטחון פנים עמר בר-לב. "אני ארבע פעמים ביום נדרש להצביע על צעדים חדשים. צריך לקבל החלטה ולא לשנות אותה לפחות שבועיים". גם השר אלעזר שטרן ביקר: "המדיניות לא ברורה כי אנחנו כל הזמן רוצים להקל".


1 צפייה בגלריה
עומס במתחם בדיקות קורונה בכפר סבא
עומס במתחם בדיקות קורונה בכפר סבא
עומס במתחם בדיקות קורונה בכפר סבא
(צילום: יאיר שגיא)

עומסים כבדים במתחמי בדיקות ברחבי הארץ
(צילום: נופר רוזנברג ורטנפלד, רן רימון, אלי מנדלבאום, סיון חילאי, גלעד כהן, נמל תל אביב)

לקריאה נוספת
.
אחרי השיטפונות בנגב בסוף השבוע, היום ירד גשם מקומי אחר הצהריים בעיקר בפנים הארץ. מחר יהיה דומה וביום שלישי סיכוי לגשם בצפון ובמרכז. בסוף השבוע הטמפרטורות צפויות לעלות.
בזמן שבישראל צופים גל תחלואה של קורונה שלא היה כמותו בעבר, בכמה מדינות בסדר הגודל של ישראל כבר מאובחנים עשרות אלפי חיוביים לנגיף מדי יום. אחת המדינות היא פורטוגל שבה אובחנו ביום שישי מעל 30 אלף חיוביים לנגיף במיוחד. למעשה בתוך שבוע אחד אובחנו במדינה כ-147 אלף חיוביים לנגיף, המהווים יותר מ-10% ממספר המאומתים במדינה מאז פרוץ המגפה.
למרות העלייה החדה במאומתים, מספר קורבנות המגפה לא עלה באופן חד ומתחילת דצמבר מתו במדינה 535 חולי קורונה, המהווים פחות מ-3% מהמתים מסיבוכי הנגיף מאז ינואר 2020. עם זאת, כיוון שהאשפוזים והפטירות מגיעים כמה שבועות לאחר ההידבקות, את התחלואה הקשה יותר מהגל הנוכחי נראה רק לקראת אמצע החודש.
בדיקות קורונה. וכנראה שאין סיבה להוסיף למה.
מאחורי פרשת עבירות המין בבי"ס בדרום. מה אפשר להגיד על החשד למעורבות שורת נערים בעבירות מין ובצילום המקרים הקשים; ההורים ההמומים שמנסים להבין איפה נכשל בית הספר ומה הם היו יכולים לעשות. הכותרת, הפודקאסט היומי.
אחרי שריגשו, ניקי גולדשטיין ובן הזוג בפפראצי זוגי ראשון.
פרעוש פרעוש אבל חיובי. ליאו מסי נמצא חיובי לקורונה.
שרידים של צעיר וכלב שנהרגו בצונאמי לפני 3,600 שנה התגלו בטורקיה.
והמיילים לא נשלחו לכם? אתם לא לבד. הכירו את באג 2022.