בית החולים רפאל הוא בית חולים כירורגי חדשני, המציע מגוון טיפולים רחב ומבוסס על טכנולוגיות מתקדמות ושירות מקיף וייחודי. כחלק מגישתו של בית החולים להביא למטופל את החדשנות הטכנולוגית המתקדמת ביותר, המנתחים בו עובדים עם המערכת המתקדמת בעולם הטכנולוגיה הרפואית - רובוט הדה-וינצ׳י.
בניתוח באמצעות דה-וינצ׳י, הרופא המנתח מסתייע ברובוט ככלי עזר זעיר-פולשני ובאמצעותו הוא מדייק את הפעולות שלו, מגיע לאזורים המורכבים ביותר ומבצע פרוצדורות מורכבות אשר ללא הרובוט היה קשה מאוד לבצע בשיטה זעיר-פולשנית ונאלצים לבצע בגישה הפתוחה - פתיחת הבטן.
6 צפייה בגלריה
מערכת דה וינצ'י
מערכת דה וינצ'י
מערכת הדה-וינצ'י
(Dover Medical & Scientific)
״בניתוח באמצעות דה-וינצ׳י המטופלת יכולה להשתחרר לביתה לאחר מספר שעות עם תהליך החלמה מהיר וחזרה לשגרה תוך מספר ימים. בידיים הנכונות והמיומנות של המנתח, הרובוט הוא כלי מצוין לשיפור איכות החיים של המטופלת", אומר ד״ר עידו סירוטה, רופא בכיר במרכז למצוינות בכירורגיה גניקולוגית זעיר-פולשנית וניתוחים רובוטיים בבית החולים רפאל, ומספר על מגוון הטיפולים הגניקולוגיים בבית החולים בכלל וניתוחים רובוטיים בפרט:
עם אילו בעיות רפואיות נשים מגיעות על מנת לקבל טיפול? ואילו פרוצדורות ניתן לבצע בעזרת דה-וינצ׳י?
״נשים מגיעות לקבל טיפול ומענה במגוון בעיות גניקולוגיות כגון טיפול ברחמים עם שרירנים, בעיות פוריות המצריכות התערבות כירורגית, כאבי אגן כרוניים, טיפול גניקולוגי מניעתי לנשים עם סרטן שד (כריתת שחלות וחצוצרות), דימומים וגינליים לא סדירים, הסרת נגעים פוליפים, הפסקות היריון (גרידה) ועוד", אומר ד"ר סירוטה.
באמצעות הרובוט ניתן לבצע פרוצדורות רבות ומגוונות, כגון: כריתות רחם, כריתות שרירנים (מיומות) תוך שימור הרחם, כריתת ציסטות שחלתיות מורכבות, טיפול באנדומטריוזיס, שיקום רצפת האגן במקרים של צניחת אברי האגן (צניחת הרחם, שלפוחית השתן, הנרתיק וכו׳), תיקון נישה (פגם בדופן הרחם כתוצאה מניתוח קיסרי, אשר גורם לדימום ווגינלי מתמשך מעבר לימי הווסת) וניתוחים לטיפול בממאירויות גניקולוגיות. ״כך שלמעשה ניתן לבצע כמעט כל פרוצדורה גניקולוגית ברובוט, אשר בא להנגיש את היכולות של הניתוח הפתוח באמצעים זעיר-פולשניים. אני כמנתח למעשה לא נוגע במטופלת במהלך הניתוח, אך באמצעות הטכנולוגיה המתקדמת כפות הידיים שלי באופן וירטואלי נמצאות בתוך חלל הבטן ומבצעות את הפרוצדורה הנדרשת בדיוק ובזהירות המרבית".
6 צפייה בגלריה
ד״ר עידו סירוטה לצד מערכת הדה-וינצ׳י בחדר ניתוח
ד״ר עידו סירוטה לצד מערכת הדה-וינצ׳י בחדר ניתוח
ד״ר עידו סירוטה לצד מערכת הדה- וינצ’י בחדר ניתוח בבית החולים רפאל
(צילום: אוארט)
מדוע רופאים מעדיפים לנתח באמצעות רובוט הדה-וינצ׳י?
״כמי שביצע אלפי ניתוחים רובוטיים ולפרוסקופיים במהלך שהותי בארצות הברית, אני יכול להגיד בבטחה שהפלטפורמה הרובוטית נותנת למנתח יכולות כירורגיות מתקדמות מאוד עם רמת דיוק גבוהה ביותר, תוך ביטול הרעד הטבעי שקיים בשימוש בלפרוסקופיה", אומר ד"ר סירוטה. בנוסף, יש את היכולת לעבוד עם 3 ידיים (זרועות הרובוט) במקום 2, דבר המאפשר לבצע פרוצדורות מורכבות מאוד מבחינה כירורגית ללא הסתמכות על מנתח נוסף. כמו כן קיימת יכולת אופטית מצוינת המאפשרת להתמקד מעבר לרמת המילימטר, דבר המסייע מאוד בביצוע הניתוח. "הניתוח מבוצע דרך חתכים קטנים של מספר מילימטרים, מה שתורם הן מבחינה קוסמטית והן בתהליך החלמה קל ומהיר, דבר המאפשר שחרור המטופלת לביתה תוך שעות ספורות בלבד", אומר ד"ר סירוטה.
6 צפייה בגלריה
חדר ניתוח בבית חולים רפאלי
חדר ניתוח בבית חולים רפאלי
חדר ניתוח בבית החולים רפאל
(צילום: עמית גירון)
מי יכולה לעבור ניתוח באמצעות הרובוט?
הרובוט מתאים עבור נשים עם בעיה גניקולוגית אשר מצריכה התערבות ניתוחית, כאשר התנאי הוא שלמנתח יש את הניסיון הדרוש על מנת לתפעל את הפלטפורמה הזאת.
"בעיות גניקולוגית רבות ניתן לפתור באמצעות ניתוח רובוטי ואין בכלל ספק שזה העתיד של הכירורגיה בכלל והגניקולוגיה בפרט", אומר ד"ר סירוטה.
6 צפייה בגלריה
מערכת הדה-וניצ'י
מערכת הדה-וניצ'י
מערכת הדה-וניצ'י
(צילום: Dover Medical & Scientific)
מהם היתרונות בעבודה במקום חדשני כמו בית החולים רפאל?
״בתור רופא שעבד במנהטן בניו יורק בעשור האחרון בבתי החולים המובילים בעולם, בית החולים רפאל בהחלט מזכיר לי את סביבת העבודה המוכרת לי משם. המכשור הרפואי והטכנולוגיות הן מהמתקדמות שיש, הזמינות הגבוהה של חדרי הניתוח לביצוע מגוון פרוצדורות ויחסי האנוש המצוינים הם בהחלט בסטנדרט בין לאומי. התחושה היא של מעין בית חולים בוטיק עם אווירה רגועה ונעימה, בה המטופלת לעיתים 'שוכחת' שהיא בבית חולים".
6 צפייה בגלריה
בית חולים רפאל
בית חולים רפאל
חדר אישפוז בבית החולים רפאל
(צילום: עמית גירון )
האם ההחלמה מניתוח רובוטי שונה מהאלטרנטיבות הקיימות?
״ההחלמה מניתוח רובוטי היא מהירה מאוד. אני נוטה לשחרר את המטופלות הביתה במידת האפשר לאחר מספר שעות והחזרה לשגרה המלאה היא תוך מספר ימים", מספר ד"ר סירוטה, זאת בהשוואה לניתוחים בשיטה הפתוחה בהם ההחלמה לוקחת שבועות עד חודשים. "בניתוחים עם רובוט הדה-וינצ'י מגולם יתרון משמעותי נוסף שהוא בריאותי במהותו - בגישה הרובוטית יש פחות סיכונים לזיהומים ואיבוד דם מאשר בגישה הפתוחה. יתרון נוסף הוא בפן הכלכלי - מאחר והמטופלת יכולה לחזור מהר יותר למעגל העבודה ולשגרת חייה".
אחוזי ההצלחה של השימוש בניתוחים באמצעות רובוט מתבססים על מעל ל-20 שנות ניסיון וידע, עם מיליוני מטופלים שזכו לשפר את אורח ואיכות חייהם בדרך יעילה ומהירה יותר עם פחות סיבוכים וכאבים.
6 צפייה בגלריה
ד"ר ערן סירוטה
ד"ר ערן סירוטה
ד״ר עידו סירוטה
(צילום: עידו סירוטה)

אם אתן או קרובותיכן עומדות בפני פרוצדורה רפואית, חשוב להכיר את האפשרות של ניתוח באמצעות הרובוט ולברר אל מול הרופא המטפל את התאמתכן לניתוח כזה. שירותי הגניקולוגיה בבית החולים רפאל עומדים לרשותך ונשמח לייעץ ולתת לך מענה במגוון התחומים הרחב.
ליצירת קשר ומידע נוסף על היתרונות של רובוט הדה-וינצ'י, היכנסי >>