סמוטריץ' יוצא נגד בנט ושקד. ולהפך

שבוע ימים לפני תום המנדט של יאיר לפיד להקמת ממשלה, יו"ר "הציונות הדתית" בצלאל סמוטריץ' תקף את ראשי ימינה, נפתלי בנט ואיילת שקד, ואמר כי הם פועלים למען הקמתה של ממשלת שינוי. "תרגיל הונאה, הם מכשילים את הקמת ממשלת הימין". לדבריו, "בנט ושקד הבינו שלא ניתן ציבורית להצדיק הקמת ממשלה עם מי שלא מסוגלים לגנות פרעות ביהודים, תוך כדי שהפרעות האלה מתבצעות, ולכן חיכו לסיום המבצע כדי שנשכח".
הוא אף סיפר כי שליחים מטעמם פנו אליו בבקשה שיצטרף. "אמש שמעתי במפורש מאנשי ימינה שהם בדרך לממשלת שמאל עם ערבים. הבוקר הם אפילו שלחו אלי שליחים והציעו הצעות מרחיקות לכת כדי שאסכים אני להיכנס איתם לממשלת שמאל, אציל אותם מעצמם, ואכשיר להם את השרץ". אחר דבריו גורמים בימינה אישרו חלקית את דברי סמוטריץ' ואמרו כי ביקשו ממנו להסכים לממשלת מיעוט בתמיכת 59 ח"כים - ממשלה בהימנעות רע"מ - או לחילופין ששני ח"כים מסיעתו יצביעו בעד.
שקד מסרה שעה קלה לאחר מכן הצהרה והשיבה על טענותיו. היא הטיחה בסמוטריץ': "שיקרת לציבור בפנים. אתה גדול מכשילי ממשלות הימין". "אנחנו עושים הכל כדי להקים ממשלה ומשלמים מחיר ציבורי על כך. סמוטריץ' שיקר במצח נחושה שאם ימינה תצטרף יהיו עריקים - איפה שני חברי הכנסת שהבטחת?". שקד האשימה את סמוטריץ' כי התנגדותו לממשלה עם רע"מ תוביל להכשלת הימין והפלתו. "סמוטריץ' שורף את האסמים בקמפיין פוליטי בלתי נלאה. הוא מוביל את ישראל לבחירות חמישיות ולכאוס. סמוטריץ' כבר מבין שהוא יהיה האשם בכישלון הקמת ממשלת הימין ולכן הוא התחיל לירות לכל הכיוונים", טענה.

1 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ואיילת שקד
נפתלי בנט ואיילת שקד
נפתלי בנט ואיילת שקד
(צילום: אלכס קולומויסקי)

שיפור במצבו של איתן בן ה-5 שניצל באסון הרכבל

איתן בירן, השורד היחיד מבין 15 הנוסעים בקרון שהתרסק, פקח את עיניו בבית החולים באיטליה. בד בבד, העיתון "קוריירה דלה סרה" מפרסם היום כי "במשך כמעט חודש, הקרון בקו הרכבל בהר מוטרונה היה גלגל של רולטה רוסית עבור כל מי שנסע בו". לפי החשד, אנשי אתר הרכבל ידעו שישנה בעיה במערכת הבלמים, וכדי למנוע השבתה של הקו לצורך תיקון יסודי שלה – הם השביתו את המערכת כולה.
תחילה סברו החוקרים כי ייתכן שטעות אנוש היא שגרמה לכך שמערכת הבלמים לא פעלה, אך בהמשך החקירה התברר שאנשי האתר שנעצרו התקינו בכוונה תחילה מנגנון המכונה בשפה המקצועית "מזלג", אשר מונע מהבלם לנעול את הקרון לכבל התמיכה, במקרה חירום שבו הכבל הגורר את הקרון בשגרה למעלה ההר נקרע. כך קרה בדיוק באסון הרכבל ביום ראשון, החמור ביותר ב-20 השנים האחרונות באיטליה.
הערב ב-20:00 צפויים לנחות בישראל ארונות המתים: עמית בירן, בן 30, רעייתו טל פלג-בירן בת ה-26, בנם בן השנתיים תום, והסבא והסבתא של האם טל - יצחק כהן בן ה-81 וברברה כהן בת ה-71.
דיווח מטורינו של שליח ynet וידיעות אחרונות
(צילום: משי בן עמי)

"תשתדל לא לפגוע בליברמן"

חקירתו הנגדית של מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה, עד מפתח בתיק 4000 שבו מואשם ראש הממשלה בנימין נתניהו בשוחד, נמשכה גם הבוקר. במהלך הדיון היום הציג עורך דינו של רה"מ, בעז בן צור, התכתבויות שמראות לכאורה כי גם אביגדור ליברמן קיבל סיקור מוטה בוואלה. בן צור שאל את ישועה על פגישות שקיים עם השר לשעבר, וישועה השיב: "אני זוכר פגישה אחת במשרד הביטחון. אני זוכר שהוא דווקא לא העלה את העניין של הסיקור. זו הייתה שיחת נימוסין. התפלאתי שהוא לא העלה את הנושא. היועצים שלו העלו. אני זוכר שאני מהפגישה התפלאתי שהוא מתאפק לא להעלות את הדבר".
בן צור הציג בדיון התכתבות של ישועה לעורך וואלה אבי אלקלעי, ב-7 במרץ 2015: "תשתדל לא לפגוע בליברמן, פגשתי אותו לפני חודשיים, טען בצדק שאנו מכסחים אותו". בהמשך כתב לו ישועה: "אדרבא אשמח לראות כותרת חיובית מבחינתו". ישועה הגיב בדיון: "זה משקף את הפגישות עם היועצים שלו שקדמו לפגישה. הפגישה הייתה 'יופי דיברת עם היועצים', אבל הוא לא דן בזה".

מיליונר נולד

אדם אחד הפך אמש למולטי-מיליונר: בהגרלת הדאבל-לוטו זכה מהמר אחד בפרס הגדול, וזה לא סתם פרס - אלא הפרס הגדול ביותר אי פעם שחולק בישראל. המהמר, שפגע בול בכל ששת המספרים וגם במספר החזק, זכה ב-76 מיליון שקלים. מהמר אחר, שדייק בששת המספרים אבל לא במספר החזק, יקבל 750 אלף שקלים. חצי מסכום זה יינתן למהמר שניחש נכונה מספרים אלו בלוטו. אז מה הסיכוי האמיתי לזכות בלוטו?
לקריאה נוספת
מחר ומחרתיים יהיה חם ללא שינוי ניכר בטמפרטורות אבל בשבת תורגש התקררות. מידות החום ישובו לעלות בשבוע הבא.
מספר קורבנות הקורונה בעולם הגיע היום ל-3,500,000 מיליון. המדינה שבה מספר המתים מקורונה הוא הגבוה ביותר היא ארצות הברית – שם למעלה מ-605 אלף חולי קורונה נכנעו לנגיף. בברזיל מתו יותר מ-452 אלף חולי קורונה, בהודו יותר מ-312 אלף, במקסיקו קרוב ל-222 אלף, בבריטניה כ-127,700, באיטליה כ-125,600, ברוסיה כ-119,600 ובצרפת כ-108,800.
בהונגריה, שם מתו למעלה מ-29,600 חולי קורונה, מספר המתים ביחס לאוכלוסייה הוא הגבוה ביותר. לאחר מכן נמצאות בוסניה, צ'כיה, גיברלטר, סן מרינו, צפון מקדוניה, בולגריה ומונטנגרו.
ישראל מדורגת במקום ה-63 ביחס המתים למיליון תושבים. בישראל מתו 687 חולי קורונה לכל מיליון תושבים, כשהממוצע העולמי עומד על 449 מתים למיליון תושבים.
נסראללה. מזכ"ל חיזבאללה נשא אמש נאום שייזכר לא בגלל האיומים על ישראל - אלא דווקא בגלל השיעולים וקשיי הנשימה. "פגיעה בירושלים תגרור מלחמה אזורית", איים. נסראללה, שהרבה להשתעל בנאומו שנקבע מראש לציון 21 שנה לנסיגת צה"ל מלבנון, התנצל על היעדרו בימים האחרונים "בשל מחלה". בנאום הקודם לפני כשבועיים וחצי טען שלא נדבק בקורונה, אולם ניכר כי מצבו החמיר מאז.
חסן נסראללה


אנחנו לא אויבים. מה כן? אטילה שומפלבי ופרופ' יוסף משהראוי בשיחה פתוחה על יהודים, ערבים וכל מה שביניהם, בפרק מיוחד של "הכותרת".
גם אתכם מתסכל שהחופש מתחיל תיכף ובקושי למדו משהו? אתם לא לבד. מסתבר שיש לא מעט הורים מתוסכלים מהחופש הגדול.
ההורים המתוסכלים
(צילום: משי בן עמי)
מארינה מקסימיליאן שיחקה לצד מקדרימי: "איש מיוחד, יודע שאוהבים אותו בישראל".
עסקת ענק נחתמה: אמזון רוכשת את אולפני MGM.
וייתכן שבזמן קריאת שורות אלו מכבי חיפה כבר מובילה על עירוני קריית שמונה. ניצחון יבטיח לירוקים זכייה ראשונה באליפות מאז עונת 2010/11.