בימים בהם הצורך ברפואה מתקדמת ומותאמת אישית רק עולה, יחד עם הרצון לבחור את הרופא המקצועי ביותר, הזמן המועדף לניתוח, את אופן הפעולה הכירורגית וגם את תנאי האשפוז, נפתח לפני מספר חודשים בקריית עתידים בתל אביב בית חולים פרטי חדש בשם - רפאל. בבניין שהוקם מהיסוד, ובו חדרי ניתוח, מעבדות אבחון, מעבדות דם ומרפאות חוץ, מציעים סטנדרט חדש של שירותי בריאות. לטובת המטופלים והמטופלות, עומדת נבחרת רופאים מומחים מהשורה הראשונה, עם המיכשור החדיש ביותר בתחום, זמני טיפול ואיבחון מהירים לצד תנאי האשפוז הטובים בישראל.
בית החולים רפאל
(צילום: ירון ברנר)

"הערך המוסף הוא השילוב בין טכנולוגיה פורצת דרך, לתנאים וחופש הבחירה ברופא הטוב ביותר", מסביר ד"ר ציון זיבלי - המנהל הרפואי של בית החולים רפאל, המשמש גם כמנהל היחידה לנוירוכירורגיה תפקודית בשיבא תל השומר. "בית החולים רפאל מצויד בטכנולוגיה המתקדמת בעולם. ביניהם רובוט לפרוסקופי המשמש לניתוחי– אורולוגיה, כירורגיה וגינקולוגיה הכי מתקדם שיש בעולם בשם דה וינצ'י X הנותן מענה לניתוחים הכי מורכבים, מקצר את זמן הניתוח ומשפר את התוצאות ורובוט MAKO להחלפת מפרקים היחיד בארץ.
5 צפייה בגלריה
(צילום: עמית גירון)
כיצד נשמרים מזיהומים שהם כיום אחת הבעיות המרכזיות בבתי חולים?
בבית חולים פרטי, התנאים האשפוזיים נקיים יותר ומוקפדים. זהו בית החולים המתקדם ביותר מבחינת שמירה מזיהומים – בחדרי הניתוח מותקנת מערכת איוורור מיוחדת להזרמת אוויר נקי, הקירות הם אנטי ספטיים (נגד חיידקים) הרצפה, והמסדרונות מצופים בחומרים מיוחדים. יש בין מטופל אחד לשניים בחדר, עם הפרדה מאד ברורה ומקסימלית. יש כאן יותר אחריות כלפי המנותחים. הצוות הסיעודי גדול יותר מבבתי חולים אחרים. מספר המטפלים הרבה יותר גבוה ממספר המטופלים, בכל ההיבטים: מהרדמה, צוות חדר ניתוח, צוות המרפאות וכמובן המחלקות.
בבית החולים רפאל, דוגלים ביצירת מעטפת שלמה ורצף טיפולי שנמצא במקום אחד. כך למשל במכון לבריאות השד - הנותן מענה היקפי ומלא לטיפול בהיבט הכירורגי - ומיועד עבור נשים עם חשד לממצא, כאלו לאחר גילוי סרטן, למעקב של ממוגרפיה ואולטרסאונד, כריתות, שיחזורי שד וניתוחים פלסטיים.
5 צפייה בגלריה
(צילום: עמית גירון)
"המרכז נותן מענה לנשים שרוצות לעבור מעקב שגרתי של ממוגרפיה ואולטרסאונד, או נשים שמרגישות גוש, או נבדקו וישנו ממצא. במידה ויש ממצא הדורש ביופסיה או בירור, משתדלים לתת תורים זמינים ומהירים. גם קבלת תשובות הביופסיה אפשרית תוך ימים ספורים", מסבירה ד"ר אורית גולן רדיולוגית בכירה המנהלת את המכון לבריאות השד ברפאל ובמקביל מנהלת היחידה להדמיית השד באיכילוב. "השוני הוא שאת בוחרת את הצוות ויודעת בכל התהליך, מלבד מיכשור שהוא המילה האחרונה בתחום – שיש צוות מיומן ובעל ניסיון של שנים. איכות העבודה מאד חשובה, כי אם התהליך לא נעשה נכון ובאופן מדויק, האבחון יהיה שגוי. היתרון הוא בכך שרנטגנאית מומחית מבצעת את הבדיקה, עם המכשור המתקדם ביותר. ישנה זמינות מאד גבוהה ומערך משלים, כך שאם יש צורך בניתוח, ניתן לבצע אותו ברפאל בזמינות גבוהה. במסגרת הטיפול ניתנים הסברים פרטניים, כשמרבית התשובות מתקבלות במקום, כמו פיענוח רנטגן. יש אופציות של בדיקות שלא ניתן לקבל בכל מקום כמו ממוגרפיה עם הזרקת חומר ניגוד - שיכולה לתת אינדיקציה טובה יותר כשהשד צפוף.
5 צפייה בגלריה
(צילום: עמית גירון)
את המענה הכירורגי במרכז לבריאות השד, מספקת במידת הצורך פרופ' תהילה מנס, כירורגית שד בכירה בבית החולים רפאל ומנהלת המרכז לניתוחי שד, בשיבא תל השומר. ד"ר גולן ופרופ' מנס עבדו שנים רבות יחד ותחת קורת הגג הרפואי של רפאל הן שוב משתפות פעולה. "אנחנו כאן בשביל להגיד מה האפשרויות, מה נכון מבחינה רפואית. המוטו של המקום זה להציע אבחון מקצועי וטיפול מותאם אישית והכל באווירה נעימה", אומרת מנס.
תחנה נוספת וזמינה במידה ותוצאות האבחון מחייבות כריתה ושחזור שד היא האפשרות להתנתח אצל ד"ר חיים קפלן, מומחה לכירורגיה פלסטית ומשחזרת שמקבל מטופלות ברפאל. במקום מתבצעים כל סוגי השחזורים והניתוחים הפלסטיים. בשל התנאים, ההרדמה המתאימה והתמיכה, ההתאוששות לרוב טובה יותר. תהליך קבלת ההחלטה נעשה על ידי ייעוץ מוקדם, לבחינת האפשרויות המותאמות למטופלת.
5 צפייה בגלריה
(צילום: עמית גירון)
5 צפייה בגלריה
(צילום: עמית גירון)
ד"ר קפלן, מה היתרון בבחירת בית החולים רפאל?
כמערכת פרטית, הפסיליטיס יותר נוחים, הרפואה היא אחד על אחד, פרסונלית, הרופאים הנבחרים מבצעים את ההליכים בעצמם, ולא כפי שמגיעים למחלקה והמנתח הוא על בסיס מי שפנוי, או במשמרת ורמת הניסיון שלו לא ידועה. מבחינת ציוד, מדובר בסטנדרט הגבוה ביותר. מה שהכי טוב לפציינטים מסופק וניתן להם. החל מציוד חבישה לפצעים שהוא מאד יקר ועד המיכשור. מבחינת התנאים, הכל חדש ובוטיקי, יותר נקי, מרווח וברמת סטריליות גבוהה יותר. יש יותר קשר אישי ומתמיד עם הפצייינטית, בכל השלבים, כולל המעקב שלאחר מכן.