בריאיון שקיימנו עם מנהל תחום משאבי אנוש של פיליפ מוריס בישראל, ג'וזף גרובר, הוא הסביר לנו על החשיבות של ההון האנושי בחברה שעושה שינוי כל כך משמעותי בייעוד ובחזון שלה. "בשנים האחרונות מובילה פיליפ מוריס חזון חדש ושינוי הנוגע למוצריה. שינוי דרמטי זה מחייב שינויים ארגוניים והון אנושי המותאם לכיוון החדש". עוד הוא הוסיף: "חברות לא עושות היסטוריה, אנשים כן, ההצלחה שלנו תלויה במידה רבה באנשים יוצאי הדופן שמגיעים לעבודה מדי יום עם תשוקה לעשיית היסטוריה".
3 צפייה בגלריה
עובדים בחברה
עובדים בחברה
עובדים בחברה

"הקבוע היחיד שלנו הוא השינוי"

אילו שינויים נדרשים בהון האנושי כדי לקדם את השינוי שאתם מובילים?
במסגרת הטרנספורמציה שהחברה עושה, אנחנו הופכים לחברה חדשנית, זריזה, דיגיטלית, ממוקדת לקוחות וצרכנים ומבוססת מדע ודאטה - יותר דומה לפרופיל של חברת סטארט־אפ. זה דורש יכולות ארגוניות חדשות ופונקציות ארגוניות שלא היו לנו בעבר, צורת מנהיגות אחרת, תקשורת פתוחה, שקיפות ועוד. המשמעות היא שאנחנו מביאים מיומנויות מבחוץ, משקיעים באופן פעיל בצמיחתם של העובדים שלנו ויוצרים תוכניות פיתוח מותאמות אישית להעשרת הידע שלהם. החלק המרתק בשינוי הוא שהקבוע היחיד עבור העובדים שלנו, הוא שינוי.

אפס פערי שכר בין גברים לנשים

תוכל לתת דוגמה לשינויים בתרבות הארגונית?
אחד הדברים החשובים ביותר עבורנו לקידום פנימי הוא הגיוון וההכלה. אנו גאים שיש אצלנו אפס פערי שכר בין גברים לנשים, גידול משמעותי בייצוג נשים בעמדות מפתח וחתירה למגוון אנושי. אנו החברה העולמית הראשונה והארגון הראשון בישראל שזכה להכרה מ"הקרן לשכר שווה", עוד לפני קידום חקיקה בנושא זה בישראל.


3 צפייה בגלריה
ג'וזף גרובר סמנכ"ל משאבי אנוש פיליפ מוריס
ג'וזף גרובר סמנכ"ל משאבי אנוש פיליפ מוריס
ג'וזף גרובר סמנכ"ל משאבי אנוש פיליפ מוריס

דאגה לעובדים

מגפת הקורונה הכתה בחברות עסקיות רבות וכתוצאה הביאה לגל פיטורים גדול במשק. מה אתם חוויתם?
תקופת הקורונה מאתגרת את כולם. כולנו מכירים חברים או בני משפחה שאיבדו את עבודתם או נפגעו בדרך זו או אחרת מהמגפה. עם זאת, כמעסיקים, דווקא בזמנים הקשים אנחנו צריכים להיות נאמנים לעיקרון המנחה שלנו - העובדים והלקוחות במקום הראשון. זו הסיבה שכבר באפריל הכרזנו שאף עובד לא יפוטר בעקבות הקורונה, ולא יקוצץ שכרו של אף עובד - במטרה לספק ביטחון תעסוקתי ואישי לעובדים שלנו ולמשפחותיהם. שיתוף הפעולה הייחודי שיש לנו עם ועד העובדים מבוסס על אמון ושקיפות המהווים תועלת לכל העובדים.

תמיכה בקהילה במהלך משבר קורונה

אילו פעילויות נוספות ביצעה החברה במהלך המשבר?
עם פרוץ המגפה, במסגרת פעולות החברה בתחום האחריות התאגידית, עשרות מעובדינו סייעו לאנשים במצוקה, בדגש על קשישים וניצולי שואה. הפעילות כללה חלוקת אוכל למשפחות, שיחה עם קשישים בכדי להקל על בדידותם והעברת תכנים ברשת, כגון לימוד אנשים כיצד להשתמש ברשתות החברתיות. הסולידריות ורוח ההתנדבות של עובדי החברה חיממו את הלב ומילאו אותי גאווה.

גיוס

כיצד השינוי משפיע על נושא הגיוס לחברה ואילו עובדים אתם מגייסים?
מאז שהצגנו את החזון החדש שלנו בשנת 2016, יותר ויותר אנשים מעוניינים לקחת חלק בשינוי המשמעותי שמובילה החברה. כאשר הם פוגשים את עובדי פיליפ מוריס בע"מ באופן אישי הם מבינים במהירות את המקצועיות ומבינים מדוע נבחרנו 4 שנים ברציפות להיות "המעסיק הטוב ביותר" מטעם ארגון TOP EMPLOYER .
אנחנו תמיד מחפשים אנשים סקרנים, שלומדים במהירות ומתאימים לסביבה דינמית. אנשים נחושים שיודעים לפעול בסביבה גלובלית ומקומית ויודעים להשפיע ולהוביל שינוי.

3 צפייה בגלריה
זאב פרץ יו"ר ועד העובדים
זאב פרץ יו"ר ועד העובדים
זאב פרץ יו"ר ועד העובדים


חברות לא עושות היסטוריה, אנשים כן

איזה מסר היית רוצה להוסיף?

כשאנחנו גדלים באופן אינדיבידואלי, אנחנו מרוויחים ביחד. ההצלחה שלנו תלויה במידה רבה באנשים יוצאי הדופן שמגיעים לעבודה מדי יום עם תשוקה לעשיית שינוי היסטורי, נכונות ללמוד, לצמוח ולהתמודד עם אתגרים חדשים. אני גאה בכל העובדים שלנו ומזמין אחרים להצטרף אלינו.