"החזון שלי הוא להפוך את חצור הגלילית להיות עיר מרכזית באצבע הגליל. עיר ירוקה ובריאה, שמבוססת על חינוך ותרבות הפנאי, שחקן מרכזי בתחום התיירות והעסקים". כך אומר שמעון סויסה, שמכהן כראש המועצה מזה 13 שנים. "אני יליד המקום, הגעתי לתפקיד לאחר שנים בהן הייתי חלק ממערכת החינוך, מתוך אהבה ליישוב ומתוך שליחות עמוקה. בראייה שלי, צעירים כמוני צריכים להקדיש חלק נכבד מחייהם לשליחות כזו, כך נהפוך את המקום הנפלא שלנו למקום טוב עוד יותר".
וסויסה לא רק מצהיר הצהרות, אלא גם מוכיח בפועל את יכולתו ליישמן בתחומים השונים.
4 צפייה בגלריה
חצור הגלילית
חצור הגלילית
חצור הגלילית
(צילום: יח"צ)

הגדלת מספר התושבים ופיתוח השירותים

סויסה מתכוון להפוך את חצור הגלילית לבירת המשפחות בגליל. "כיום יש לנו 11,000 תושבים, שמתגוררים במקום פסטורלי למורדות הגליל. ב־2011 היה משבר דיור, שאצלנו לא הורגש. ידענו להתנהל בצורה אקטיבית. הבאנו יזמים, רתמנו את משרד השיכון. אנחנו בונים ללא הפסקה בהיקפים אדירים, תחת החלטת ממשלה 1741, יש לנו תוכניות פיתוח והקמת שכונות חדשות, שיקלטו את המשפחות הרבות שמבקשות להגיע להתגורר בעיר. היעד שלנו הוא להגיע ל־30,000 תושבים בעשור הקרוב, וכך למלא את המשימה הלאומית של יישוב בגליל".
במקביל לבניית השכונות החדשות, עוברים בניינים רבים בשנים האחרונות תהליך של חיזוק מבנים, חידוש, והחלפת תשתיות. חיזוק המבנים נעשה אף בכל בתי הספר ביישוב, בהיקף של כ־60 מיליון שקל, בתי ספר, שנבנו בשנות ה־50, הופכים לסביבת לימודים מתקדמת ומרתקת. כל זה בשותפות עם מי משרד ראש הממשלה, שהוביל להחלטת הממשלה, משרד הפנים והמשרד לפיתוח הנגב והגליל.
4 צפייה בגלריה
ראש המועצה, שמעון סויסה
ראש המועצה, שמעון סויסה
ראש המועצה, שמעון סויסה
(צילום: עדי זוטא סטודיו)

הקארדו הגלילי: ישדרג את אפשרויות המסחר באזור

סויסה מדגיש את פיתוח השירותים העירוניים והאזוריים, בהתאמה לתנופת הבנייה. "יש למקום חוזקות בתחום התיירות והעסקים, לכן בימים אלה הולכת ונשלמת תוכנית להקמת חמישה מתחמים לבתי מלון בתוך יער ביריה, זאת לצד פיתוח אזור התעסוקה 'שער הגליל', שיזכה לתחנת רכבת, שתגיע מכרמיאל. במקביל הולך ונבנה הקארדו הגלילי, מרכז עסקי, שיתפרש על פני 6,000 מ"ר, ויהווה מרכז קניות לכל תושבי האזור. יהיו בו שוק איכרים וסופרמרקט, ובערב יהפוך המקום למתחם בילויים עם מסעדות, בתי קפה ופאבים. ב־2018, כשאריה דרעי הסיר את הלוט לפרויקט שוק האיכרים "הקארדו הגלילי" בחצור הגלילית, הוא אמר באותו מעמד: "השוק ישדרג את אפשרויות המסחר באיזור, כי גם לתושבי חצור והאזור מגיעה איכות חיים". ואכן, תכנון השוק העירוני, שוק הקארדו, קורם עור וגידים. בהתאם להחלטת הממשלה, יקום במקום מרכז ספורט, שיכלול קאנטרי קלאב, בריכות שחייה, אולמות ספורט, מגרשי ספורט ומוקדי בילוי לספורט אתגרי, והוא ימשוך אליו מבקרים מכל הארץ". כחלק מהפיתוח הכלכלי של המקום, יוקם בו מתחם עבודה משותף "קליקה־חצור הגלילית", ובמקום המחצבה בלב היער יוקם מרכז ספורט ואתגרים לכל המשפחה. כחלק מפיתוח הקהילה ותרבות הפנאי נפתח במרכז רסקו בקיץ 2018 בר נייד, "הברבל'ה", שמושך אליו צעירים רבים מכל הסביבה. בנוסף מתוכנן להקום במקום גן משחקים חדש, וקיימת בו משחקייה ניידת למען הילדים.
4 צפייה בגלריה
חצור הגלילית
חצור הגלילית
חצור הגלילית
(צילום: עדי זוטא סטודיו)

תחנת רכבת בחצור הגלילית

באוקטובר האחרון, בישרה שרת התחבורה, מירי רגב, לסויסה, שאישרה להקים את תחנת הרכבת באזור התעסוקה במזרח היישוב, כשדרכי גישה ממרכז העיר יכללו כבישים, שבילי הליכה ומסלולי אופניים. את הבשורה מסרה לו רגב במהלך פגישת עבודה, בה השתתפו גם מנכ"ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ, בכירי משרדה ובכירים במועצה המקומית. בנוסף אישרה רב באותו מעמד תקציב של 9 מיליון שקל לסלילת כביש חדש בעיר. סויסה מדגיש, שתחנת הרכבת תיתן תמריץ כלכלי, חברתי ותעסוקתי לעיר, תקרב את חצור הגלילית למרחק של שעה וחצי מהמרכז, ותהפוך אותה לעיר השלישית בגודלה באצבע הגליל, בהמשך להחלטת הממשלה מ 2017. "זו בשורה ענקית"" אומר סויסה. "התושבים יוכלו לצאת ולחזור אל העיר בשקט ובביטחה.

חינוך ותרבות

חצור הגלילית נהנית משירותי חינוך ומעונות יום, שירותי פנאי ותרבות פנאי. המקום מציע לתושבים מעונות יום איכותיים, גני ילדים שפתוחים כל השנה, ושני תיכונים, שמצמיחים בוגרים מעולים. הממוצע הרב שנתי עומד על מעל 85% זכאים לבגרות. תרבות הפנאי מפותחת גם היא במקום, באמצעות מרכז קהילתי, שמאפשר מגוון רחב של פעילויות לכל גיל, מילדות ועד לגיל השלישי. "אנחנו גם מעניקים חשיבות רבה לחדשנות טכנולוגית: כרגע אנחנו נמצאים בתהליך הקמה של מרכז 'קליקה' - האב (HUB), מרכז שמאפשר לטפח יזמות ויוזמים בתחומי ההייטק במקצועות חופשיים. היזמים מקבלים ליווי כלכלי, רעיוני ושירותי משרד, בשיתוף המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל", מחדש סויסה.
4 צפייה בגלריה
מתחם עבודה משותף - קליקה
מתחם עבודה משותף - קליקה
מתחם עבודה משותף - קליקה
(צילום: משה ביטון)

חצור הגלילית בעתיד

כשסויסה מסכם את החזון שלו, הוא רואה, כאמור, לנגד עיניו, עיר, שמתגוררים בה 30,000 תושבים. "תהיה פה אוכלוסייה צעירה, שתזכה לקבל שירותים עירוניים ברמה גבוהה, סביבה יפעלו מוקדי תעסוקה מתקדמים ומגוונים, כשהעיר תהיה מחוברת לגליל ולמרכז באמצעות רכבת ותחבורה ציבורית. צריך להבין", הוא מדגיש, "חצור נוהלה במשך שנים רבות על ידי חשבים והיו גירעונות.
כיום המועצה פועלת ללא גירעונות, ללא חשב מלווה ובאופן עצמאי. לפני כשנתיים זכתה חצור הגלילית בפרס ניהול תקין משר הפנים אריה דרעי, זה לא קורה סתם. זו תוצאה של עבודה קשה, שמתקיימת בהווה, ותביא עתיד מבטיח למקום הנפלא הזה.
מי שמבקש ממני לדעת מהו הסיפור של חצור בעשור הקרוב, אני משיב, שמדובר במיקום מעולה, ברשות יציבה, בלוקאל־פטריוטיזם של התושבים, ביזמים עסקיים ותיירותיים מובילים בגליל, בתחנת רכבת בכניסה לחצור, ובקריית ספורט שתהפוך לאזורית. בשנה הקרובה נשלים תיקון ותפעול של תשתיות וכבישים בכל רחבי העיר, בהיקף של מיליוני שקלים. גני השעשועים, מוקדי הליבה של הקהילה, שודרגו בהיקף של 15 מיליון שקל. יש פה קהילתיות מחבקת ותומכת, שמאפשרת לילדים לצמוח בסביבה בטוחה ונעימה. מי לא ירצה לגור במקום כזה?".