1 צפייה בגלריה
ספיר ניסני
ספיר ניסני
ארכיון. ספיר ניסני
(צילום: יריב כץ)
בפעם השביעית נדחה הדיון להשמעת גזר הדין של ספיר ניסני, שהורשעה בגרימת מוות ברשלנות של אימה מרים בביתן בכפר סבא. הבוקר (יום א') הייתה ניסני אמורה להתייצב בבית משפט השלום בפתח תקווה, אולם היא הגישה בקשת דחייה נוספת, בטענה שעליה לעבור בדיקת קורונה בגין סיום הבידוד - שבגללו לא הגיעה לפני שבועיים למועד הקודם שנקבע להשמעת גזר הדין.
ניסני הורשעה בגרימת מוות לאחר שנכנסה עם סיר שמן רותח לחדר שבו ישנה האם, מעדה והוא נשפך על המיטה.
לדיון הקודם לפני שבועיים היא לא התייצבה בטענה שנחשפה לחולה קורונה מאומת. הפעם היא טענה שעליה לעבור בדיקת קורונה וציינה שאינה יודעת מה יהיה המועד שיתואם לה, וייתכן שיהיה צורך להמתין לתוצאות שבוע ימים או יותר.
דיון קודם במשפטה של ספיר ניסני
(ליאור פז)

השופטת אליאנא דניאלי אמנם קיבלה את בקשת הדחייה, אבל ציינה שתוצאות הבדיקות מתקבלות תוך כיממה, ולכן כתבה: "למרבה הצער אין מנוס בשלב זה מקביעה כי הנאשמת עושה כל שניתן על מנת להימנע מסיום ההליך בעניינה. בתמצית ייאמר כי לאחר דחיות מרובות בהליך, אשר נעשו ברובן לבקשת הנאשמת, הורשעה הנאשמת בחודש פברואר 2019 בגרימת מותה של אמה. מאז נדחו הדיונים פעמים רבות לבקשת הנאשמת אשר טענה בתחילה כי היא מבקשת לקבל תסקיר שירות המבחן אולם לא שיתפה פעולה עם שירות המבחן.
"בהמשך טענה כי היא מבקשת להגיש בקשות שונות אולם לא הגישה אותן, הופנתה לקבלת חוות דעת הממונה על עבודות השירות ולא מיצתה ההליכים מולו, טענה כי היא מבקשת לערער... ועוד".
כתב האישום נגד ניסני הוגש ביוני 2016 במהלך המשפט, שכלל 53 דיונים שחלקם נדחו, התפטרו ארבעה עורכי דין שייצגו את ניסני מטעם הסנגוריה הציבורית. בדיונים האחרונים ייצגה ניסני את עצמה.
לאחר הרשעתה היא הופנתה על ידי בית המשפט לקבלת חוו"ד מהממונה על עבודות השירות של שב"ס על מנת לבחון את כשירותה לרצות מאסר בעבודות שירות. במהלך הדיונים היא טענה כי היא נמצאת במצב כלכלי קשה, אין לה טלפון נייד, היא מתקשה להתפרנס ונעזרת באחרים.