הכיכרות העירוניות הידועות בעולם נמצאות לרוב בלב שכונת מגורים, במיקום מרכזי עם אזורי מסחר, אוכלוסיה חזקה מסביבן ומחירי דיור גבוהים ויציבים.
כל כיכר היא מקום מפגש, לכל כיכר סיפור משלה, וכך גם כיכר המדינה, הכיכר הגדולה בישראל, אשר מהווה מוסד תל אביבי וישראלי כבר עשרות שנים.
בשנים האחרונות, אזור הכיכר הפך לפנינה נדלנית עם פוטנציאל גדול, בעקבות המיקום המעולה, תכניות הפיתוח והתכנון הסולידי להתחדשות עירונית באזור.
במיקום שקט וירוק סמוך לכיכר המדינה, ברחוב בילטמור הצדדי, מוקם בימים אלו פרויקט תמ"א 38 יוקרתי של חברת Eco City, חלוצת ההתחדשות העירונית בתל אביב.
שוחחנו עם עודד גבולי, אדריכל ומתכנן ערים, מוטי ויזל, מנכ"ל ובעלים מכון המחקר והייעוץ האסטרטגי VCELL ואילי בר, מנכ"ל משותף ב-Eco City, על האופי הייחודי של כיכר המדינה, הפוטנציאל הנדלני של פרויקטים בסביבתה והאוכלוסייה הצפויה לעבור לפרויקטים של התחדשות עירונית באזור.
(צילום: אינטרוויזיה)

אם כן, אין ספק שהפרויקט של Eco City מהווה הזדמנות לחוויית מגורים מרכזית ואורבנית, אך שקטה ואיכותית. מבחינת מגמות בשוק הנדל"ן, האזור מראה יציבות מחירים בשנים האחרונות, וצפוי להמשיך במגמה היציבה על רקע הפרויקטים החדשים וההתחדשות הכוללת סביב הכיכר הידועה. תכנית ההתחדשות העירונית באזור כוללת בניינים לא גבוהים במיוחד, כך שהאווירה השקטה צפויה להישמר, והרחובות יישארו מטופחים ומרווחים.
בכל הנוגע לקהל שצפוי לתקוע יתד בפרויקט, הקהל הראשון הוא תל אביביים משפרי דיור, בעלי משפחות שרוצים ליהנות מהשקט והשלווה לצד הקרבה לכיכר הומה ומקום מפגש. האזור גם שופע גינות עירוניות ירוקות וקטנות, האהובות על ילדים ומבוגרים גם יחד.

2 צפייה בגלריה
הפרויקט של Eco City
הפרויקט של Eco City
הפרויקט של Eco City
(הדמיה: אקו סיטי)
עוד קהל שצפוי ליהנות מהדירות והמרפסות המרווחות של הפרויקט הוא מצמצמי דיור, שגרו מחוץ לתל אביב בבתים גדולים וכעת רוצים ליהנות מהעיר הגדולה, בלי לוותר על איכות חיים או על אירוח המשפחה המורחבת.
באופן כללי, ההצלחה של פרויקטי ההתחדשות העירונית היא חלק מנדידת הביקושים מהמגדלים, המנותקים מסביבתם, אל הבניינים הקטנים שמחוברים מאוד לרחוב, לגינה ולכיכר. הפרויקטים הרבה יותר בוטיקיים, למי שמעדיף בניין אינטימי על מגדל גבוה והרבה שכנים.
2 צפייה בגלריה
הפרויקט של Eco City
הפרויקט של Eco City
הפרויקט של Eco City
(הדמיה: אקו סיטי)

הפרויקט ברחוב בילטמור, אחד מהרחובות השקטים הסמוכים לכיכר, כולל 22 דירות, כאשר הדירות שנותרו למכירה הן דירת 4 חדרים מרווחת בת 113 מ"ר עם מרפסת 12 מ"ר, דירת מיני פנטהאוז ייחודית בת 150 מ"ר עם מרפסת גג מדהימה של 30 מ"ר לאורך כל הסלון, ושני פנטהאוזים בני 110 מ"ר עם מרפסת גג של 25 מ"ר ונוף מדהים.
עם כיכר המדינה בתור עוגן חברתי, מסחרי ואורבני, כל הדירות במעגל הראשון והשני, הרחובות השקטים מסביב לכיכר, נהנים מאיכות חיים, רמת מחירים גבוהה ועתיד ירוק ושליו, בלב העיר.

פורסם לראשונה: 16:42, 29.12.20