נתניהו התקפל מול גנץ ובג"ץ

לאחר שהגיש את תגובתו לשופטים ובה טען שאין לפסול את מינויו של אופיר אקוניס לשר המשפטים, הפתיע ראש הממשלה נתניהו והודיע כי החליט לתמוך במינוי בני גנץ לתפקיד – אותו מינוי שגרר אתמול פיצוצים, סערות ואי סדר בישיבת הממשלה. המינוי אושר טלפונית בין השרים כשהשר אקוניס לא השתתף בהצבעה כמחאה. ראש הממשלה התחייב בפני השופטים כי יביא לאישור הממשלה את מינוי יתר השרים החסרים – במשרדי התקשורת, המדע והטכנולוגיה, משאבי המים, ההשכלה הגבוהה ושוויון חברתי – ביום ראשון. הדיון בבג"ץ שנועד להיום, בוטל ובית המשפט יקבל עדכון על מינויי השרים עד יום ב' ב-16:00.
אבל בממשלה הנוכחית שום דבר לא רגוע ושר הדיגיטל אמסלם כבר תקף בחריפות את שר הביטחון ומהיום המשפטים, בני גנץ. אמסלם כינה את גנץ בקבוצת הוואטסאפ של השרים "סוס טרויאני" וקרא לו לפרוש לאופוזיציה.
ולאחר מכשלה זו, לנתניהו נותרו שישה ימים להרכבת ממשלה. מה שבטוח לא שימח אותו זו הידיעה על כך שיו"ר ימינה, נפתלי בנט, נפגש היום עם יו"ר רע"מ מנסור עבאס. מדובר בקשר ראשון שמתקיים בין שני ראשי המפלגות. הפגישה נערכה בלשכתו של בנט בכנסת. בהודעה משותפת לאחר הפגישה נאמר כי "השניים דנו בעמדות שתי המפלגות לנוכח המצב הפוליטי הנוכחי, והפגישה הייתה טובה". לאחר פגישת בנט-עבאס, נפגש יו"ר ימינה עם יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער.
משמעות הפגישה בין בנט לעבאס היא האצת המגעים בגוש השינוי במטרה לבחון אם ניתן להרכיב ממשלה. בגוש מתנגדי נתניהו מעוניינים להקים ממשלה תוך 48 שעות.
נתניהו חוזר בו 
(צילום: ירון ברנר)


2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, בני גנץ
בנימין נתניהו, בני גנץ
בנימין נתניהו, בני גנץ
(צילום: הדר יואביאן)

כמעט כיתה שלמה נדבקה בקורונה

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש אמר היום כי נעשו מאמצים לעצור את התחלואה שמיובאת דרך נתב"ג והוא מקווה שהתקנות שיתקבלו ויאושרו יסייעו להגן על הגבולות מפני כניסת וריאנטים של נגיף הקורונה. לדבריו, סגירת הגבולות למדינות שפורסמה עליהן אזהרת מסע - ברזיל, מקסיקו, טורקיה, אוקראינה, אתיופיה, דרום אפריקה, הודו וטורקיה - תלויה בהעברת התקנות.
"נבחן מדי שבוע את המדינות השונות. כרגע אין על הפרק עוד מדינה. אני יכול לציין דוגמאות שיש בהן תחלואה קשה, גם בקפריסין יש תחלואה רבה. כרגע עוד לא החלטנו אם נכון להזהיר או לצרף אותה למדינות האחרות אבל אנחנו עדיין עוקבים ורואים אם יהיה לנכון לשנות את המדיניות".
ואילו היום דווח כי בירושלים, בבית הספר טדי קולק שבשכונת פסגת זאב, נדבקו 24 תלמידים משכבת ט', בהם 22 מאותה הכיתה. התלמידים נכנסו לבידוד בעקבות ההתפרצות. שאר התלמידים שבאו במגע עם הנדבקים עברו בדיקות קורונה ויצאו שליליים, אך גם הם נמצאים בבידוד ביתי.
פרויקטור הקורונה פרופ' אש: עוקבים אחר התחלואה הגבוהה בקפריסין
(צילום: שחר גולדשטיין, ירון ברנר)
מחר בערב יחל ל"ג בעומר, ובמירון מחכים לכ-200 אלף מאמינים שיעלו להילולה השנתית בקבר הרשב"י, הנחשבת לגדולה ביותר בעולם. עם זאת, תוטל מגבלה על מספר המשתתפים בו-זמנית במתחמי ההדלקות, וגם מספרן יהיה נמוך מבשנים קודמות.
בשל תנאי מזג האוויר הוציא נציב הכבאות, דדי שמחי, צו איסור הדלקת מדורות בכל רחבי הארץ, למעט אזורים שהוכשרו להדלקת מדורות. תוקפו של הצו נכנס אתמול, עד יום ראשון.
מחר תורגש התחממות משמעותית יותר, ויהיה חם בעיקר באזורים הפנימיים של הארץ. שישי יהיה היום החם ביותר השבוע, עם מזג אוויר שרבי בפנים הארץ ובהרים. בירושלים, למשל, הטמפרטורות יגיעו ל-33 מעלות לפחות. ביום שבת הטמפרטורות ירדו מעט, אבל עדיין יהיה חם. בשבוע הבא לא יהיו שינויים גדולים, ולא צפוי שרב או גשם. מזג האוויר יהיה חם יחסית עד קצה טווח התחזית.
כ-904 ישראלים בני 16 ומעלה עדיין לא הגיעו לקבל את מנת החיסון הראשון נגד קורונה, 216 אלף מהם הם בקבוצת הסיכון, כלומר בני 50 ומעלה. מנתוני משרד הבריאות עולה כי מתחילת החודש הגיעו 146,085 ישראלים לקבל את מנת החיסון הראשונה, כלומר ממוצע של כ-5,200 ביום. לשם השוואה, בחודש מרץ קיבלו 531,500 ישראלים את מנת החיסון הראשונה – כלומר ממוצע של 17,150 ביום.
אגב, משרד הבריאות, בסיוע קופת החולים, הוכיח שניתן לחסן כמות רבה של מבוגרים ביום אחד. למשל, ב-29 בדצמבר חוסנו 155,854 ישראלים בחיסון הראשון נגד קורונה, כלומר יותר מאשר כל המתחסנים בחודש הנוכחי. במקביל, אמרו במשרד הבריאות כי 4,977,000 ישראלים כבר זכאים לתעודת מתחסן. בימים הקרובים יקבל הישראלי ה-5 מיליון את התעודה הזו.
שעיה סגל. יועצו של ראש הממשלה לשעבר, שעדותו במשטרה על נתניהו נחשפה אתמול ב"המקור", הלך לעולמו לפני כארבע שנים, באותה שנה שבה מסר את העדות במשטרה. הוא מת בגיל 66, והיה מקורב מאוד לזוג נתניהו. כשסיים לעבוד עם הזוג, החל לכתוב ספר על קשריו עם בני המשפחה, עם העיתונאית מזל מועלם, אולם הספר לא יצא לאור. עדותו ששודרה אמש כללה פרטים מטרידים על התנהלות ראש הממשלה ושרה נתניהו.
בית המשפט חייב את יאיר נתניהו בהוצאות משפט בסך 4,500 שקל כי לא הגיש כתב הגנה בתביעת לשון הרע שמנהלת נגדו דנה כשדי. אם ישלם, יבוטל פסק הדין המקורי שחייב את נתניהו לשלם לכשדי 500 אלף שקלים - וינוהל משפט.
2 צפייה בגלריה
דנה כשדי יאיר נתניהו
דנה כשדי יאיר נתניהו
דנה כשדי יאיר נתניהו
(צילום: אבי מועלם, EPA)
מרדף בחיפה: "חזירת בר רדפה אחריי בגלל בשר"
היא רדפה אחריי בגלל שקית בשר: אמיר נמלט מחזירת בר בחיפה
(צילום: ירון ברנר)
למה כולן מסתובבות פתאום עם שיער ארוך עד המותניים?