בימים אלו, נספרסו ישראל משיקה את "Peru organic", תערובת קפה 100% אורגנית המיוצרת מפולי קפה הגדלים באופן טבעי, עם דישון והדברה בחומרים טבעיים בלבד, בחוות גידול בפרו, למרגלות הרי האנדים. התערובת Peru organic בעלת תו תקן אורגני ישראלי וזמינה, נכון לעכשיו, לבעלי מכונת VERTUO. כמו כן, היא מוצעת גם ללקוחות נבחרים בחטיבה העסקית.

2 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות נספרסו )

חדשנות וקיימות לאורך כל הדרך

בנספרסו מקפידים על איכותן הגבוהה של כל תערובות הקפה ולמעשה, ניתן לומר שיציאתה של התערובת האורגנית האיכותית של החברה הייתה רק עניין של זמן שכן, החברה משלבת בין חדשנות וקיימות מזה שנים רבות. כך, בין היתר בשנת 1990 השיקה נספרסו את מערכת מִחְזוּר הקפסולות הראשונה שלה בשוויץ וכן, ייסדה לפני 11 שנה את תוכנית ה-AAA לאיכות וקיימות בשיתוף עם ברית יערות הגשם תוך יצירת סטנדרט המשלב קריטריונים של איכות לצד קיימות. אלמנט נוסף שמאפיין את נספרסו הוא דאגה לחקלאים המגדלים עבורה את הקפה ולשמירה על זכויותיהם ועל רווחת משפחותיהם, מה שמייצר בסוף התהליך תערובות קפה ברמה הגבוהה ביותר.
מה הופך את תערובת Peru לאורגנית?
את התשובה לכך ניתן לחלק לשלושה גורמים עיקריים: מחזורי גידול טבעיים, דישון והדברה וגידול בחוות מופרדות ומרוחקות. ראשית, מחזורי הגידול - חקלאות אורגנית היא מערכת ייצור של מוצרי צריכה חקלאיים שתומכת בבריאות המערכת האקולוגית, הקרקע ובני האדם. קפה אורגני הוא קפה אשר מופק בשיטות אשר מגדירות סטנדרטים של חקלאות אורגנית. הסטנדרטים משתנים ממדינה למדינה, אך חקלאות אורגנית מכילה שימוש במשאבים מחזוריים, קידום איזון אקולוגי ושימור המגוון הביולוגי, וכך בדיוק גדלים פולי הקפה בחוות נספרסו בפרו.

2 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות נספרסו )

הגורם השני נוגע לדישון והדברה בחומרים טבעיים בלבד - בנספרסו שמים דגש מיוחד על סוגי העיבוד והדישון בהם עושים שימוש מגדלי הקפה. אחד מכללי המפתח בגידול אורגני הוא לא לעשות שימוש בכימיקלים ובחומרים סינטטיים כגון דשנים וחומרי הדברה. כתחליף בריא יותר, נעשה במהלך גידול תערובתPeru organic, שימוש בקומפוסט טבעי המיוצר משאריות פירות וירקות ומחומרי הדברה אורגניים על בסיס צמחי ללא רעלים. אלו גם עוזרים לשמור על בעלי החיים ועל הסביבה.
ולסיום, גידול בחוות המרוחקות מחוות גידול רגילות - אחד מתנאי הגידול האורגני החשובים והבולטים ביותר הוא גידול בחוות אשר אינן ממוקמות בסמיכות לחוות גידול אחרות העושות שימוש בחומרי הדברה כימיים. מדוע זה כל כך חשוב? כיוון שרק כך יוכל החקלאי להתחייב לחלוטין שהגידול שלו הוא אורגני במאת האחוזים, ללא חלחול תת קרקעי של דשנים וחומרי הדברה מחוות רגילות סמוכות.