אסון בחיל האוויר. מדריך טיסה, קצין במילואים, ופרח טיס, נהרגו בצהריים בהתרסקות מטוס קל מסוג "סנונית", באזור קיבוץ משמר הנגב שליד רהט. המטוס התרסק ועלה באש בשטח פתוח.


2 צפייה בגלריה
זירת ההתרסקות
זירת ההתרסקות
זירת ההתרסקות

על פי הידוע עד עתה, ההתרסקות בשעה 11:35 הייתה פתאומית כשתנאי מזג האוויר היו טובים. המדריך והצוער לא הספיקו לדווח למגדל הפיקוח שום דיווח חריג. כוח של חיל האוויר אסף את חלקי המטוס והרכיבים הטכניים מהזירה, לפיענוח סיבת ההתרסקות, ופתח בחקירה. מפקד החיל, עמיקם נורקין, הורה על עוצר טיסות אימונים.
שניות לאחר התרסקות המטוס
(צילום: גד"ש שיקמה)

לקריאה נוספת

מחר יצוין יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים, והיום התפרסם כי אביעד משה, בעלה של שירה איסקוב שכמעט נרצחה על ידו בערב ראש השנה, ממשיך להתעלל בה מתא המעצר. הבוקר התבשרה טלפונית מאחות בטיפת חלב כי משה אינו מאשר את החיסון שבנם המשותף צריך לעבור מחר. כיום לפי החוק, אדם שהורשע באלימות, ניסיון רצח, או רצח של אשתו או בת זוגתו, ממשיך להיות האפוטרופוס על הילדים המשותפים שלהם.
מאז תחילת השנה נרצחו בישראל 20 נשים, 18 מהן מאז פרוץ משבר הקורונה. לפי נתוני משרד הרווחה, בצל המגפה קפץ מספר התלונות במשפחה בארץ פי שלושה. במקביל, מתחילת השנה נפתחו במחלקות לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות 2,885 בגין אלימות במשפחה - עלייה של 22% מהתקופה המקבילה אשתקד.
לקריאה נוספת

קבינט הקורונה החליט סוף סוף על חזרה ללימודים. מתווה שר החינוך גלנט לפתיחת מערכת החינוך כולה בערים עם תחלואה נמוכה אושר. לפי המתווה שאושר פה אחד, תלמידי תיכון יחזרו כבר ביום ראשון הקרוב לבתי הספר (29.11). תלמידי חטיבות הביניים יחזרו ביום ראשון שלאחר מכן (6.12). כל המהלך ילווה בהגדלת כמות הבדיקות בקרב עובדי ההוראה והתלמידים.
כמובן שכבר בסוף השבוע הראשון לחזרה תתקיים חופשת חנוכה. למרות ניסיונות ללמד בזמן החופשה לאור היעדרות מרובה מהלימודים, מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, כבר הודיעה כי לא תאשר זאת: "עובדי ההוראה הם לא בייביסיטר כדי שההורים יוכלו ללכת לעבוד ולשלם מיסים".
ה‏קבינט גם הסכים להתחיל בפיילוט פתיחת הקניונים שאמור לצאת לדרך ביום חמישי ב-15 קניונים, במסגרתו יצטרכו הקניונים להפעיל שורה של אמצעים כפי שקבע משרד הבריאות - בין היתר: תשאול ומדידת חום של המבקרים, ורישום הפרטים שלהם בכניסה. כמו כן, בקרה על הכנסת מספר מבקרים ביחס של אדם אחד למטר ועד 10 מבקרים בחנות. אחר הצהריים הודיע משרד התרבות כי יחל פיילוט של פתיחה מצומצמת של מספר מוזיאונים ברחבי הארץ תחת מתווה מוקפד. אם הפיילוט יצליח, ייפתחו כלל המוזיאונים בישראל.


(צילום: שמיר אלבז)


לקריאה נוספת

מחר תורגש התקררות כשהחל משעות הערב ירד גשם בליווי ברקים ורעמים. במהלך הלילה הגשם יתגבר מאוד וקיים חשש להצפות בעיקר במישור החוף הדרומי. ביום חמישי מזג האוויר יהיה קר, גשום וחורפי, וצפויות הצפות בערי החוף. שלג קל ירד בפסגת החרמון.
בסוף השבוע הגשם ייחלש ויתמקד בעיקר לאורך החוף ואחר הצהריים גם בהרים. מידות החום יישארו נמוכות.

יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים.

מיומנה של מבודדת. רינה, בת 39, אמא לשלושה, עובדת במערכת הבריאות. נפגשה, יחד עם בני משפחתה שגרים באותו הבית, עם בן משפחה שכעבור שלושה ימים פיתח תסמיני קורונה. מקריאה באתר פיקוד העורף הבינה שעליה לבצע בדיקת קורונה ולהשלים 14 יום בבידוד. היא ביצעה בדיקת קורונה. כעבור מספר דקות קיבלה שיחת טלפון, על הקו הייתה נציגת משרד הבריאות. היא מסרה לה כי כתוצאה מחשיפתה לחולה קורונה, עליה להיכנס מידית לבידוד בן 12 יום. בשיחה נאמר לה כי אין חובה לבצע בדיקת קורונה. לא חלפה דקה מסיום השיחה והיא קיבלה מסרון, גם הוא ממשרד הבריאות, בו נכתב כי עליה להיכנס לבידוד בן 14 יום.
עם הגעתה לביתה, גילתה כי בני משפחה אחרים, שגם הם נחשפו לאותו חולה באותו היום, קיבלו הודעה כי עליהם להיכנס לבידוד. אחד מבני המשפחה אף קיבל מסרון ממשרד הבריאות כי עליו לבצע מידית בדיקת קורונה. בשלב זה רב הבלבול בקרב בני המשפחה לגבי המשך ההתנהלות. בני המשפחה נמצאים בבית בבידוד, המחשבה לגבי מה צריכים בדיוק לעשות לא נותנת להם שקט. האם להיבדק או לא? האם מספיקה בדיקה אחת או שצריך שתיים, או בכלל לא? כמה ימי בידוד עליהם להשלים? 12 או 14? מדוע אחד מקבל הוראה אחת והשני מקבל הוראה שונה?
כמוהם ישנם עשרות אלפים תושבי המדינה, שקיבלו, מקבלים ויקבלו לצערנו, הוראות סותרות, שההיגיון מאחוריהן לא תמיד ברור. כעשרה חודשים אנו במגפה שנלמדת ונסקרת ללא לאות. הידע שלנו משתנה ובהתאם, ההנחיות. יחד עם זאת, הגיע הזמן שמשרד הבריאות יתחיל להסביר לציבור את צעדיו, בלי להסתיר נתונים ושיקולים, ובמקום רק לתת הוראות בפקודה. רינה רוצה להבין מה עליה לעשות ומדוע.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר אמש בישיבת הקבינט כי הוא רוצה להוריד את ה-R, העומד כיום על 1.07. אז מה זה ה-R שכולם מדברים עליו? במטה לביטחון לאומי הסבירו כי ה-R (מקדם ההדבקה) מייצג את קצב ההדבקה, כך שבמצב של 1=R כל חולה מדביק בממוצע אדם אחד ומצב המגפה יציב.
אבל אם ה-R גבוה מ-1, המגפה "מתפשטת" ומספר החולים ילך ויגדל. אם R קטן מ-1 המגפה "דועכת" ומספר החולים יקטן. במל"ל אמרו כי ה-R מושפע גם מהגדלת מספר הבדיקות.
קייט מידלטון. למה? הנסיכה הבריטית ובעלה יורש העצר מתאבלים בימים האחרונים על מותו של כלבם האהוב לופו. הכלבלב השחור ליווה את הזוג המלכותי בתשע השנים האחרונות, והוא צאצא של כלבה שהייתה שייכת להוריה של קייט. אבל מידלטון בכותרות עוד לפני לכתו של הכלב האהוב, אחרי שצבעה בשערה גוונים בהירים, שגרמו להמונים לייחל לגרסה בלונדינית של הנסיכה.

מדינת חלם. החברה להגנת ים המלח רצתה לבחון את התשתיות שלה וביקשה ממפעלי ים המלח להעלות את המפלס עד למקסימום המותר. התוצאה: אזור המלונות הוצף.


2 צפייה בגלריה
חוף הרודס
חוף הרודס
חוף הרודס


המונה טועם שלנו פגש את מנת הסביח הכי טעימה במרכז תל אביב.
האם קניתם באחרונה פנטהאוז ברחוב הירקון בתל אביב? אם התשובה חיובית ייתכן שנפרדתם מ-27.5 מיליון שקל.
כי לא מספיק לנו "שבט אחים ואחיות", 40 זמרים חברו לביצוע שיר חדש "קטן עלינו", על ימי הקורונה.

כמות הטלוויזיה שראינו ב-2020 היא כנראה הגדולה ביותר בחיינו. הקורונה וגרורותיה משאירה רבים מאתנו בסוף היום עם הלשון בחוץ, בלי רצון לתקשר ועם שאיפה מרכזית אחת – לבהות במשהו בטלוויזיה. נטפליקס, ספקית התוכן של השנה, מציעה לנו מגוון תכנים מעניינים יותר או פחות. בחודשים האחרונים בחרנו אצלי בבית לסגור את הערב במשהו קליל ולא מחייב שימתיק לנו את שנת הלילה. אחרי "ריק ומורטי", "קומיוניטי" וגם שידור חוזר (וחוזר חלילה) של "חברים", הגענו ל"ברוקלין 99". 
לסדרה הקומית חסרת היומרות הזאת יש בעיה – השם שלה לא קורץ והתמונות שמייצגות אותה נראות "לא משהו", כמו שנאמר עליה בפרק של "איש משפחה" – "זו תכנית שמאתגרת את התפיסה שרק אנשים אטרקטיביים יכולים להופיע בטלוויזיה". אז יפים/יפות אין שם, וגם לא עלילה מורכבת שמסתבכת, אלימות בלתי מתפשרת או דיאלוגים עמוקים ומעוררי מחשבה.
אבל דווקא הפשטות של בלשי התחנה הניו-יורקית "ברוקלין 99"- סקאלי והיצ'קוק המקשישים, רוזה המפחידה, איימי החננה, קפטן הולט הרובוטי, ג'ק פרלטה חסר התקנה ושאר חבריהם, גורמת אחרי פרק או שניים להתאהב בהם ולהרגיש איתם בנוח, כמו בטרנינג מהוהה ונעלי בית. זאת לא התוכנית שתשנה את חייכם ולא זאת שתדברו עליה בשיחת ברזייה (בזום), אבל אם בא לכם לסגור את הערב עם חיוך עם מלא מלא שיניים, תנו לה צ'אנס.
שלומית שרביט ברזילי היא עורכת ערוץ המעורבות