"מנסים להרוויח זמן": בנט הכריז על תגבור בתי החולים

ראש הממשלה נפתלי בנט מסר הצהרה לתקשורת בעקבות פרסום התוכנית לתגבור כוח האדם בבתי החולים לנוכח הזינוק בממדי התחלואה. "אנחנו נותנים היום בוסטר למערכת הבריאות בישראל ולצוותים הרפואיים שנלחמים שם למען הבריאות שלנו", אמר.
בנט הסביר בהתייחסו לשינוי הדרמטי: "אנחנו מעבירים 2.5 מיליארד שקל מיידית לחיזוק מערכת הבריאות בישראל לעכשיו ולהמשך. היעד שלנו הוא להכפיל את יכולת הספיקה. אנחנו מוסיפים 770 מיטות, 2,000 תקנים, 3,000 סטודנטים למערכת הבריאות, מחזקים את מערך הגריאטריה במאות עובדים ואלף מיטות. אנחנו הופכים כל אבן כדי לצלוח את הגל הזה בלי הגבלות שיביאו הרס המוני על כלכלת ישראל".
הערב יתכנס קבינט הקורונה כדי לאשר הגבלות נוספות. ראש הממשלה בנט תחם את המסגרת לדיון מראש, ובהתאם לכך משרד הבריאות לא יוכל להציג את הדרישות שלו. בין היתר יתבקשו השרים לאשר את הרחבת הו הירוק, שנועד למנוע כניסה של לא מחוסנים לחללים סגורים, כמעט על כל ענפי המשק. בהתאם לכך, יופעל תו ירוק מלא ללא החרגת ילדים כבר ביום ראשון הקרוב ובכך יוקדם מהלך החלת התו הירוק על ילדים מתחת לגיל 12 בחמישה ימים.
בנט מכריז על תגבור בתי החולים
(צילום: לע"מ )

3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט וניצן הורוביץ
נפתלי בנט וניצן הורוביץ
נפתלי בנט וניצן הורוביץ
(צילום: לע"מ )



לקריאה נוספת

במשטרה בטוחים: הירי בעדי פרץ - כדור תועה בסכסוך בין עבריינים

כתבנו לענייני פלילים אלי סניור פרסם היו לראשונה כי יומיים אחרי אירוע הירי בעדי פרץ בבת ים, חוקרי היחידה המרכזית של מחוז תל אביב קרובים לפענוח הפרשה - ומאמינים כי הירי היה חלק מסכסוך בין עבריינים, שלא נועד לפגוע בה. "הפרשה הזאת תפוענח", הבטיחו גורמים במחוז.
הערב נמסר מבית החולים איכילוב שבו מטופלת עדי פרץ כי חל שיפור במצבה: "היא נגמלה מהנשמה עם סימנים ראשונים לתקשורת עם הסביבה. עדי עדיין תחת השגחה רפואית צמודה בטיפול נמרץ נוירוכירורגי".
3 צפייה בגלריה
עדי פרץ שנורתה ברכבה בבת ים
עדי פרץ שנורתה ברכבה בבת ים
עדי פרץ שנורתה ברכבה בבת ים

לקריאה נוספת

הסוף לקב"א ולדפ"ר בצה"ל: אבחוני מיון והתאמה חדשים למתגייסים

החל מ-1 באוקטובר יחלו בצה"ל במבחני התאמה חדשים ומורחבים כחלופה לאבחוני הדירוג הפסיכוטכני הראשוני (דפ"ר), שהיו חלק מרכזי בציון ההתאמה שייקבע למיועד לשירות ביטחון. ציון ההתאמה הסופי והחדש יחליף גם את הקב"א, שיוך לקבוצות איכות. לא אחת נטען כי הקב"א מעוותת ולא רלוונטית, וכוללת רכיבי אפיון ארכאיים שפוגעים בסיכויי ההשתלבות של נערים ונערות מהפריפריה או ממשפחות מרקע סוציו-אקונומי נמוך. במקביל, מלש"בים רבים נהגו לשלם אלפי שקלים למכונים פרטיים עבור "הכנה" לאבחוני הצו הראשון.
כחלק מהמהלך רכש צה"ל מאגר של 1,000 שאלות השמה חדשות ועדכניות ממכון ייעודי. בכך הוא צמצם משמעותית את הסיכוי להטיה בשאלות בעקבות מחקרים שבוצעו באכ"א. כמו כן יפיץ צה"ל שאלונים לדוגמה למלש"בים כדי שיוכלו להתכונן לאבחון בצו הראשון.
בצה"ל יאפשרו החל מהשבועות הקרובים גם אבחונים חוזרים למלש"בים שיקבלו ציונים נמוכים ויבקשו להיבדק בשנית כדי לשפר את סיכוייהם להשתלב בתפקידים וביחידות איכותיות. בעבר צה"ל כמעט ולא אפשר לחזור על האבחונים שבוצעו בצו הראשון, כך שאם נער בן 16 הגיע לא במיטבו לאבחונים ביום נתון - הציונים שקיבל לא שיקפו את יכולותיו, ונקבע לו שירות שלא תואם את כישוריו.
לקריאה נוספת

גנץ אישר לפלסטינים בנייה של אלף בתים בשטחי C - כ-2,200 יחידות דיור יאושרו להתנחלויות

כתבינו אליאור לוי ואלישע בן קימון חשפו כי ישראל אישרה לרשות הפלסטינית בנייה של אלף יחידות דיור בשטחי C ביהודה ושומרון. מדובר בצעד ישראלי דרמטי וחריג שלא נעשה שנים. ישיבת התכנון העליונה במינהל האזרחי צפויה להתכנס בשבוע הבא ולאשר גם בנייה של כ-2,200 יחידות דיור בהתנחלויות.
סביב שטחי C שנמצאים בשליטה ישראלית מלאה, מתנהל מאבק בנייה קבוע בין הרשות הפלסטינית לבין המתנחלים כאשר כל צד מנסה לקבוע עובדות בשטח. שטחי C מהווים כ-60% משטח יהודה ושומרון.
פתיחת נציגות ישראל ברבאט במעמד שר החוץ יאיר לפיד.
מאיר כהן ושמעון בוסקילה לקראת הטיסה למרוקו
(צילום: איתמר אייכנר)


החל מהיום ועד ליום ראשון מורגשת עלייה בעומס החום והוא יהיה כבד בכל הארץ. לא יהיה חם כמו בשבוע שעבר אבל עדיין יהיה חם מהרגיל ולח מאד בחוף.
לפי נתוני משרד הבריאות 647 אלף מתוך 1,572,000 ישראלים בני 60 ומעלה התחסנו במנת החיסון השלישית נגד קורונה. מדובר ב-41% מהישראלים בגילים אלה. מהנתונים עולה עוד כי 735 אלף ישראלים בני 60 ומעלה, שקיבלו את מנת החיסון הראשונה והשנייה, טרם קיבלו את המנה השלישית. מדובר בכ-47% מהישראלים בגיל זה.
ומה עם היתר? 29 אלף בני 60 ויותר הם מחלימים, שלא מחוסנים והם מהווים כ-2% מסך הישראלים בגילים אלה. מה שמותיר כ-160 אלף ישראלים בני 60 ויותר – שטרם התחסנו. כלומר, כ-10% מבני גיל זה.
תמר עמר, הזמרת שהשתתפה בעבר בתוכניות הריאליטי "הכוכב הבא" ו"דה וויס", והלכה לעולמה כשהיא בת 23. עמר הגיעה לגמר העונה השלישית של "דה וויס" ובשנת 2019 השתתפה בתכנית "הכוכב הבא". אחיה אבירם נפרד ממנה בפוסט באינסטגרם: "טאי שלי, אין לי הרבה מילים כרגע ואני לא מעכל כל כך ולא יודע מה קורה. בחיים לא דמיינתי בחלומות הכי גרועים שלי שיגיע היום הזה".
לינוי אשרם נחתה בנתב"ג: "ההתרגשות עדיין בשמיים".
האלופה האולימפית לינוי אשרם והנבחרת האומנותית נחתו בארץ
(צילום: בראל אפרים, סטס קופולו)
עורך הדיגיטל שלנו, יובל מן, חשף היום כי ברוך מרזל ומיכאל בן ארי הורחקו לצמיתות מפייסבוק.
מחקר חדש מראה ששוניות האלמוגים ישרדו את השינוי בכמות החמצן כתוצאה משינויי האקלים.
ואם תהיתם איך קוראים לנכדים של פנינה רוזנבלום? התשובה פה.