אחרי ששם קץ לחייו: רבנים בכירים תומכים בחיים וודר, שנחשד בעבירות מין.
לאחר שלא הושגו הסכמות - רשימת המועמדים לעליון נפתחת מחדש.
הערכות אופטימיות מאוד בצה"ל, רגע לפני 2022.
אבל, ראש הממשלה מתח ביקורת מרומזת על דברי האלוף תומר בר ב"ידיעות אחרונות" על כך שהוא יכול "מחר בבוקר" לתקוף באיראן.
אסם מייקרת את מוצריה בעד 7%. מה אמר הכלכלן שלמה מעוז על הדברים וקיראו את הפרשנות של מירב קריסטל בנושא.
בגיל 52: אחיו הצעיר של מראדונה מת מהתקף לב.

"השרים שצייצו נגדי - כמו נתניהו על המרפסת בכיכר ציון"

השר לביטחון פנים עמר בר-לב, שמאובטח מהשבוע על ידי שב"כ, משווה בין שרי הממשלה שתקפו אותו לבין בנימין נתניהו שעמד על המרפסת בכיכר ציון כשמתחתיו תמונת יצחק רבין עם מדי SS. בריאיון לאולפן ynet תקף בחריפות חסרת תקדים את חבריו לקואליציה, לאחר הציוץ שלו על "אלימות המתנחלים" שעורר סערה, ואמר כי "אני מפנה את תשומת הלב לפתגם המפורסם שמילים במקרים קיצוניים גם הורגות".
אתמול, בישיבת סיעת העבודה, אמר בר-לב ששלושה מחברי הממשלה "יצאו נגדי והפכו אותי לאויב המתנחלים" - וזו הסיבה שהוחלט על אבטחתו. הוא התכוון לאיילת שקד ומתן כהנא מימינה, וליועז הנדל מתקווה חדשה - מבלי להזכירם בשמם. "המשימות הבוערות במשרד לביטחון הפנים רבות", כתבה היום שרת הפנים שקד. "השחרה של ציבור אידיאולוגי שומר חוק היא לא אחת מהן". גם הנדל, שכאמור לא הוזכר בשמו בריאיון הגיב לדברים וצייץ: "זו חובה שלי כשר בממשלה להשמיע ביקורת כלפי חברי בממשלה כשהם טועים. לעמר זכויות רבות אבל הוא לא חסין מביקורת. אלחם נגד הסתה בכל כוחי ובעד ביקורת עניינית, תמיד".
כזכור, אחרי פגישה עם תת מזכירת המדינה צייץ השר לביטחון לפנים שהיא התעניינה ב"אלימות המתנחלים". שרת הפנים שקד ענתה לו: "התבלבלת. המתיישבים הם מלח הארץ". השר כהנא: "עצוב שקיבלת נרטיב מעוות".
1 צפייה בגלריה
(צילום: יואב דודקביץ', יריב כץ, קובי קואנקס, שאול גולן)


השר בר-לב בריאיון: השרים שצייצו נגדי - כמו נתניהו על המרפסת בכיכר ציון
(צילום: גיל יוחנן, משי בן עמי)
לקריאה נוספת

שיא מאומתים בגל החמישי לצד הקלות בבידודים

היום דווח כי 2,952 ישראלים אובחנו אתמול כחיוביים לקורונה. מדובר במספר המאומתים הגבוה ביותר זה כמעט שלושה חודשים. גם שיעור החיוביים גבוה יחסית לשבועות האחרונים והוא עומד על 2.35% - כלומר אחד מכל 42 נבדקים קיבל תשובה שהוא חיובי לקורונה. בסך הכול בוצעו אתמול כ-126,500 בדיקות.
במקביל, מקדם ההדבקה ממשיך לעלות והבוקר הוא עמד על 1.47, דבר המעיד על התפשטות נרחבת מאוד של המגפה. מחצות ועד 9:00 בבוקר אובחנו עוד 778 בני אדם בישראל כחיוביים לקורונה, וגם היום צפוי מספר המאומתים להיות גבוה.
אך לצד כל אלו, הוחלט כי ממחר מחוסנים שבאו במגע עם מאומת - גם לזן אומיקרון - יישארו בבידוד רק עד קבלת תוצאת הבדיקה. עם זאת, הם יידרשו להימנע מלהגיע למקומות הומי אדם גם בעשרת הימים שלאחר מכן. לא-מחוסנים שבאו במגע עם מאומת יחויבו בבידוד שאורכו שבעה ימים. עד עתה נדרש ישראלי מחוסן שנחשף למאומת לזן האומיקרון להיכנס ל-14 ימי בידוד, או לשבעה ימים בתנאי שיציג שתי בדיקות שליליות.
המתווה רוכך על רקע ביקורת גוברת בקבינט הקורונה על חובת הבידוד למחוסנים, ועקב החשש שתוך כשבועיים יעמוד מספר המבודדים בישראל על 800 אלף עד מיליון בני אדם. האמריקנים, אגב, החליטו כי א-סימפטומטים שנדבקו בקורונה יחויבו מעתה רק בחמישה ימי בידוד במקום עשרה.

פרופ' יניב ארליך: אם לא נחסן את הילדים, נראה אשפוזי ילדים גם בישראל
(צילום: משי בן עמי)
לקריאה נוספת


ראש הממשלה נפתלי בנט אמר כי התרופות לקורונה של פייזר ינחתו בארץ.
מחוסנים שבאו במגע עם מאומת יישארו בבידוד רק עד קבלת תוצאת הבדיקה.
המשך משפט תיקי האלפים של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים.
מחר יירד גשם מקומי שיתגבר משעות הצהריים, וביום חמישי לא יירד גשם. ביום שישי שוב יירד גשם מקומי וקיים חשש לשיטפונות בנחלי הדרום והמזרח. גם בשבת ייתכן גשם מקומי, שיתחזק מאוד בלילה.
52.5 מהמאומתים בחודש האחרון הם בני פחות מ-19. מנתוני משרד הבריאות עולה עוד כי 10.9% הם בני 20 עד 29, 13.1% בשנות ה-30 לחייהם, 11.2% בשנות ה-40 ואילו 5.9% בשנות ה-50 לחייהם.
עוד עולה מהנתונים כי 3.8% מהמאומתים החודש הם בני 60 עד 69, 1.8% בני 70 עד 79 ו-0.8% בני 80 ומעלה. כלומר בחודש האחרון 6.4% מהמאומתים היו בני יותר מ-60.
לעומת זאת, בקרב הנפטרים בחודש האחרון 75.5% היו בני 60 ומעלה, 12.2% בני 50 עד 59, 10.2% בני 40 עד 49 ובנוסף נפטר צעיר בשנות ה-20 לחייו מסיבוכי המחלה.

אדיר ינקו, כתבנו לענייני בריאות, מספר על הכתבה "באיזה בית חולים תחכו הכי הרבה זמן". "מעבר לדירוג של זמן ההמתנה הממוצע בחדרי המיון השונים בבתי החולים, שהוא תמיד מעניין לכשעצמו, נתון נוסף ומטריד לא פחות שעולה מהדו"ח של משרד הבריאות הוא הירידה החדה בכמות הביקורים בחדרי המיון בין השנים 2019 ל-2020, אז נרשם פער של כ-15 אחוזים. זה לא אומר שאנחנו חולים פחות או זקוקים פחות לבתי החולים, אלא שבמהלך משבר הקורונה אנחנו חוששים יותר להגיע אליהם, בין היתר בשל החשש להיבדק. בשנת 2021 אמנם נרשמה התאוששות, אך גם בקופות החולים דיווחו עם העלייה בשיעורי התחלואה לאורך המגיפה על ירידה בכמות המטופלים. במילים אחרות, אנחנו פוחדים להגיע לבתי החולים ולקופות, ולכן מזניחים ולא מטפלים בעצמנו".
"יש לכך מחיר כמובן. אונקולוגים מדווחים על אבחון גידולים ממאירים מאוחר מידי ורופאים אחרים על מחלות אחרות ובהן גם שבץ, שניתן למנוע ואפילו די בקלות, לו האבחון נעשה בזמן. כשהוא נעשה מאוחר מידי, זה כבר סיפור אחר לגמרי. כאמור, המגמה משתנה ובשנת 2021 אנחנו צפויים לראות עלייה יחסית בשיעור הפונים למיון לעומת 2020, אבל זו הזדמנות מצוינת להדגיש את החשיבות של פנייה לקבלת שירות רפואי וביצוע בדיקות במקרה הצורך וניהול הפחד, במקום שהוא ינהל אותנו. עשויות להיות לכך השלכות משמעותיות על הבריאות שלנו שניתן למנוע בקלות".
איציק סעידיאן. לוחם גולני שהצית את עצמו ליד אגף השיקום של משרד הביטחון במחאה על הטיפול שמקבלים מתמודדים עם פוסט טראומה, יצא אתמול מחדרו בבית החולים לראשונה מאז שאושפז לפני כשמונה חודשים.
שוחחנו עם שלושה ראשי ערים - צביקה ברוט מבת ים, עליזה בלוך מבית שמש וחיים צורי מקריית מוצקין. האחרון מכהן כבר כמעט 30 שנה, ומבטיח שהוא כאן כדי להישאר. איך מתנהל הקשר עם התושבים בווטסאפ, ומה הם עונים להצעות מושחתות? הכותרת, הפודקאסט היומי.
דוקו חדש מספר את סיפורו של השף יובל בן נריה ממסעדת טאיזו בשנים בהן עבד על פתיחת מסעדת a היוקרתית, שנתיים דרמטיות בהן קרס עולם הקולינריה בארץ ובעולם.
המסעדה הכי טובה בישראל יס דוקו יובל בן נריה
לראשונה אחרי 3,000 שנה: המומיה של פרעה "נפתחה" דיגיטלית.
ובכן... אייל גולן ודניאל גרינברג מתגרשים.
סיפורו של מוטי חיים שנמאס לו לשחק כדורגל בישראל. עכשיו הבנות שלו כובשות את הוליווד.
וחומוס עם פול או מסבחה? בחומוסייה החדשה שהגיע אליה המונה טועם, התשובה כבר הייתה על השלט שבכניסה.