כמעט כל היבט בחיים שלנו השתנה מאז מרץ 2020: הטיסות לחו"ל, האירועים המשמחים, המפגשים המשפחתיים ועד הביקור בסופרמרקט. הישראלים עומדים בפני אתגרים לא פשוטים בשנה האחרונה, והנתונים מדברים בעד עצמם: בסקר אומניבוס שערך מכון SAPI בנובמבר 2020 בקרב מדגם מייצג של 500 איש, עלה כי כ-45% מהמשיבים צופים שהכנסות משק הבית ירשמו ירידה בשנה הקרובה.
גם הרגלי הצריכה שלנו השתנו בהתאמה לתקופה והסקר העלה כי אנחנו מוכנים לעבור למוצרים ושירותים כחול-לבן (65% מהמשיבים) כדי לתמוך בכלכלה ובייצור המקומי, וגם מבשלים הרבה יותר בבית (עלייה של 60% לעומת המצב לפני הקורונה), כתוצאה מהשהייה הארוכה בבית וסגירת המסעדות.
זאת ועוד, בעקבות השינויים במצב המשק והכלכלה, ישראלים רבים מנסים לשנות את הרגלי הצריכה שלהם - מהסקר שנערך על ידי SAPI עולה כי 67% מהישראלים מנסים לצמצם יותר בהוצאות משק הבית ביחס למצב לפני הקורונה. אספנו מספר טיפים קלים ליישום שיעזרו לכם לייעל את הרגלי הקנייה ולהתחיל לחסוך כבר בביקור הבא בסופר:

1. בדקו מה יש בבית והכינו רשימת קניות מראש

לפני שאתם יוצאים לסופר, בדקו את המקרר והארונות, קדמו לחזית את המוצרים שעדיין לא השתמשתם בהם ונסו להיזכר מהם המוצרים שקניתם בעבר בכמות גדולה וזרקתם לאחר שתוקפם פג. השלכת מזון היא אחד מהגורמים המרכזיים להוצאות מנופחות על קניות בסופר.

3 צפייה בגלריה
(קרדיט – שאטרסטוק)
אחרי ספירת המלאי, הכינו רשימת קניות מרוכזת עבור כל בני המשפחה, בחלוקה על פי נושאים: אוכל יבש או מצונן, חומרי ניקוי ועוד. הכינו רשימת קניות עם תכנון של שבוע קדימה על פי תפריט משפחתי ידוע מראש, כדי להפוך את הקניות ליעילות ואת הבזבוז למינימלי. כדאי לערוך את הקניות ביום מסוים בשבוע כדי לשמור על סדר ולא "להתפזר" עם השלמות של קניות קטנות.

2. הגדירו תקציב שבועי ואל תחרגו ממנו

עבור מי שמוצא את עצמו מול הוצאות סופר גבוהות ממה שציפה בכל פעם מחדש, כדאי לעקוב במשך מספר שבועות אחרי ההוצאה השבועית בסופר, ולקבוע סכום חדש ונמוך יותר, שישמש בתור תקציב שאסור לחרוג ממנו. מגבלת התקציב תגרום לכם להיות יעילים, נבונים וחסכניים יותר בהוצאות ובצריכת המוצרים שקניתם.

3. הגעתם לסופר? היצמדו לרשימה ואל תגיעו רעבים

במהלך הקניות בסופר, חשוב לזכור שאת כל המוצרים שאתם צריכים, הגדרתם מראש בבית. מומלץ לא להתפתות לקניה במבצע של מוצר שלא נמצא ברשימה שלכם. מוצרי הבסיס נמצאים בנקודה הכי רחוקה בסופר, כדי לגרום לכם לעבור בכל המעברים מעוררי התיאבון בדרך לשם – ההמלצה היא להגיע ישר למדפים של מוצרי הבסיס, ומשם להתקדם בחזרה לקופה.
3 צפייה בגלריה
(קרדיט – שאטרסטוק)
בנוסף, כדאי להגיע שבעים לסופר - על פי מחקרים שונים שנעשו בנושא, ככל שתהיו רעבים יותר, כך גדל הסיכוי לשינוי בבחירת המוצרים והוצאה גבוהה יותר על מזון.

4. גם ביציאה מהסופר אפשר לחסוך - הקניות שלכם יכולות לעבוד בשבילכם

רוצים שהקניות של היום יחסכו לכם בקניה הבאה? אפליקציית שטראוס+ מאפשרת לכם לצבור נקודות באמצעותן תוכלו לרכוש שוברים לרכישה ברשתות השיווק השונות. ללא צורך בכרטיס אשראי, ללא דמי חברות מועדון, וללא הגבלה באיזו רשת לעשות את הקניות הבאות. אתם אפילו לא צריכים לשנות את הרגלי הקנייה או להחליף את המוצרים האהובים עליכם. כל מה שצריך לעשות הוא לצלם את הקבלות של הקנייה דרך האפליקציה, לצבור נקודות על כל מוצר של שטראוס והמותגים שבבעלותה (מוצרי חלב, גבינות, מעדנים משקאות חלב, ירקות, פסטות, חטיפים מלוחים ומתוקים, שמן זית, דבש, רטבים ועוד) - ובקנייה הבאה כבר תוכלו להשתמש בשוברים שרכשתם באמצעות הנקודות.

5. השוו מחירים מהספה בסלון

העולם הדיגיטלי של היום מאפשר לנו להשוות בקלות בין המחירים ברשתות המזון השונות. בנו לעצמכם סל קניות והשוו בין הרשתות באתרי השוואת מחירים כמו My Supermarket או באתרי האונליין של הרשתות. כך תוכלו להבין מראש היכן מסתתרת הקנייה היעילה ביותר עבורכם, וגם לגלות מבצעים וקופונים משתלמים.
3 צפייה בגלריה
(קרדיט – שאטרסטוק)
טיפ בונוס: כאשר משווים מחירים, חשוב לשים לב שאתם משווים לפי אותה יחידה מידה - כלומר, מחיר ל-100 גר', או 100 מ"ל. לא כל האריזות זהות בגודלן, ולכן חשוב להבין כמה אנחנו משלמים בפועל. הרשתות מציגות היום גם את מחיר המוצר וגם מחיר ליחידה, מה שהופך את ההשוואה לנוחה הרבה יותר.

6. אפשר לחסוך גם בפינוקים

על רקע הסגרים, הריחוק החברתי והשמיים הסגורים, לא מפתיע לגלות שהישראלים מרגישים צורך להתפנק ולפנק. על פי הסקר של SAPI, כ-70% מרגישים יותר צורך לפנק את עצמם ואת בני משפחתם, כחלק מההתמודדות עם המצב הנוכחי.
גם למטרה זו יש לשטראוס+ פתרון - בנוסף לשוברי קנייה לסופר, אפשר לממש את הנקודות של שטראוס+ לארוחות בוקר, ספרים, משחקים, חבילות שי, מוצרים למטבח ולבית, ציוד ספורט, מארזי טיפוח ועוד. רשימת ההטבות והמתנות מתעדכנת כל הזמן ותמיד אפשר למצוא בה את הפינוק שיתאים לכם.
נכון, הקורונה שינתה הרבה מתחומי החיים וגם את הרגלי הצריכה שלנו. אך זו גם ההזדמנות שלנו לחדד את הראייה שלנו ולשפר את התהליכים היום-יומיים, שיביאו אותנו להתייעלות, חיסכון וצמיחה בשנים הבאות.