משבר הקורונה שינה את עולם ההשקעות וחוסר הוודאות הנוכחי בשוק ההון מטריד במיוחד משקיעים "שונאי סיכונים". אחת מאפשרויות ההשקעה, שיכולות לשמש מפלט למשקיעים החוששים מתנודתיות בשוק ההון, היא תחום ההשקעות בקרנות (P2P (Peer to Peer - שוק ההלוואות החברתיות. אפיק זה מאפשר למשקיע להעניק הלוואות ללא בטוחות מבוזרות לעשרות, מאות ואף אלפי לווים פרטיים במקביל, וליהנות מהריבית מהחזר ההלוואה. בישראל ובעולם התחום התפתח בזכות טכנולוגיות פינטק וביג דאטה, שאפשרו לפלטפורמות ממוחשבות שונות לתווך בין משקיעים ללווים.
זאת ועוד: באמצעות הלוואות P2P עוקפים את התיווך היקר יחסית של הבנקים. ומכיוון שההלוואות ניתנות לאנשים פרטיים שמחפשים חלופה לקבלת אשראי, והריבית עליהן נעה בגבולות קבועים, באופן טבעי, שוק השקעות P2P אינו מושפע ישירות מהתנודתיות בבורסה.

2 צפייה בגלריה
נועם ברכה, מנכ"ל הלמן-אלדובי
נועם ברכה, מנכ"ל הלמן-אלדובי
נועם ברכה, מנכ"ל הלמן-אלדובי
(צילום: יח"צ)
את המגמה הזו זיהו בבית ההשקעות הלמן־אלדובי כבר לפני כשלוש שנים, והקימו את קרן ה־P2P שהניבה תשואות חיוביות מאז הקמתה ללא חודש שלילי אחד, כולל מאז פרוץ משבר הקורונה.
יודגש, כי בשעה שהשקעה בתיקי מניות ובמכשירים פיננסיים מורכבים דורשת ידע והבנה, וקיימת אי ודאות ביחס לצניחה פתאומית בערך המניות או התנודתיות בשוק ההון, הרי שהשקעה בתיקי הלוואות חברתיות בשוק האשראי הצרכני אינה מושפעת מאי ודאות זו ומקנה יציבות יחסית. תיקי הלוואות של אשראי צרכני, מעצם הגדרתם ומבנה התשלומים שבהם, מאופיינים בהחזר תשלומים שוטף ובפיזור סיכון על פני צרכנים רבים, דבר הממזער את הסיכון לעומת השקעה בהלוואה בודדת.
נועם ברכה, מנכ"ל הלמן־אלדובי קרנות השקעה: "קרן P2P מנגישה את תחום ההלוואות החברתיות בארה"ב למשקיע הישראלי. הקרן, היא הראשונה בישראל שהוקמה כקרן ציבורית הפועלת בתחום. מאז הקמתה היא מנהלת סכום של כחצי מיליארד שקל, ומהווה חלופה טובה להשקעה מחוץ לבורסה".
2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: יח"צ)

מה קרה לקרן בשנה האחרונה?
"מרבית תיקי ההשקעות חוו ירידות עקב המשבר, אך לעומת זאת הקרן שלנו המשיכה להניב תשואה חיובית למשקיעים בכל חודש ושמרה על יציבות בתוצאות. יש כאן גם חלון הזדמנות להשקעה דולרית משמעותית במיוחד לאור שערו הנמוך של הדולר. כך המשקיעים יכולים ליהנות במקביל מתשואה מביצועי הקרן וגם מעלייה עתידית בשער המטבע, אם תתרחש.
"בנוסף, אם בעבר מדד האבטלה בארה"ב היווה סיכון משמעותי בתחום ההלוואות החברתיות, הרי שהיום הוא מצביע על יציבות ואיתנות השוק האמריקני. לראייה, בחודש מאי האחרון, בשיא המשבר, עמד המדד על 14.7%, ונכון לאוקטובר הוא עומד על 6.9%".
קרן P2P, שמציעים בהלמן־אלדובי, היא הראשונה המשקיעה בתחום האשראי הצרכני בארה”ב, עם תשקיף ציבורי. הקרן מהווה אלטרנטיבה להשקעה בשוק המניות ובמכשירים פיננסיים מסורתיים, ואינה מושפעת מתנודות המסחר בשוק ההון. בימים אלו נמצאת הקרן בסבב גיוס נוסף, וניתן להצטרף להשקעה החל מ־50,000 דולר בלבד.
* בשמה הרשמי הלמן-אלדובי איי2פ1, שותפות מוגבלת.
** המידע הינו תמציתי שנועד להסב את תשומת הלב בלבד ואינו מהווה הצעה לרכישה או למכירה של יחידות ההשתתפות של הקרן. אין בו כדי להוות תחליף לייעוץ או לשיווק השקעות המתחשב בצרכיו של כל אדם. כל אדם המבקש לקבל מידע מתבקש לעיין בפרסומי השותפות במפורסמים באתר רשות ניירות ערך כאן. אין בנתונים במסמך זה כדי להבטיח או להעיד על תשואות שתושגנה בעתיד או להבטיח תשואה כלשהי. אופן חישוב התשואה הוא חישוב פשוט כמפורט בסעיף 2.3.4 לתשקיף. לפרטים אודות אופן חישוב ההלוואות בתוכניות ה-Relief, [https://bit.ly/2IXJ6lN
השקעה בקרן כרוכה בסיכונים שונים לרבות סיכון לאובדן ההשקעה וסיכונים כמפורט בכריכת תשקיף הקרן כגון סיכונים מקרן כלכליים המושפעים מהכלכלה העולמית על שוק הלוואות ה-P2P וכן סיכונים הנובעים מהעובדה שההלוואות אינן מובטחות בבטוחות לעיון בתשקיף הקרן לחץ כאן.
אין בהיתרה של הרשות לני”ע לפרסם את התשקיף משום אימות הפרטים המובאים בו או אישור מהימנותם או שלמותם, ואין בה משום הבעת דעה על טיבם של הני”ע המוצעים.

פורסם לראשונה: 06:00, 11.12.20