שיא של שלושה חודשים במספר הנדבקים בקורונה

נכון לשעה זו, מאז חצות אובחנו 369 נדבקים בנגיף הקורונה. כבר עכשיו מדובר בנתון היומי הגבוה ביותר בשלושת החודשים האחרונים. היום בוצעו כ-45 אלף בדיקות קורונה, ושיעור החיוביים עומד על 0.8%. בחמשת הימים הראשונים של החודש אובחנו 1,522 נדבקים בקורונה, ממוצע של יותר מ-300 ביום. לשם השוואה בכל חודש יוני, אז החלה ההתפרצות הנוכחית, אובחנו 2,389 נדבקים, ובחודש מאי כולו אובחנו בישראל 918 נדבקים.
משרד הבריאות פרסם הערב כי הנתונים מצביעים על ירידה בשיעור ההגנה של החיסון מפני הדבקה ומניעת מחלה עם תסמינים, כפי שחשף כתבנו לענייני בריאות אדיר ינקו. לפי הנתונים מאז 6 ביוני יש ירידה במועילות החיסון במניעת הדבקה ל-64% ובמניעת מחלה עם תסמינים ל-64%. הירידה נצפתה במקביל התפשטות ווריאנט דלתא בישראל. עם זאת, מועילות החיסון במניעת אשפוזים ותחלואה קשה בקורונה עודנה גבוהה ונאמדת ב-93%. כמו כן פרסם משרד הבריאות הבהרה שלפיה אין כל המלצה או החלטה בשלב זה לחסן במנה שלישית את הציבור בישראל.


4 צפייה בגלריה
חיסון קורונה
חיסון קורונה
(צילום: Shutterstock)


פרופ' גליה רהב: יש למנוע התקהלויות, בעיקר בקרב בני נוער
(צילום: משה מזרחי)

לקריאה נוספת

דיון והצבעה על חוק האזרחות בכנסת

בכנסת החל אחר הצהריים הדיון על חוק האזרחות - הוראת השעה שמונעת הענקת אזרחות ישראלית לפלסטינים שהם בני זוג של אזרחים ישראלים. יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו תקף את הממשלה ואמר כי "שמעתי את בנט אומר שזו ממשלה שהיא 10 מעלות ימינה יותר מכל ממשלות הימין, אבל הם לא מסוגלים להעביר החלטה פשוטה כל כך.
שרת הפנים איילת שקד דחתה את טענות האופוזיציה ואמרה שהאמת רחוקה שנות אור. "נתניהו פועל ללא הרף לסיכול ביטחון ישראל. הוא אמר שיותר חשוב להפיל את הממשלה מאשר להעביר את חוק האזרחות. בדיון בוועדת החוץ והביטחון שעסק בנושא הזהיר נציג שירות הביטחון הכללי: "אוכלוסיית מבקשי איחוד משפחות מקרב תושבי יו"ש ועזה מהווה סיכון ביטחוני מוגבר ומוכח ביחס למבקשי איחוד משפחות ממקומות אחרים. האוכלוסייה הזו מועדת יותר לפיגועי בודדים".
נכון לעכשיו מנסה הקואליציה להגיע למתווים שונים שיהיו מוסכמים על כל חבריה לרבות רע"מ.
לקריאה נוספת

אריה שיף הורשע בהמתה בקלות דעת

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע את אריה שיף, שירה למוות במוחמד אלאטרש שפרץ למכוניתו בערד, בעבירה של המתה בקלות דעת. שיף הורשע במסגרת הסדר טיעון.
בנובמבר 2020, בשעת לילה פרץ אלאטרש לרכב שחנה ליד הקרוואן שבו ישן שיף כדי לגנוב אותו. לפי כתב האישום יצא שיף מהקרוואן וירה אל הרכב כשאלאטרש היה בתוכו. בשימוע שנערך לו טען שיף כי פעל מתוך הגנה עצמית, אך הפרקליטות דחתה את טענתו והגישה נגדו כתב אישום.
תיעוד: כך ירה אריה שיף בפורצים לרכבו בערד

4 צפייה בגלריה
אריה שיף בבית המשפט המחוזי ב"ש
אריה שיף בבית המשפט המחוזי ב"ש
אריה שיף בבית המשפט המחוזי ב"ש
(צילום: הרצל יוסף )

לקריאה נוספת

מקפלים כנפיים?

ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד, שהתנגד בעבר למיזם ה"אייר פורס 1" הישראלי, מציע שלא להתחיל להשתמש במטוס ולהציע אותו למכירה. כמו כן עדיין לא ברור אם הנשיא הבא יצחק הרצוג יהיה מעוניין להשתמש בו. ראש הממשלה נפתלי בנט יידרש להכריע בעניין.
מערכת הביטחון מתנגדת בתוקף למכירת המטוס וממליצה להשתמש בו. במערכת הביטחון מסבירים כי יש חשיבות להטסת ראש הממשלה במטוס עם מערכות מיגון מתקדמות ומערכות קשר שיאפשרו לו להמשיך בניהול ענייני המדינה מהשמיים. כמו כן נטען שבמטוס הותקנו מערכות מתקדמות שלא ניתן למכור לגורם זר. לנשיא הנבחר הרצוג תהיה השפעה על ההחלטה, אחרי שהנשיא היוצא ראובן (רובי) ריבלין הודיע מראש שלא יטוס במטוס הממלכתי וימשיך במנהגו לנסוע בטיסות מסחריות רגילות.
4 צפייה בגלריה
טיסת מבחן למטוס רה"מ בואינג 767
טיסת מבחן למטוס רה"מ בואינג 767
טיסת מבחן למטוס רה"מ בואינג 767
(צילום: איתי בלומנטל)
לקריאה נוספת

משחק חצי הגמר הראשון ביורו בין ספרד לאיטליה יתקיים מחר בשעה 22:00 שעון ישראל באצטדיון וומבלי שבלונדון.
היום נמשכה מגמת הירידה בעומס החום, והורגשה בעיקר בהרים. מיום רביעי מגמת ההתחממות תתחדש ויום חמישי יהיה היום החם ביותר השבוע.
במהלך מגפת הקורונה חזרה על עצמה ההתבטאות שישראל היא למעשה מדינת אי, עם שער כניסה אחד עיקרי – נמל התעופה בן גוריון. דרך נתב"ג נכנס לארץ לפני כמה שבועות וריאנט דלתא ותוך זמן קצר מספר המאובחנים עם קורונה זינק מאחדים ליום ליותר מ-330.
מדינת אי נוספת היא ניו זילנד, שממשיכה לשמור על עצמה מפני המגפה. מאז פרוץ המגפה אובחנו בניו זילנד 2,758 חולי קורונה, 26 מהם מתו.
מאז תחילת חודש מאי אובחנו במדינה 85 נדבקים חדשים – ומערכת הבריאות בניו זילנד עושה הכול על מנת לקטוע את שרשרת ההדבקה. אגב, מקרה המוות האחרון מקורונה בניו זילנד היה באמצע חודש פברואר.
גם ממשלת ישראל צריכה ללמוד מניו זילנד איך שומרים מגפה "על אש קטנה" ומונעים כניסת וריאנטים למדינה דרך שדות התעופה, דבר שגרם אצלנו לתחלואה רבה, בין היתר במערכת החינוך.
הונאת פונזי, בעקבות התחקיר על כוכבי הרשת דני צ'ורקוב ומישל טרוני, שנטען כי גרמו למשקיעים לאבד כסף רב. הונאת פונזי היא הונאת ממון שבה מובטח למשקיעים החזר השקעה גבוה בפרק זמן קצר, אך הרווחים המוצגים להם הם "על הנייר". החזרי ההשקעה, אם יש כאלה, משולמים מכספם של משקיעים אחרים, כשיוזם ההונאה נהנה מכסף זמין עד שההונאה נחשפת והמשקיעים מגלים שלא יקבלו את הכספים.
כמעט 15 שנים חלפו מאז שנרצחה הנערה תאיר ראדה והפרשה עדיין איתנו. מה הוביל להחלטת העליון להורות על משפט חוזר לרומן זדורוב? עורך הדין אביגדור פלדמן בשיחה מיוחדת. הכותרת, הפודקאסט היומי.
נאור ציון התבדח על הטרדות מיניות וגרר סערה ברשת.
נאור ציון בהופעה בכנס מתגייסים 
בלי מכונה: גלידת קרמל מלוח מארבעה מרכיבים בלבד.
4 צפייה בגלריה
גלידה קרמל מלוח
גלידה קרמל מלוח
גלידה קרמל מלוח
(צילום: איילת הירשמן)
בלי הזמנה אונליין ועדיין יקר מחו"ל: סייל הקיץ של איקאה חוזר.