חולצה חגיגית לבנה שנהרסת בגלל כתמי זיעה על הצווארון או מפה לבנה וחגיגית אחרי ארוחת חג אחת - הם עניין מתסכל במיוחד. כביסה לבנה דורשת תשומת לב והתייחסות שונה מכביסה צבעונית. הגיע הזמן להבין אחת ולתמיד איך מכבסים כביסה לבנה ובעיקר איך שומרים על צבע האריג לבן ובוהק גם אחרי כביסות מרובות. גזרו ושמרו - 3 טיפים מנצחים לכביסה לבנה:
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
הפרידו בין סוגי הכביסות ואל תשכחו לקרוא את הוראות הכביסה
חשוב להפריד בין כביסה לבנה לצבעונית ובין סוגי אריגים במקרים בהם מתכננים לכבס בתוכניות שונות. רבים תוהים כיצד במלונות נשמר הצבע לבן ובוהק של המצעים והמגבות והתשובה לכך היא שבמלונות יש הרבה כביסה לבנה והיא תמיד מכובסת בנפרד מכביסה צבעונית.
לכן, חשוב לקרוא את תווית הבגד, לבדוק האם הפריט מתאים לכביסה במכונה ולפעול על פי ההוראות.
בדים לבנים סובלים מכתמים אופייניים - כך תילחמו בהם עם נשק ייעודי
הרבה פעמים החולצה נשארת לבנה לאחר השימוש, אך על הצווארון נשארים כתמים צהבהבים ובאזור בית השחי 'ענני' זיעה בגוון צהבהב שמסרבים לרדת. גם בגד התינוק שקניתם במיוחד לחג או מפת שולחן חגיגית, עלולים לשאת מזכרת של כתמים ישנים. כל הכתמה היא בעייתית, אבל הכתמה בבגד לבן בולטת שבעתיים ולכן חשוב מאד להסיר את הכתמים לגמרי באופן שלא ישאיר שאריות מהחומר המכתים בעומק הסיב. כל שארית שיכולה להיות לא משמעותית על בגד כהה, תראה בבירור על בגד לבן.
כדי להסיר כתם ביעילות, קודם כל כדאי לטפל באריג כשהכתם טרי, לפני שהוא נטמע בסיבים. מומלץ להתיז על האריג סנו אוקסיג'ן לטיפול נקודתי בכתם באופן ממוקד לפני הכביסה ולאחר מכן להוסיף למכונת הכביסה ג'ל אוקסיג'ן לכביסה לבנה כדי לשמור על הבגד החגיגי בצבע לבן בוהק למשך זמן. סנו אוקסיג'ן ג'ל כביסה לבנה מכיל אחוז גבוה של חמצן פעיל התוקף את הכתם ומפרק אותו מעומק הסיב, בנוסף לחומרים ממיסי שומנים המסייעים להסרת כתמים שומניים, כמו רוטב ומאכלים מטוגנים.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
הלבן כבר לא ממש לבן? זו הסיבה לכך שאריגים לבנים נוטים להאפיר עם הזמן
לצד הסרת הכתמים מהבד, חשוב לנו לשמור על האריג לבן ובוהק לטווח הרחוק. בגדים ובדים שמקבלים גוון אפרפר עשויים להוביל אותנו לזרוק אותם רק משום שלא טיפלנו בהם כראוי.
האפרה של בד לבן היא תוצאה של לכלוך וצבעים אשר נספגים בסיבי האריג בתהליך הכביסה מאריגים מוכתמים או אריגים צבעוניים. בנוסף, מרבית האריגים הלבנים שלנו מורכבים מסיבים שהיו אפורים במקור ועברו תהליך של הלבנה בשלב ייצור הבד. אריג לבן שמתיישן עם הזמן עלול לאבד את אפקט "הלובן" ולחזור לצבע האפרפר של הסיב המקורי. על מנת למנוע תהליך זה מומלץ להשתמש בסנו אוקסיג'ן ג'ל ייעודי לכביסה לבנה הכולל מלבין אשר בשימוש עקבי שומר על הלובן ומונע האפרה.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
מחזירים את הלובן לאריגים לבנים! אל תתנו לבגדים הלבנים שלכם להאפיר עם השנים.