דרמה לילית על מתווה פתיחת המסעדות המשקפת את הכאוס בקבלת ההחלטות: שר הבריאות יולי אדלשטיין ויו"ר ועדת הקורונה ח"כ יפעת שאשא-ביטון לא הצליחו להגיע אמש (ב') להסכמה על מתווה לפתיחת המסעדות. לנוכח המבוי הסתום בוטל המשאל הטלפוני להפעלת מסעדות ברחוב והן אמורות להינעל מהבוקר ב-05:00. ח"כ שאשא-ביטון אמרה ל-ynet כי בדיון שיתקיים חמש שעות אחר כך תאשר את פתיחתן מחדש.
4 צפייה בגלריה
(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת, שלו שלום, AFP)
בדיון שערך אתמול, הביע ראש הממשלה בנימין נתניהו תמיכה במתווה שהציג אדלשטיין שלפיו יתאפשר למסעדות לארח עד 50 סועדים ברחוב אך לא יתאפשר לאיש לשבת בפנים לפי "המודל הניו יורקי". שאשא-ביטון הסכימה תחילה להעביר את המתווה בוועדה, אולם בממשלה האשימו ששינתה את דעתה והחליטה לא לאשר את המתווה הזה בוועדה שאמורה להתכנס ב-09:45 בבוקר.
4 צפייה בגלריה
נתניהו על ההמלצות: זה לא מדעי, יהיו תמיד חריגים, אבל זאת הכוונה שלנו - למנוע את ההתקהלות הזאת
נתניהו על ההמלצות: זה לא מדעי, יהיו תמיד חריגים, אבל זאת הכוונה שלנו - למנוע את ההתקהלות הזאת
הממשלה החליטה בישיבת הזום, אך מאז היא משנה את החלטותיה באופן תדיר
(צילום: איתי בית און, לע"מ)

שאשא-ביטון אמרה ל-ynet לפני חצות: "אני בשיח איתם עד הרגעים האלה. אנחנו רוצים 35 אחוזים מהתפוסה בפנים כמו במלונות. יצאנו מהדיון ואנחנו ממשיכים לדבר על המתווה". סגן שר הבריאות יואב קיש מתנגד בתוקף לישיבה בפנים. הוא התעקש על 30 סועדים בחוץ. שאשא-ביטון התנגדה לכך: "לא יהיה", אמרה. היא קראה "בואו נעבוד לפי התו הסגול המחמיר".
משרד הבריאות מוכן עתה לאשר ל-50 איש לשבת בחוץ. שאשא-ביטון התעקשה: "למה עד 50 לפי התו הסגול? עדיף לסגור אותם וזהו. לא מצליחה להבין איך ההחלטות מתקבלות. חוששת שמאבדים את הציבור. שהציבור לא מבין את ההיגיון במה שאנחנו מבקשים".
ועדת הקורונה הכריעה: החופים והבריכות ייפתחו בסופ"ש
(צילום: ערוץ כנסת )

4 צפייה בגלריה
מסעדת שוקו לולו בפלורנטין
מסעדת שוקו לולו בפלורנטין
במשרד הבריאות לא מוכנים לאפשר ישיבה בפנים. מסעדה בפלורנטין
(צילום: עיריית תל אביב)
4 צפייה בגלריה
מסעדה בניו יורק
מסעדה בניו יורק
המודל הניו יורקי, שבו תמך נתניהו. מסעדה בניו יורק
(צילום: AFP)
אתמול אישרה ועדת הקורונה את פתיחת חופי הים ובריכות השחייה גם בסופי השבוע. יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) הבהיר אתמול בפני הוועדה שהממשלה מוכנה לישיבה בחוץ במסעדות, אך מבקשת לאסור את הישיבה בתוך המסעדות מחשש להדבקה.
המתווה שאמור היה להגיע לשולחן השרים כלל את הרחבת המסעדות לרחובות, באישור הרשויות המקומיות, כדי שיוכלו לארח עד 50 סועדים בחוץ. שאשא-ביטון וחברים נוספים בוועדת הקורונה מתנגדים כאמור למתווה זה, ומעוניינים לאפשר ישיבה גם בחלל הפנימי של העסקים.
אך לא רק הם אלא גם המסעדנים עצמם, מתנגדם ל"מודל הניו יורקי". איגוד המסעדות לדוגמה הודיע על התנגדותו והפעיל מכבש לחצים על חברי כנסת. "העברנו לראש הממשלה, בפגישתנו איתו, הצעה למתווה דומה לזה שאושר לבתי המלון ומאפשר להושיב בחלל הפנימי קהל בתפוסה של 35% ובשטח החיצוני על פי התו הסגול", נמסר מהאיגוד.
"המתווה המוצע, איננו לוקח בחשבון את נתוני ההדבקה הנמוכים במסעדות, ומציע מודל שלא קיים באף מקום בעולם. למיטב ידיעתנו גם יו"ר ועדת קורונה בכנסת ח"כ יפעת שאשא ביטון מתנגדת למתווה המוצע", אמרו באיגוד.
ועדת הקורונה בכנסת שמרכזת עניין ציבורי ופוליטי רב ופועלת תחת איום של הליכוד להדיח את היו"ר, תמשיך לדון בימים הבאים ביתר ההגבלות. ביום רביעי היא צפויה לדון בסגירת חדרי הכושר ובהמשך תדון גם בהחלטה לסגור בסופי שבוע את אתרי התיירות, המוזיאונים והאטרקציות. בינתיים, הממשלה מתקשה להוציא לפועל את ההגבלות שאישרה בישיבת הזום בין חמישי לשישי. בלחץ השרים הודיע אתמול ראש הממשלה על השארת מערכת החינוך פתוחה: "לאחר הערכת מצב שקיימנו החלטנו שבשלב זה לא ייסגרו בתי הספר של החופש הגדול. הערכת מצב נוספת תתקיים בחמישי הקרוב".
פורסם לראשונה: 23:57, 20.07.20