נציגת פרקליטות מחוז דרום, רותם יוחנני-הר ציון
(צילום: בראל אפרים )

19 ימים מרגע הגשת התלונה בתחנת המשטרה באשקלון, פרקליטות מחוז דרום הגישה הבוקר (רביעי) כתב אישום נגד 11 מעורבים בפרשת האונס הקבוצתי באילת. בכתב האישום שהוגש על-ידי עורכת הדין רותם יוחנני הר ציון מיוחסת עבירת האונס לארבעה מעורבים, בהם שני תאומים בני 17 ושני בגירים בני 27, והשאר הואשמו בעבירות סיוע לאונס, אי-מניעת פשע ועוד.
כעת הותר לפרסום כי שלושת הבגירים המעורבים הם איסי רפאילוב ואיליזיר מאירוב, בני 27 מחדרה הנאשמים באונס, ואושר שלמה, בן 19 מהמושב נוגה בדרום, שמואשם במעשים מגונים ובאי-מניעת פשע.
7 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לחשודים באונס הקבוצתי באילת
הארכת מעצר לחשודים באונס הקבוצתי באילת
רפאילוב ומאירוב בבית המשפט
(צילום: בראל אפרים)
בפרקליטות ציינו כי הנאשמים ניצלו את מצבה של הנערה שמונע ממנה לתת הסכמה חופשית תוך כדי שפעלו כחבורה."הנאשמים נהגו במתלוננת כחפץ, ככלי לסיפוק יצריהם, ואיש מבין הנאשמים לא ניסה לעצור את המתרחש ולהגיש לקטינה עזרה כלשהי", צוין בכתב האישום.
לפי כתב האישום, רפאילוב ומאירוב פרצו לחדר פנוי במלון והובילו את הנערה השיכורה לחדר. השניים, יחד עם שני נערים נוספים, "ביצעו במשך כשעה, לעתים בצוותא, עבירות מין בקטינה באכזריות, תוך אובדן צלם אנוש והתעלמות מופגנת ממצוקתה", כתבו בפרקליטות. רפאילוב אף צילם את מעשיו ושלח בהמשך למאירוב.
7 צפייה בגלריה
איסי רפאילוב
איסי רפאילוב
איסי רפאילוב
7 צפייה בגלריה
אושר שלמה
אושר שלמה
אושר שלמה.
בפרקליטות ביקשו מבית המשפט לעצור את רפאילוב, מאירוב וחמישה נערים נוספים עד תום ההליכים נגדם, ובעניינם של ארבעה נוספים הסכימה לשחררם בתנאים מגבילים. עוד צוין כי טרם התקבלה החלטה כלפי חשודים נוספים בפרשה.
נגד רפאילוב הוגש בעבר גם כתב אישום אחר, שבו נכתב כי אמר לשוטרת "בא לי לאנוס אותך". לפי אותו אישום, לפני שנתיים הוא עלה לאוטובוס בחדרה כשבידו בקבוק בירה. הנהג אמר לו כי אינו יכול לעלות עם הבקבוק, אך רפאילוב התעלם מדבריו, עלה לאוטובוס מבלי ששילם ולאחר כניסתו סינן לעבר נוסעת: "איזה כוסית שרמוטה". אחר כך לקח פטיש ניפוץ כתום שהיה מונח בתיבה שמאחורי הנהג, וירד מהאוטובוס כשהוא אוחז בו.
כאשר שני שוטרים הגיעו למקום, הוא איים על אחד מהם ואמר לו: "אל תדאג, יש לך משפחה, יש לך אישה וילדים". לעבר השוטרת הוא שלח נשיקות באוויר, תוך שהוא מקלל את השניים ומסרב להיכנס לניידת. בהמשך איים עליה ואמר: "איך בא לי לתת לך ביס, בא לי לאנוס אותך".
7 צפייה בגלריה
מלון הים האדום באילת
מלון הים האדום באילת
מלון הים האדום באילת
(צילום: חיים דוד)
המשטרה חשפה אתמול פרטים נוספים מחקירת האונס, לפיה עלה שלפחות ארבעה השתתפו במעשה האונס עצמו - והשאר סייעו להם וביצעו בעצמם מעשים מגונים בנערה. בת ה-16 סיפרה לחוקרים שהגיעה עם חברותיה לעיר הדרומית ב-10 באוגוסט, ושכרה איתן דירת נופש. הנערות הגיעו אל מלון "הים האדום" שבו נפשה קבוצת נערים מכמה מושבים בדרום, שם התחילה השתלשלות האירועים שהובילו בסופו של דבר לאונס.
במשטרת המחוז הדרומי הוקם צוות חקירה מיוחד בראשות סגן ניצב דורון אלוני, שכלל 20 חוקרים וחוקרות ואנשי מקצוע נוספים שעבדו תוך כדי ליווי של הפרקליטות. במהלך החקירה נעצרה גם מנהלת המלון בחשד לאי-מניעת פשע, ששוחררה בהמשך למעצר בית ובסופו של דבר הוחלט כי לא תואשם.
במוקד הפרשה עומדים שני גברים בני 27 מהצפון שבאו למלון. אחד מהם פנה לנערה בבריכה, אך היא דחתה אותו ואמרה שהוא מבוגר מדי בשבילה. הצעיר לא ויתר, וחיכה לה יחד עם חבר נוסף כשהלכה עם חברותיה, תוך כדי שהיא מעורפלת חושים מאלכוהול, לאחד מהחדרים שבו נכחו הנערים מהדרום.
7 צפייה בגלריה
מלון הים האדום באילת
מלון הים האדום באילת
בריכת המלון
(צילום: חיים דוד)
ראש צוות החקירה מתייחס לפרשה, אתמול
(צילום: דוברות המשטרה)

בשלב מסוים ביקשה הנערה לצאת מחדרם של הנערים ולשטוף פנים בשל מצבה הקשה. המשטרה טוענת כי שני הגברים מהצפון ארבו לה במסדרון, כשאחד מהם הציג את עצמו כרופא שיכול לעזור לה. אז הובילו אותה לחדר מספר 216, השמור לנהגי הסעות שמגיעים למלון כדי לנוח אחרי נסיעות ממושכות. שם, על פי החשד, החל האונס שנמשך כשעה וחצי.
7 צפייה בגלריה
מלון הים האדום באילת
מלון הים האדום באילת
מלון הים האדום באילת
(צילום: חיים דוד)
7 צפייה בגלריה
מזכרת בתיה
מזכרת בתיה
הפגנות תמיכה בנערה
(צילום: אבי מועלם )
קבוצת הנערים תועדה במצלמות האבטחה כשהם מסמנים בתנועות ידיים לחבריהם כדי לראות מה מתרחש בחדר. לפי החשד, לפחות שניים מהם נכנסו לחדר ואנסו אותה גם. חברתה של הנערה הגיעה לחדר וניסתה לעזור לה, אך הנאשמים המרכזיים מהצפון דחקו בה ללכת.
למחרת האונס, בעודה באילת, שני הגברים יצרו קשר עם הנערה בהודעות טקסט, ותיארו את מה שהתרחש. הנערה, שכלל לא זכרה מה קרה, לא הבינה במה מדובר. "מי אתם בכלל, מה אתם רוצים ממני?", כתבה להם. רק כשהנאשמים אמרו לה שהיא מצולמת, חששה הנערה שהם יפיצו את התמונות ופנתה למשטרה.
עו"ד שני דרי בראיון לאולפן ynet
(שחר גולדשטיין)

עורכת דינם של שלושה מהנאשמים באי-מניעת פשע, שני דרי, אמרה לאולפן ynet כי אחד מהם היה זה שעזר לנערה לצאת מהחדר. "בהתחלה הוא עבר ליד החדר ולא ראה שקורה שם אונס. הוא רואה את אותה נערה ערומה, ממשיך בדרכו, אך הסיטואציה נראית לו בעייתית. הוא היחיד שהסיטואציה הזאת נראית לו בעייתית. הוא נכנס לחדר, מלביש אותה ומוציא אותה מהחדר", אמרה.
בעניין נאשם אחר שדרי מייצגת, אמרה עורכת הדין כי הוא היה בחדר לפרקים, וטוען שמנע את הדברים ופנה למנהלת המלון, שלדבריה פנתה לנערים וביקשה מהם להיכנס לחדרים ולסגור את הדלתות.
פורסם לראשונה: 12:16, 02.09.20