מאסר עולם ועוד 20 שנה בכלא לברק בן עמי, רוצח בתו התינוקת גוני.
המשטרה חוקרת פרשת עבירות מין במעורבות תלמידים מבית ספר בצפון הנגב . יותר מ-15 נערים מעורבים בפרשה.
הרב הראשי דוד לאו ערך ניחום אבלים אצל משפחת ולדר - לאחר ששמר על שתיקה בפרשה מאז פורסמו העדויות על פגיעה מינית מצד חיים ולדר, וזוכה לביקורות.
הרמטכ"ל דחה את הפשרה שהציעו השופטים בפרשת התאבדות הלוחם ניב לובטון: "לא מתקבל על הדעת שקצין מצ"ח לא ייענש".
המשטרה אסרה את קיום הילולת הבאבא סאלי מה שמביא לאיומים מצד החרדים להפר את הצו.
ולא כל יום מדבר שר לשעבר בכזה אופן על שופט בית המשפט העליון. ח"כ דוד אמסלם נגד שופט העליון מינץ: "אם לא שתה ויסקי לפני כן, אל תקראו לי דודי".
דודי אמסלם זועם במליאה על שופט בית המשפט העליון מינץ

האומיקרון שוטף את העולם, בארה"ב שיא בממוצע הנדבקים היומי

הקורונה לא נרגעת ואחת המדינות שמדווחות כעת על שיא נדבקים היא ארצות הברית, שם לפי ספירת המרכזים האמריקניים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), דווחו אתמול ברחבי המדינה יותר מ-440 אלף נדבקים, אם כי ה-CDC הדגיש כי ייתכן שהנתון הזה כולל גם דיווחים מאוחרים מצד רשויות מקומיות בארה"ב, בעקבות חג המולד. הזינוק בנדבקים בארה"ב לא משתקף לפי שעה במספרם של חולי הקורונה שמתאשפזים בבתי החולים, אם כי הנתון הזה נמצא גם הוא במגמת עלייה.
מגמות דומות – של זינוק במספר הנדבקים לצד עלייה מתונה הרבה יותר במספר החולים המתאשפזים – נרשמות גם במדינות אירופיות שדיווחו ביממה האחרונה על שיאי הדבקה, בהן צרפת, בריטניה ואיטליה. ברקע עומדים המחקרים הראשוניים שפורסמו בשבועות האחרונים, ולפיהם הסיכוי של מי שנדבק באומיקרון לחלות באופן קשה נמוך מזה של מי שנדבק בזנים קודמים של הנגיף.
ואילו בסין, רבים מהתושבים בשיאן תלויים למחייתם במשלוחי מזון או בעזרה מאנשי מתחמי דיור מקומיים, ורבים שם המתלוננו על קושי בהשגת די מצרכים ומזון. אחד מהם פרסם פוסט בווייבו, המקבילה הסינית לטוויטר, שבו כתב: "אני עומד לגווע ברעב. אין אוכל ומתחם המגורים שלי לא נותן לי לצאת החוצה. הולך להיגמר לי הנודלס המוכן. בבקשה תעזרו!". גולש אחר ציין כי הוא מתקשה מאוד לרכוש מזון דרך האינטרנט, ותהה: "איך אנחנו חיים? איך אנחנו אוכלים?".

1 צפייה בגלריה
אוכפים סגר בעיר שיאן סין עקב התפרצות קורונה מקומית
אוכפים סגר בעיר שיאן סין עקב התפרצות קורונה מקומית
אוכפים סגר בעיר שיאן סין עקב התפרצות קורונה מקומית
(צילום: רויטרס)

פרופ' קרקו מגיב על גל התחלואה - ומה מצבו של החיסון הישראלי?
(צילום: שחר גולדשטיין)
לקריאה נוספת

מחר תתעדכן רשימת הערים בהן התלמידים לא יוכלו ללמוד כרגיל בגלל הידבקות בקורונה.
לאחר שהיה צפוי להגיע היום, המשלוח הראשון של התרופה של פייזר נגד קורונה, יגיע מחר לארץ.
מחר יהיה מעונן חלקית. בשישי ייתכן גשם מקומי. הוא יתחזק ויתפשט בערב ותהיה סכנת שיטפונות בדרום. הרוח תמשיך להיות דרומית-מזרחית יבשה, ולכן לא תהיה ירידה בטמפרטורות.
אתמול נשבר שיא המאומתים היומי ברחבי העולם, לפי אתר worldometers, העוקב אחר נתוני הקורונה מכל המדינות. לפי האתר, אתמול אובחנו מעל 1,230,000 בני אדם כחיוביים לקורונה וזו הפעם הראשונה שבה ביום אחד מאובחנים יותר ממיליון מאומתים בעולם.
לפי הנתונים, בארצות הברית אובחנו קרוב ל-313 אלף בני אדם, בצרפת כמעט 180 אלף, בבריטניה כ-129,500, בספרד כמעט 100 אלף, באיטליה למעלה מ-78 אלף, בארגנטינה כמעט 34 אלף מאומתים, בטורקיה יותר מ-32 אלף, בגרמניה כמעט 31 אלף ובקנדה קצת יותר מ-27 אלף בני אדם קיבלו תשובה אתמול שהם חיוביים לקורונה.
למעשה ב-16 מדינות קיבלו יותר מ-10,000 בני אדם הודעה שהם חיוביים לקורונה. ישראל דורגה אתמול במקום ה-35 במספר המאומתים היומי בעולם.
פרשננו לענייני פלסטינים, אליאור לוי, מספר על תקרית הירי בגבול עזה בה אזרח נפצע קל וצה"ל הגיב באש מטנקים. "אמנם רצועת עזה אינה זירה שקל לצפות את צעדיה בכל הקשור לאירועים ביטחוניים, אך אי אפשר להתייחס בהפתעה לתקרית הירי. מי שמכיר ועוקב אחר הברומטר העזתי יודע שתמיד יש סיבה. ישנם שני אירועים שמשדרים חוסר יציבות ברצועה בימים האחרונים".
"האחד – מצבו הרפואי של עציר מינהלי פלסטיני מהגדה המערבית בשם הישאם אבו הוואש ששובת רעב למעלה ממאה ימים במחאה על מעצרו. הוא מאושפז בבית חולים, בהכרה מעורפלת ומצבו הבריאותי רע. השיח ברצועת עזה סביב אבו הוואש הגיע בימים האחרונים לנקודת רתיחה בהובלת הג'יהאד האיסלאמי שאיימה במפורש כי אם יקרה לו משהו – תהיה לכך תגובה. אמנם הוא חי – אך הירי היום יכול להיות איתות אזהרה".
"השני – חמאס מאותת בשבועות האחרונים כי הוא אינו מרוצה כלל מהתקדמות שיקום הרצועה ומהעיכובים בהסדרה מול ישראל. גורמים באררגון אף הניחו אוליטימטום ולפיו יש להאיץ את השיקום עד סוף השנה ולא – ישראל תהיה זו שתשלם את המחיר. האם הירי היה קדימון לאותו מחיר? יתכן. גם עצימת עין של חמאס למעשה של ארגון אחר היא פרקטיקה מוכרת ברצועה".
דניאל גרינברג. אתמול בשעות הערב פורסם כי אייל גולן וגרינברג, אשתו בשנתיים האחרונות, מתגרשים - ארבעה חודשים אחרי לידת בנם השני, רון.
ממשלה חדשה, טילים ומהומות בתוך ערי ישראל, האסון האזרחי הכבד בתולדותינו, שיא של פקקים, עוד גלים וחיסונים ורגעי התעלות באולימפיאדה. כתבי ynet חוזרים לקולות מהשנה החולפת. הכותרת, הפודקאסט היומי.
חזרנו לרווקי ורווקות השבוע כדי לבדוק מי מצא השנה את שאהבה נפשו, מי איבד תקווה ומי עדיין עמוק בחיפושים.
וסיפורה של גורת יגוארונדי לבקנית נדירה שניצלה בקולומביה.
מבזק חדשות טובות
(צילום: משי בן עמי)