הצרכנים הישראלים למדו עם השנים כיצד לאכול בריא יותר, להתעניין ברכיבים התזונתיים של המזון שאנחנו מכניסים לפה, ולדאוג לכל בני המשפחה לארוחות ששומרות על הבריאות ומונעות מחלות עתידיות. כל ביקור בסופרמרקט כולל בדיקה קפדנית של תווית הרכיבים התזונתיים, וכל קפיצה לירקן כוללת שיעורי בית על הירקות המומלצים ועל בחירות חכמות לשמירה על הבריאות.
כעת מגיע תורו של הפלפל הכתום - אספנו את היתרונות התזונתיים של הירק הפופולארי ואת המידע החשוב על הרכיב התזונתי שנמצא בפלפל כתום ושומר על בריאות העיניים. מעבר ליתרונות הבריאותיים, הפלפל הכתום מציע טעם עשיר יותר מחבריו למדף, הפלפלים האדומים, הצהובים והירוקים.
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

מה הופך את הפלפל הכתום מזן זוהר / SHARP, לבחירה בריאה וטעימה?

מגוון יתרונות תזונתיים בירק אחד
הפלפל הוא אחד הירקות הבריאים והמומלצים ביותר לתפריט יומי מאוזן המכיל רכיבים תזונתיים מספקים. הפלפל נחשב למקור מזין של ויטמין C (כמות גדולה פי 3 מתפוז, למשל), לצד מינרליים רבים: ויטמין A, ויטמין B1, B2, B3, B5, B6 ו-B9, ויטמין E, ויטמין K, סידן, ברזל, מגנזים אבץ, אשלגן, אומגה 3, 6 ו-9. בנוסף, מדובר בירק דל בקלוריות (20-25 קלוריות ב-100 גרם), עשיר בסיבים תזונתיים ולכן תורם לתחושת שובע.

הערך המוסף של הפלפל הכתום - קרטנואיד המסייע במניעת מחלת עיניים נפוצה
פלפל כתום מזן זוהר /SHARP כולל רכיב ייחודי שאינו נמצא בפלפלים בצבעים אחרים: זיאקסנתין, קרוטנואיד נוגד חמצון אשר ידוע בתור מעכב מחלות ניווניות שונות ובתור גורם מונע או מעכב של מחלת ה-AMD, מחלת עיניים נפוצה הידועה גם בשם 'ניוון מקולרי של העין'.
מחלה זו היא הגורם המוביל לעיוורון במדינות מפותחות, והיא משפיעה לרוב על אוכלוסיות מבוגרות. העלייה בתוחלת החיים בעולם המודרני הובילה לגידול במספר המקרים של ניוון רשתי מקולרי (AMD), ולכן על מנת להקטין את הסיכוי ללקות במחלה - ההמלצה לבני 50+ היא להקפיד על צריכה של שני פיגמנטים בתפריט היומי: לוטאין וזיאקסנתין.
בני האדם אינם מסוגלים לייצר בעצמם את הפיגמנטים לוטאין וזאקסנטין, והמקור הבלעדי להגעתם לעיניים הוא כתוצאה מצריכתם ממקורות צמחיים - לוטאין מירקות ירוקים כהים, וזיאקסנתין מפלפל כתום ומספר ירקות נוספים.
הזיאקסנתין הוא רכיב נדיר למדי בקרב המזונות שאנחנו צורכים, ומעבר לפלפל הכתום המכיל רמה גבוהה שלו, ניתן למצוא אותו בכמויות קטנות בתירס, דלעת ופירות הדר. בפלפל אדום, למשל, הוא אינו נמצא כלל.
גיוון לילדים בצלחת - צאו מהשגרה ומשכו אותם עם ירק בצבע כתום ושמח
בנוסף ליתרונות התזונתיים שלו, הפלפל הכתום יכול להפוך לאטרקציה הבאה על הצלחת של הילדים. אחרי שהתרגלו במשך שנים לפלפל אדום, פלפל כתום ימשוך להם את העין, ויספק טעם עשיר יותר. גם סרבני ירקות עקשניים אולי יסכימו לטעום מהכתום-כתום הזה, ו"על הדרך" ירוויחו סגולות בריאותיות משמעותיות.
2 צפייה בגלריה
(צילום: אתר https://neoretina.com/ )

השוק הישראלי עובר מהפכה של איכות ובוחר בפלפל כתום מזן זוהר / SHARP

הפלפל הכתום שתמצאו בחנויות הוא גידול ישראלי גאה - פלפל מזן זוהר/SHARP מגודל בערבה על ידי חקלאים מובילים, אשר שולחים את תוצרתם האיכותית לשווקים בארץ ובחו"ל.
בעקבות הטעם העשיר והיתרונות הבריאותיים, הישראלים מגלים יותר ויותר את הפלפל הכתום, ומגוונים את הצלחת.
גם בכל הנוגע לאיכות, השוק הישראלי עובר מהפכה של ממש בשנים האחרונות. הקהל הישראלי דורש ירקות ופירות באיכות גבוהה, כך שהמגדלים המקומיים מפנים את התוצרת האיכותית ביותר לשוק המקומי.
אחרי שגילינו את היתרונות הבריאותיים של הפלפל הכתום SHARP, זה הזמן לגוון את הצלחת ולשדרג את הסלט הבא עם פלפל כתום וטעים יותר, הכולל רכיבים תזונתיים שעוזרים לשמור על בריאות העיניים.
לפרטים נוספים על הסגולות של הפלפל הכתום, עגבניית מגי וירקות אחרים היכנסו לעמוד הפייסבוק של חברת הזרע >>

פורסם לראשונה: 20:36, 08.06.21