היום נודע כי הסיבה לפיצוצים במרכז הארץ שלשום הייתה חריגה מהמהירות של אחד מטייסי האדיר, שהשתתף בתרגיל קרב אווירי. הוא נקנס ב-500 שקלים, אך לא קורקע.
הלך לעולמו אסיר ציון יוסף זבדיה, פעיל מרכזי בהעלאת יהודי אתיופיה לישראל.
בפעם השנייה: שר החוץ לפיד נפגש בחשאי עם מלך ירדן עבדאללה בארמונו בעמאן.
בן 73 מתל אביב נתפס בכביש החוף כשהוא נוסע בנתיב המיועד לשני נוסעים ומעלה - ולצדו בובה עם פאה, בגדים ומשקפי שמש.
2 צפייה בגלריה
הבובה שנמצאה ברכב לצדו של הנהג
הבובה שנמצאה ברכב לצדו של הנהג
הבובה שנמצאה ברכב לצדו של הנהג
(צילום: אגף התנועה, משטרת ישראל)

לברוב: "רוצים אוקראינה ידידותית". קולבה: "לא ניכנע"

שרי החוץ של רוסיה ואוקראינה, סרגיי לברוב ודמיטרו קולבה, נועדו הבוקר באנטליה שבטורקיה, בפגישה שבה השתתף גם שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושולו. הפגישה לא הביאה לשינוי משמעותי במצב הדברים. מעט אחרי סיום הפגישה אמרו באוקראינה שמריופול מופגזת מהאוויר, ומנהיגי גרמניה וצרפת שוחחו עם פוטין ודרשו הפסקת אש.
שר החוץ האוקראיני טען כי "לברוב ממשיך ברטוריקה הישנה שלו. עשיתי כמיטב יכולתי". לדברי קולבה, "אי אפשר לעצור את המלחמה אם המדינה שהתחילה אותה לא רוצה בזה". עם זאת, קולבה אמר גם כי הוא מוכן להמשיך במגעים כדי להביא לסיום המלחמה". קולבה הדגיש כי אוקראינה לא מתכוונת להיכנע - אך מוכנה לפתרונות דיפלומטיים. לדבריו, ההתנגדות האוקראינית הפכה את תוכנית הפלישה הרוסית לשגיאה.
שר החוץ הרוס אמר כי השיחה עסקה בנושאים הומניטריים - והוסיף כי "הזכרנו לאוקראינה שרוסיה כבר הציגה את הצעותיה ורוצה תשובה". על כך אמר קולבה כי אוקראינה עדיין מעוניינת להצטרף לנאט"ו, אך מבינה ש"זה לא יקרה בעתיד הנראה לעין". לברוב טען שהמערב כפה על אוקראינה לבחור בינו לבין רוסיה, וחזר על הדרישה שאוקראינה תהיה מדינה ניטראלית.




לקריאה נוספת

בסוף השבוע בערוץ החדשות של ynet יקודם פרויקט מיוחד מלאת 30 שנה למותו של ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין.
מחר יהיה קר מאד ושלג כבד ירד בחרמון. ייתכן גם שלג בהרי הגולן. גשם ירד מדי פעם וייתכנו רעמים וברקים. בשישי אחר הצהריים הגשם ייחלש אבל הטמפרטורות יהיו מאוד נמוכות. בשבת לא צפוי גשם אבל יהיה מעונן חלקית וקר מאד.
ברחבי העולם אובחנו אתמול למעלה מ-1.7 מיליון בני אדם כחיוביים לקורונה, כך על פי אתר worldometers, המרכז את הנתונים מכל המדינות. מדובר אמנם בנתון גבוה בהרבה משיאי הגלים הקודמים, אך הוא נמוך מנתון השיא של הגל האחרון כשב-20 בינואר השנה אובחנו למעלה מ-3.8 מיליון מאומתים ביום אחד ברחבי העולם.
המדינה שבה אובחנו אתמול הכי הרבה מאומתים לקורונה הייתה דרום קוריאה, שממשיכה לשבור שיאים עם יותר מ-342 אלף מאומתים ביממה. לאחר מכן נמצאת גרמניה עם קרוב ל-192 אלף חיוביים לקורונה שאובחנו אתמול ובמקום השלישי מדורגת וייטנאם עם כ-164,500 תושבים שאובחנו לקורונה רק אתמול.
בצמרת הרשימה נמצאות גם הולנד, צרפת, בריטניה, רוסיה, יפן, ברזיל ואיטליה. ארצות הברית, שבה אובחנו הכי הרבה מאומתים מאז פרוץ המגפה, דורגה אתמול במקום ה-12 במספר המאומתים הכולל עם כ-39 אלף ביממה.
בחריין. הרמטכ"ל רב-אלוף אביב נחת אמש בבחריין לסדרה של פגישות עם הצמרת הביטחונית בממלכה שבמפרץ הפרסי.
יחד עם עורכת האוכל של ynet תיקי גולן דיברנו על התופעות - הזמניות ואלו שנשארות - בעולם המסעדות אחרי שנתיים של קורונה. הכותרת, הפודקאסט היומי.
מנהל רשות המיסים ערן יעקב גילה היום: "גבינו 300 מיליון שקל מאדם אחד על רווחים מקריפטו".
טינדר תאפשר לבצע בדיקות רקע על משתמשים.
כל מה שרציתם לדעת על האוכל שאתם זורקים לפח, וגם - איפה אנחנו ביחס לשאר העולם?
מנמל חיפה ללימסול ולברצלונה: ענקיות הקרוזים בדרך לישראל.