"הפשע מגיע לכל בית, אנחנו חיים בטבח אינסופי"

יוסף ג'רושי (58) ורעייתו נואל (46) נרצחו אתמול בצהריים יחד עם בתם בת ה-16 בזמן נסיעה ליד עילבון, צפונית למחלף גולני שבגליל. ילדה כבת 9 אותרה לבדה מחוץ לרכב לאחר שגם היא נפגעה מהירי. מצבה בינוני והיא פונתה לבית החולים פוריה. בחברה הערבית הזדעזעו מהחיסול ומפנים אצבע מאשימה כלפי המשטרה בכל הנוגע לפשע המשתולל שגבה את חייהם של 53 בני אדם מתחילת השנה. "אני לא יודע כמה זמן הפשע הזה יימשך", אמר סועאד מהגליל. "הרצח היום הוא עדות לכך שאנו חיים בטבח אינסופי".
רק בחודש האחרון עברו יוסף (58) ונואל (46) ג'רושי מרמלה לכפר דיר חנא מחשש שסכסוך פלילי במשפחה המורחבת יגיע עד אליהם. זה לקח כמה שבועות עד שמתנקשים התקרבו לרכב הסובארו המשפחתי של הזוג ופתחו באש כבדה שהותירה את המכונית מחוררת לחלוטין. "הם עברו לגליל כדי להגן על עצמם מפני הרצח, אבל הפושעים הגיעו עד אליהם", הוסיף סועאד. "למרות שהמשטרה הייתה צריכה לדעת שחייהם בסכנה, היא לא סיפקה להם שום הגנה. אנחנו חיים עכשיו בג'ונגל וכנופיות פשע שולטות בהכל, ומי שמדבר נגד הם ירצחו אותו".
והבוקר, פחות מיממה אחרי הרצח המשולש, נפתחה אש לעבר נהג המשאית ג'מיל אזברגה בתחנת דלק בלוד. מותו נקבע במקום. במשטרה חושדים כי יש קשר בין חיסולו של אזברגה לרצח של הנער עומר אבו סעלוק (15) לפני חצי שנה בכביש 6. סלמאן אזברגה, אביו של נהג המשאית, נרצח בלוד כמה שעות לפני שהנער נורה למוות. מתחילת השנה נרצחו בחברה הערבית 54 בני אדם.

3 צפייה בגלריה
יוסף נואל ג'רושי הנרצחים
יוסף נואל ג'רושי הנרצחים
יוסף ונואל ג'רושי הנרצחים
( צילום: אפי שריר)


דיווח של כתבנו אלי סניור
(צילום: יריב כץ)

לקריאה נוספת

"מסכות במקום הגבלות, חיסונים במקום סגרים"

ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע הבוקר בפתח ישיבת הממשלה השבועית כי אלוף במיל' רוני נומה, שהיה ממונה הקורונה בחברה החרדית, ישמש כפרויקטור על הנעשה בנמל התעופה בן גוריון. "כבר שנה וחצי יש נקודת תורפה ענקית וזה נתב"ג". ראש הממשלה הוסיף: "בשבוע האחרון יש עלייה במספר המאומתים בישראל, צריך לומר שאין עלייה מקביל במספר המאושפזים, אבל צריך לדעת שווריאנט הדלתא כן פוגע באנשים לא מחוסנים. לכן, הגישה שלנו פשוטה - מקסימום הגנה לאזרחי ישראל עם מינימום פגיעה בשגרה ובמשק. מסכות במקום הגבלות, חיסונים במקום סגרים".
ואחרי תקופה קצרה מאוד של הסרת מגבלת עטיית המסכות בחללים סגורים ובכללם בכלי התחבורה הציבורית, נראו היום יותר ויותר נוסעים מצוידים בפיסת הבד שאמורה להגן עליהם ועל סביבתם מפני הידבקות בווריאנט הדלתא. בקווי אוטובוס בתל אביב ניכר כי כמה מהנהגים לא טרחו לעטות מסכה ולכל אחד היה תירוץ משלו. נוסע שנצפה ללא מסכה הסביר שיעטה אחת כזאת רק במקרה שבו הנהג שהוביל אותו למחוז חפצו יעשה זאת בעצמו. הנהג אמר להגנתו כי מחיצת הזכוכית בין כיסאו לנוסעים מייתרת את המסכה אף על פי שטענתו כלל לא מעוגנת בהנחיית משרד הבריאות.
פרופ' מבורך ופרופ' סגל על הסכנות של זן דלתא ולמה כרגע אפשר להיות רגועים
(צילום: משה מזרחי)

3 צפייה בגלריה
באוטובוסים בתל אביב
באוטובוסים בתל אביב
באוטובוסים בתל אביב
(צילום: נדב אבס)

לקריאה נוספת

החרפה במשבר עם פולין
שגריר פולין בישראל, מארק מגירובסקי, זומן לשיחת נזיפה במשרד החוץ, בעקבות קידום החוק בפולין שעלול לפגוע בבקשות להשבת רכוש ולמתן פיצויים לניצולי השואה ולצאצאיהם. בישראל רואים בחומרה רבה את קידום החוק הזה. בתגובה לזימונו של מגירובסקי, בפולין דווח הערב כי הממשלה בוורשה זימנה לשיחת נזיפה מחר את הממונה על השגרירות הישראלית, טל בן ארי.
את השגריר זימן ראש המערך המדיני-אסטרטגי במשרד החוץ, השגריר אלון בר, והוא הביע בפניו "אכזבה קשה" מהחקיקה שעברה בשבוע שעבר בבית התחתון של הפרלמנט הפולני, אך עדיין זקוקה לאישור הבית העליון בפרלמנט ולחתימתו של הנשיא אנדז'יי דודה כדי שתיכנס לספר החוקים במדינה.

נשיא המדינה ראובן ריבלין צפוי להיפגש בלילה (שעון ישראל) עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן.
לאורך כל השבוע יהיו עומסי חום בינוניים עד כבדים כשהחל ממחר יהיה עומס חום בינוני עד כבד.
אחד הדברים שמרגיעים מעט בהתפרצות הקורונה בימים האחרונים הוא היציבות במספר החולים שמצבם קשה. על פי עדכון הערב של משרד הבריאות, מספר החולים שמצבם קשה המאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ עומד על 23.
ב-1 ביוני עמד מספר החולים שמצבם קשה על 40 והוא ירד בהדרגה עד ל-19 ביוני – אז הגיע המספר ל-21. מאז הוא עלה במעט והשבוע הגיעו לבתי החולים שבעה חולים במצב קשה. עם זאת, לא ברור אם מדובר בחולים שנדבקו בהתפרצות האחרונה – שהחלה בבתי ספר במודיעין מכבים רעות ובבנימינה גבעת עדה – או בחולים שנדבקו קודם לכן בנגיף.
לשם השוואה, במרץ 2020 – בתחילתו של גל הקורונה הראשון זינק מספר החולים קשה מ-21 ל-131 בתוך שבועיים. אבל אז עוד לא היה חיסון, עוד לא נדרשנו לשים מסכה על הפנים – והצעדים שננקטו אז עסקו בעיקר במניעת התקהלויות והגבלות שגרמו לפגיעה כלכלית קשה.
מרים נאור. נשיאת בית המשפט העליון לשעבר תעמוד בראש ועדת החקירה הממלכתית לאסון הר מירון, שבו נהרגו 45 בני אדם. בוועדה יהיו חברים גם ראש העיר בני ברק לשעבר הרב מרדכי קרליץ ואלוף (במיל') שלמה ינאי.
ביום חמישי הקרוב יגיע לסיומו מודל החל"ת שהנהיגה ממשלת נתניהו-גנץ. מה יקרה עכשיו ומי עתיד ליפול בין הכיסאות? צחי שדה, עורך הכלכלה של ynet, עושה סדר. הכותרת, הפודקאסט היומי.
תיעוד קשה: צבת הים רצתה להטיל בחוף – צעירים גררו אותה בחזרה לים.
החזרת צבת ים לים באילת שלא לצורך
(צילום:טיק טוק )

טלפון חד פעמי ומידע פנים: אלוף ישראל בשחייה לשעבר הודה בהונאת מיליונים.
זוכרים אותה? סמנתה פוקס בריאיון ל-ynet: "אני לא אחיה בפחד. ישראל מקום טוב בשבילי לחזור אליו"
3 צפייה בגלריה
סמנתה פוקס
סמנתה פוקס
סמנתה פוקס
(צילום מסך)