2 צפייה בגלריה
חזי לוי ורוני גמזו
חזי לוי ורוני גמזו
פרופ' חזי לוי ופרופ' רוני גמזו. קרב על סמכויות?
(צילום: לע"מ)
עימות בשאלת הסמכויות על אחד הנושאים החשובים ביותר במאבק בנגיף הקורונה? במכתב ששלח מנכ״ל משרד הבריאות, פרופ׳ חזי לוי, לרופאים ולאחיות המחוזיים והנפתיים בלשכות הבריאות הוא הבהיר כי "ההובלה המקצועית", כדבריו, של מערך החקירות האפידמיולוגיות "תישאר בידי אנשי המקצוע בבריאות הציבור, במטה ובלשכות".
כל זאת, בניגוד לדבריו של פרופ' רוני גמזו, הממונה החדש על המאבק בנגיף, שאמר בהצגת "התוכנית למיגור הקורונה" ביום שלישי כי צה"ל יהיה הממונה מעתה על קטיעת שרשראות ההדבקה.
בהמשך הבהיר לוי בשיחה עם ynet: "כל מה שאמרתי הוא שההובלה המקצועית תהיה בידינו. הם יעשו את התחקירים אבל ההכוונה המקצועית תהיה שלנו. אנחנו ביחד עם רוני נקבע את המסגרת הבריאותית, כיצד אנשי פיקוד העורף יבצעו את החקירות. אני לא רוצה שייווצר רושם כאילו יש 'טריז' ביני לבין הפרויקטור, אין בינינו שום מחלוקת.
"אני לא נגד רוני, והכוונה היא שאנחנו ננהל את זה ביחד", הוא הוסיף, "יש פה מטרה שהיא גדולה מהאגו.נחנו משלבים ידיים ועושים את הדברים".
גמזו מעביר את האחריות על החקירות האפידמיולוגיות לצה"ל
(צילום: לע"מ )

במקביל הבהירו בסביבתו של גמזו: "ההחלטה שהמערך עובר לצבא כבר התקבלה. המכתב בא להגיד לעובדי בריאות הציבור שלא ידאגו, ושהליווי הרפואי יעבוד תחת מדיניות משרד הבריאות. אין חילוקי דעות בין השניים".

2 צפייה בגלריה
מכתב חזי לוי עבור הרופאים והאחיות
מכתב חזי לוי עבור הרופאים והאחיות
המכתב של מנכ"ל משרד הבריאות
(מתוך עמוד הטלגרם "קורונה- משרד הבריאות")
"מזה חצי שנה אנחנו נמצאים בתקופה שהיא אולי המאתגרת ביותר שחווינו בהיסטוריה של בריאות הציבור במדינת ישראל", כתב פרופ' לוי במכתבו. בהמשך הבהיר כיצד ינוהל המערך: "ייתכן ובשבועות הקרובים יחולו שינויים במבנה ובתהליכי העבודה בתחום החקירות האפידמיולוגיות, אך אני מבקש להבהיר שההובלה המקצועית של תחום זה, שהוא הכוח המרכזי בעשייה של בריאות הציבור, תישאר בידי אנשי מקצוע בבריאות הציבור, במטה ובלשכות".
גמזו, כאמור, אמר דברים שונים לחלוטין בהצגת תוכניתו: "הדבר החשוב ביותר הוא שאנחנו צריכים בעצמנו לבצע קטיעה יותר אפקטיבית של שרשרת ההדבקה. אני מצטער, אבל היום זה לא קורה. סליחה מערכת הבריאות ומשרד הבריאות - זה לא שלנו. זו לא רפואה, זו אופרציה וזו הנדסה ואני שמח שצה"ל לקח את זה. יש לו את היכולות הטכנולוגיות והכלים. זה אומר הרבה יותר בדיקות, אבל קיצור הזמנים של הכול".
בסביבתו של גמזו אמרו כי כלל אינו ראה את המכתב, שפורסם בין היתר בעמוד הטלגרם של משרד הבריאות, עמוד עם 180 אלף עוקבים.