אורח החיים של האדם השתנה באופן קיצוני עם המעבר מהמרחבים הכפריים אל הערים הגדולות והצפופות. יחד עם השינוי אצל בני האדם, גם אורח החיים של חיות המחמד השתנה מקצה לקצה - מזאבים פראיים בטבע, הפכו הכלבים העירוניים לזנים קטנטנים שנישאים בסלסלה של האופניים. מנמרים טורפים במעבה הג'ונגל, החתולים עברו לצוד בעיקר בין הספה למיטה.
רופאים וטרינרים מדווחים על מגוון שונה של מחלות אצל כלבים החיים במרחבי העירוני לעומת חבריהם בכפר. מהם התסמינים הנפוצים אצל הכלב האורבני? איך נוכל להגן על החיות שלנו מפני סכנות העיר? וכיצד גובשה נוסחת Daily Protection של Urban Choice על מנת לתת מענה ייעודי לכלבים אורבניים?

כלבי העיר מול כלבי הכפר: הבדל משמעותי בתופעות הבריאותיות, במיוחד אצל כלבים קטנים

ד"ר דיויד רוזנבלט, וטרינר ראשי בחברת ביופט, מסביר כי "בין היתר, ניתן לראות אצל כלבים בעיר השמנת יתר בעקבות פעילות גופנית מופחתת, בעיות מפרקים הקשורות לעלייה וירידה במדרגות, חרדה התנהגותית המתלווה לעומס של רעשים וריחות, אלרגיות המושפעות מאיכות האוויר, וגם פגיעה בכפות הרגליים בעקבות ההליכה על אספלט ומשטחים מרוצפים".
האתגר האורבני הולך וגדל ככל שהכלב קטן יותר. "לכלבים קטנים מאוד, ההסתגלות לסביבה אורבנית היא מאתגרת יותר, משום שהם חווים את כל הגירויים מגובה נמוך במיוחד", אומר ד"ר רוזנבלט. "עבור כלבים קטנים, כל ניחוח, רעש או אפילו מדרגה גבוהה, מורגשים פי כמה וכמה לעומת כלבים גדולים. בנוסף, כלבים קטנים נישאים לעתים קרובות על הידיים של בעליהם, ולכן סובלים יותר מהשמנת יתר ובעיות הקשורות לחוסר פעילות גופנית". בנוסף, אומר ד"ר רוזנבלט, כי "המשקל הממוצע של כלבים עירוניים הרבה יותר קטן מכלבים החיים בכפר ובמושב, וזה הגיוני לחלוטין - לתושבי העיר יש מרחב מחיה קטן יותר, ולכן הם יעדיפו לגדל כלב קטן".
3 צפייה בגלריה
(צילום: iStock)

הדרך להקלה על התסמינים של גידול חיות מחמד אורבניות: תזונה מותאמת

על חלק גדול מהמצבים הבריאותיים של הכלבים האורבניים ניתן להקל ואף למנוע באמצעות תזונה מותאמת לסביבה העירונית ולצרכים המשתנים שלהם:
ראשית, על התזונה של הכלבים האורבניים לכלול הגבלה קלורית ואיזון נכון בין חלבון, שומן ופחמימות, כדי למנוע השמנת יתר.
תוספת אבץ מסייעת לתמיכה בבריאות העור והפרווה, ובכפות הרגליים בפרט, על פי מחקרים מובילים.
על מנת להתמודד עם הסטרס המוגבר של חיות המחמד העירוניות, הנובע מהרעש והצפיפות, כדאי להשתמש בצמחי מרפא בעלי השפעה מרגיעה בתזונה שלהם.
עוד תוספות שמסייעות לחיית המחמד האהובה עליכם: פרו-ביוטיקה לחיזוק המערכת החיסונית ושיפור פעולת מערכת העיכול, והוספת גלוקוזאמין וכונדרואיטין לתמיכה בבריאות המפרקים.
בנוסף, כדאי לאזן בין חומצות שומן חיוניות (אומגה 3 ואומגה 6), על מנת למנוע תהליכים דלקתיים במפרקים ובעור ולהקל על תופעות אלרגיות, הנפוצות מאוד אצל כלבים אורבניים, על פי המחקרים.
3 צפייה בגלריה
(צילום: iStock)

הכירו את נוסחת ה-Daily Protection, עם 3 עקרונות היסוד לתזונה אורבנית בריאה

הבשורה הגדולה להולכים על ארבע במרחב האורבני מגיעה מחברת ביופט, שהשיקה לאחרונה את סדרת המוצרים URBAN CHOICE עם נוסחת ה-Daily Protection המותאמת לחיות המחמד של העיר.
צוות פיתוח מיוחד של וטרינרים ותזונאים מובילים מהארץ ומהעולם בחנו את המאפיינים התזונתיים וההתנהגותיים שיכולים להשפיע על בריאות חיות המחמד במרחב העירוני. המטרה הייתה שילוב בין הצורך הגנטי של הטורפים בטבע לצרכים החדשים אשר נוצרו כתוצאה מהשפעת הסביבה העירונית.
סדרת המוצרים כוללת מזון יבש מלא בטעמי גורמה לכלבים וחתולים המותאם לכל שלב בחיים, שימורים מפנקים, חטיפים לכלבים ומאלט פסטה לסיוע בהפחתת כדורי פרווה בחתולים.
נוסחת ה- Daily Protectionשל ביופט כוללת את שלושת עקרונות היסוד לתזונה אורבנית בריאה:

SAFE WEIGHT

מניעת השמנת יתר, מפתחי הנוסחה הקפידו על יחס מאוזן בין חלבון, שומן ופחמימות התורמים לשמירה על משקל תקין. בנוסף, כל מנה של מזון מסדרת Urban Choice כוללת L קרניטין וסיבים תזונתיים המסייעים לשמירה על המשקל.

CALMING

מוצרי הסדרה מועשרים במגוון רכיבים ייחודיים בעולם התזונה לחיות מחמד, כגון קמומיל, פסיפלורה, S3D, חיידקים פרו-ביוטיים ועוד, המשפרים את ההתמודדות של הגוף עם קצב החיים המהיר של העיר, ומסייעים בשמירה על תחושת רוגע, הפחתת סטרס.

DELICATE PAWS

כדי לשמור על כפות הרגליים הרגישות של הכלבים העירוניים, הנוסחה הייחודית כוללת שילוב של אבץ, חומצות שומן אומגה 3 ואומגה 6, אשר תורמים להפחתת הגירויים בעור ומסייעים בשמירה על כפות הרגליים מפני שחיקה.
הבונוס - הרכיבים תורמים להאטת תהליכי הזדקנות ולמראה בריא של העור והפרווה.
3 צפייה בגלריה
(צילום: iStock)
הכלבים העירוניים מכניסים קצת טבע לג'ונגל האורבני ומשפרים את הבריאות הנפשית של בעליהם. על מנת לקיים את הצד שלנו בהסכם ולעזור להם לשמור על אורח חיים בריא ומתאים לסביבה שלהם, כדאי להקפיד על תזונה בריאה ומותאמת, טיול עם רצועה (או בלעדיה במקומות המותרים בלבד), להקפיד על פעילות גופנית ועל בדיקות שגרתיות אצל הוטרינר. אל תתפשרו על הבריאות של חיית המחמד שלכם - אפשרו להם להיות בריאים וחזקים כדי שיוכלו ליהנות מסביבת החיים האורבנית. עם Urban Choice הכולל את נוסחת Daily Protection הייחודית, אתם יכולים להיות בטוחים שאתם מעניקים לכלב האורבני שלכם את המזון הטוב ביותר והמתאים ביותר עבורו.



פורסם לראשונה: 12:06, 15.06.21