מעוררי השראה. אין דרך טובה מזו כדי להגדיר את סיפוריהם האישיים של בני ובנות הנוער, חלקם עם מוגבלות וחלקם ללא, שסיפוריהם פורסמו לאחרונה בידיעות אחרונות וב-ynet במסגרת פרויקט "בוקר טוב יותר".
5 צפייה בגלריה
מעיין זיקרי
מעיין זיקרי
מעיין זיקרי
(צילום: ירון ברנר)
הפרויקט, המשותף ל"תלמה" וקבוצת ידיעות אחרונות, מציג מגוון סיפורים מרתקים המוכיחים שבעזרת כוח רצון והתמדה אפשר להתגבר על האתגרים היומיומיים, לנפץ את תקרות הזכוכית הגבוהות ביותר ולהפוך לאלופים ואלופות של ממש. "פרויקט 'בוקר טוב יותר' פועל כבר למעלה מארבע עונות. לאורך השנים ועם התפתחות העונות, ראינו את הקשר הנרקם בין תלמה למשפחות האלופות, דרך דפי העיתון והמתחם שלנו ב-ynet", מספרת נגה בנר סוארי, מנהלת שיווק, דגני בוקר "תלמה".
5 צפייה בגלריה
יהונתן לוי
יהונתן לוי
יהונתן לוי
(צילום: ליהי קופניק )
"מערכת היחסים עם המשפחות היא כנראה התוצאה הכי משמעותית של הפרויקט - יציאה של הערכים אל הקרקע והמציאות", היא מציינת. "מעבר לשיתוף סיפוריהם של המשפחות האלופות שלנו, היה לנו חשוב לאורך כל הדרך לתת כלים ומידע שיכולים לסייע להם. התחלנו מלהתארח בארוחת הבוקר של משפחות שהזמינו אותנו לראות כיצד שגרת הבוקר שלהם נראית. בעונה השנייה ביקרנו משפחות מגוונות מכל הארץ שסמכו עלינו ונתנו לנו להיכנס ללב הפועם של כל משפחה – שגרת הבוקר. העמדנו לטובת הביקורים סוללת מומחים (מדריכת ההורים שלי מילר, המומחית לניהול זמן אילנה ויימן, והתזונאי גיא שלמון) שנתנו טיפים כיצד לשפר ולחזק את שגרת הבוקר בנקודות בהן התקשו המשפחות. בהמשך העלינו סדרת כתבות עם מענה זמין ומידי למשפחות בתקופת הקורונה: טיפים, מידע ועצות לניהול שגרת יום ובעונה האחרונה ליווינו ילדים אלופים עם ובלי מוגבלות שלימדו אותנו נחישות ואליפות מה היא".
5 צפייה בגלריה
נגה בנר סוארי,  מנהלת שיווק, דגני בוקר "תלמה"
נגה בנר סוארי,  מנהלת שיווק, דגני בוקר "תלמה"
נגה בנר סוארי, מנהלת שיווק, דגני בוקר "תלמה"
(צילום: depositphotos)

מה הרעיון העיקרי שעומד מאחורי הפרויקט היפה?
"לפי גישת יוניליוור, למותגים יש את היכולת לייצר השפעה חיובית על החברה. הייעוד של תלמה הוא לקדם אורח חיים פעיל ולהביא למיצוי היכולות של כל אחת ואחד, כדי להגשים חלומות, להגיע להישגים ולהיות אלופה/אלוף בתחום אליו היא/הוא שואפים. פרויקט 'בוקר טוב יותר של תלמה', הזוכה לחשיפה של מאות אלפי גולשים, מקדם בדיוק את הייעוד הזה. הפרויקט מביא סיפורים מעוררי השראה של ילדות וילדים, נערים ונערות, שהגיעו, למימוש עצמי ולהישגים מרשימים, לעיתים על אף מוגבלות או אתגרים גדולים. אנו מאמינים שבאמצעות סיפורי השראה אלו, אפשר לייצר השפעה חיובית על צעירים וצעירות בישראל בדרכם להיות אלופות ואלופים".
פעלתם לשלב ילדים עם מוגבלות גם במתנ"סים וגם בעונה האחרונה של הפרויקט. מה תלמה עושה עוד בתחום ההכללה והגיוון?
"כחלק מהמחויבות של תלמה לבוקר טוב יותר ע"י קידום ערכים של אורח פעיל ומאוזן, אנחנו מפעילים בשיתוף פעולה עם החברה למתנ"סים את תוכנית "משפחות של אלופים" בכל רחבי הארץ. במסגרת זו מגיעים הורים וילדים יחד לפעילויות ספורט שונות ובאמצעות הפעילות הגופנית המשותפת מחוץ לבית, התא המשפחתי מתחזק והילדים זוכים לדוגמא אישית נפלאה מצד ההורים לכך שאפשר ליהנות מחוץ לבית אחר הצהריים - גם בלי המחשב".
5 צפייה בגלריה
פעילות "משפחות של אלופים" במעלות תרשיחא
פעילות "משפחות של אלופים" במעלות תרשיחא
פעילות "משפחות של אלופים" במעלות תרשיחא

"בחודשים האחרונים הרחבנו את שיתוף הפעולה עם החברה למתנ"סים, במסגרתו שולבו בפעילויות הארגון ילדים עם מוגבלויות מתוך הרצון לעודד את כל הילדים ובני משפחותיהם, ללא קשר למגבלה כזו או אחרת, לעסוק בפעילות גופנית ולקיים אורח חיים פעיל."
"עם תחילת הפעילות במתנ"סים קיבלנו תגובות מדהימות גם מההורים וגם מהמשתתפים", מציינת נגה בהתלהבות. "אנו פוגשים מידי שבוע ילדים מאושרים שמגיעים למרכז הקהילתי בשעות אחר הצהריים או בימי שישי כדי לעשות פעילות ספורטיבית משותפת: כדורגל, אתלטיקה, כדורסל, התעמלות ועוד. כשהבטנו בנתוני הסקר שהעברנו הבנו שהתוכנית הזו עתידה לשנות הרגלי חיים: 22% בלבד עסקו בספורט באופן קבוע לפני התחלת התוכנית ו-28% בלבד מהמשפחות השתתפו עד היום בספורט משפחתי משותף. בחודשים האחרונים התחלנו לשלב בפעילות המתנ"סים ילדים עם מוגבלות, במטרה לאפשר לכל הילדים ובני משפחותיהם, ללא קשר למגבלה כזו או אחרת, לעסוק בפעילות גופנית ולקיים אורח חיים פעיל."
"תלמה כמותג, שואפת לקדם חברה שוויונית, מכילה והוגנת. בתוך כך, אנחנו פועלים לשילוב עובדים ועובדות עם מוגבלות ואף הצבנו לעצמנו יעד של 5% עד שנת 2025. בכדי לקדם מטרה זו אנו עובדים בשיתוף פעולה עם מגוון ארגונים הפעילים בתחום ופועלים להנגשת כלל אתרי החברה והפעילות המקוונת שלנו, וכמובן מקדמים הדרכות, מפגשים ופעילויות בתחום."
5 צפייה בגלריה
פעילות הורים ילדים במעלות תרשיחא
פעילות הורים ילדים במעלות תרשיחא
פעילות הורים ילדים במעלות תרשיחא

אם נחזור לרגע, לקמפיין בוקר טוב יותר, הרי שהוא הושק ב-ynet ב-3.12, היום בו מציינים בעולם את יום זכויות אנשים עם מוגבלות, והדבר מתקשר בדיוק לערכי הגיוון וההכללה עליהם מדברת נגה. "כל אחד יכול להיות אלוף" בין אם יש לו מוגבלות מסוימות או לא, היא אומרת, "המסר המרכזי של העונה היה שילוב ילדים עם וללא מוגבלות שמקיימים פעילות משותפת יחד ומראים לכולנו את המשותף בין כולם: כוח הרצון, יכולת ההתמדה, איך מתמודדים עם יום שבו פשוט לא בא לנו להתאמן, איך משלבים חיי חברה ו/או רביצה מול הטלוויזיה עם ההשקעה באימונים, מה החלק של המשפחה בהצלחה, מה יוצר אלוף וכו'. בדרך פגשנו ילדים ילדות, עם וללא מוגבלות, מרקעים שונים ואתגרים שונים שהוכיחו לנו שבסופו של יום עובר בין כולנו קו מחבר הרבה יותר גדול משאנחנו חושבים, והדמיון בין אתגרי היום-יום משותפים לכולנו, וזוהי בדיוק עוצמתו של הפרויקט.
שיתוף הפעולה עם המתנ"סים נתן לנו את היכולת להיות בקשר ישיר עם המשפחות האלופות והצלחתו לאורך השנים הביאה אותנו לרצות לחזק את הקשר עם המשפחות ולהרחיב אותו. 'בוקר טוב יותר' אפשר לנו להגיע ליותר לבבות ולהעביר את הערכים שלנו הלאה."