המשבר הפוליטי בעיצומו. אחרי שאתמול הודיע שר הביטחון בני גנץ על הקמת ועדת בדיקה בפרשת הצוללות, מערכת היחסים בין השניים הולכת ונסדקת. ראש הממשלה אמר כי "לפני ארבעה חודשים הוא הסתפק בכך שהיועץ המשפטי לממשלה אמר שלא צריך לפתוח חקירה. בושה שגנץ משתמש בצה"ל ככלי לניגוח פוליטי", ואילו גנץ אמר ל"ידיעות אחרונות" כי "המדינה על אש קטנה כי נתניהו חושב קודם על המשפט. יאללה פאודה". אם לא די בכך היום התגלה כי נתניהו ביקר אמש בסעודיה - ללא ידיעתו של גנץ.


(צילום: נדב אבס)

מי שהיה המתווך של ממשלת האחדות והערב לה, אריה דרעי, אמר: "אני בספק אם יש הצדקה ותועלת להמשיך בשותפות הזאת". הוא תקף את החלטת גנץ להקים ועדת בדיקה: "גנץ חצה קו אדום בגלל שיקולים פוליטיים. אני קורא לך לחזור בך". ואילו יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, אמר: "הגיע הזמן לבחירות, מהממשלה הזו לא ייצא כלום". "ב-2 בדצמבר, יום רביעי הבא, נעלה להצבעה את החוק לפיזור הכנסת. לא נמשוך אותו ברגע האחרון".
לקריאה נוספת

פגישה סודית בסעודיה. ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש המוסד יוסי כהן ביקרו אתמול בעיר ניאום שבסעודיה ונפגשו עם יורש העצר מוחמד בן סלמאן. בפגישה השתתף גם המזכיר האמריקני, מייק פומפאו. ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, לא עודכן מראש, כאמור, בפגישה כמו גם שר החוץ גבי אשכנזי.
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, מוחמד בן סלמאן
בנימין נתניהו, מוחמד בן סלמאן
בנימין נתניהו, מוחמד בן סלמאן
(צילום: AFP)
בפגישה לא הושגה הסכמה על נורמליזציה ביחסים בין ישראל לסעודיה אך יורש העצר, שנחשב ליברל יחסית, לא התנגד לפרסום הפגישה ועושה רושם שגם ישראל לא רצתה להסתיר את דבר קיומה. מהפגישה עולה מסר שמעבירות השתיים לכמה גורמים: לאיראן ולמזרח התיכון הוא שישראל וסעודיה הן ציר אחד בכל הקשור לאיום האיראני. לנשיא ארה"ב הנבחר ביידן הוא שסעודיה רוצה להתקדם בנורמליזציה מול עם ישראל. מסר נוסף שמעבירים נתניהו ובן סלמאן בפרסום הפגישה - גם אם ממשל ביידן ישנה את המדיניות האמריקנית בכל הנוגע לאיראן, ישראל וסעודיה מלוכדות.

(צילום: נדב אבס)

לקריאה נוספת

קבינט הקורונה מתכנס. שוב. באיחור של יממה, קבינט הקורונה מכונס בשביל להחליט על חזרתן של כיתות ה'-ו' מחר לבתי הספר והגדלת הצפיפות בתחבורה הציבורית מ-50% ל-75%. שר החינוך יואב גלנט דורש להחזיר את יתר הכיתות, לפחות ליומיים או שלושה בשבוע. בנוסף עולים לדיון פתיחת הקניונים, וכן אמצעים לעידוד הציבור להוריד את אפליקציית "המגן 2" לאיתור מגעים.
מבדיקת נתוני התחלואה בשבוע האחרון ניתן לראות כי אין ירידה בתחלואה. מקדם ההדבקה R הוא גבוה מ-1, כלומר כל חולה מדביק יותר מאדם אחד. בנוסף, ביומיים האחרונים שיעור הבדיקות החיוביות הוא גבוה מ-2%, לעומת נתון נמוך מ-2% ברוב הימים בשבוע שעבר, וקיים פחד כי בסופו של דבר ניכנס לסגר שלישי.

לקריאה נוספת

מחר תורגש עלייה בטמפרטורות, ומזג האוויר יהיה יחסית נעים ונוח. שינוי במזג האוויר יורגש מיום רביעי, אבל רק בערב או בלילה - גשם יירד ויתחזק בלילה, וביום חמישי יהיה מלווה בברקים ורעמים.
בימים אלו תהיה סכנת הצפות בעיקר בערי החוף. הטמפרטורות יירדו ויהיה קר יותר.
כיתות ה'-ו' חוזרות לבית הספר
ראש הממשלה בהודעותיו לציבור מדווח על התייעצויות שהוא מקיים עם גורמים מחו"ל. בדרך כלל, הוא לא נוקב בשמות האנשים אתם הוא התייעץ. מדען אחד הוא כן הזכיר. שמו פרופ' מרק ליפשיץ. האפידמיולוג הנודע מהרווארד, כפי שאמר ראש הממשלה. הוא אף מצטט את מה ששמע מפיו: "אין דרך אחרת. אתה פותח, מנסה, ואם צריך סוגר. פותח וסוגר." פרופ' ליפשיץ אכן לקח צד בפולמוס שהתפתח בחודשים האחרונים בין שתי הגישות: גישה אחת, בעד ריבוי הגבלות (בה דוגל מרק ליפשיץ) וגישה אחרת, הקוראת להגביל רק אוכלוסיות בסיכון.
מה שמעניין אותנו הן התבטאויותיו של פרופ' ליפשיץ, אותן השמיע במספר הזדמנויות. ליפשיץ הדגיש באופן חד-משמעי שיש לפתוח בתי ספר. לדבריו, סגירת בתי ספר גורמת ליותר נזק מאשר תועלת. האפידמיולוג הנודע אינו לבדו בעמדה זו. גם בארץ וגם בעולם ישנם הרבה מדענים, רופאים, מומחים מתחומים שונים, שמשוכנעים שאסור לסגור בתי ספר, במיוחד, למשך תקופות ארוכות, כפי שזה נעשה בישראל. מדוע בנושא כה חשוב, הנוגע לעתידו של הדור הצעיר ולעתיד החברה והמדינה, ראש הממשלה אינו מקשיב לפרופ' מרק ליפשיץ? יש לאפשר לילדים בכל הגילאים לחזור ללמוד באופן אפקטיבי ולא בזום, לחזור לרכוש כישורים חברתיים, כפי שרק בית ספר יכול לתת ויפה שעה אחת קודם.

20 היישובים שבהם התחלואה הגבוהה ביותר ביחס לאוכלוסייה הם יישובים ערבים. מדובר בין היתר בבוקעאתא שבצפון רמת הגולן, מג'דל שמס, נצרת, אום אל פחם, יפיע וכפר קאסם. מנתוני המל"ל עולה כי אתמול 52.9% מהמאובחנים היו מהמגזר הערבי, לעומת 37.8% מהמגזר הכללי ו-9.4% מהחרדי. בשבוע האחרון 49.4% מהנדבקים היו מהמגזר הערבי, לעומת 41.8% מהמגזר הכללי ו-8.8% מהמגזר החרדי.
שיעור הבדיקות החיוביות במגזר הערבי בימים האחרונים עומד על 6.27% בממוצע, לעומת 2.63% במגזר החרדי ו-1.07% במגזר הכללי.
על גלית גיאת! למה? כי היא זו שהסתתרה בתוך תחפושת היעל ב"הזמר במסכה". גיאת הודחה מהתחרות רגע לפני חצי הגמר (אם זה בכלל משנה), כשבמהלך התוכנית עלו הרבה ניחושים בנוגע לזהותה: חשבו שהיא דוגמנית, חשבו שהיא אורלי ויינרמן, והיו מי שחשב שזו מגי אזרזר בתוך התחפושת. בסוף הניחוש של צדי צרפתי היה הנכון – ומתוך היעל נחשפה גיאת.

בעיתונים ההולנדיים ביקרו את החלוץ הישראלי ערן זהבי שהחטיא אתמול פנדל בתיקו מול טוונטה: "הוא כרגע מרוכז בעצמו ובמספרים שלו".

3 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהבי
(צילום: AP)
מיזם חדש מבטיח לכם כי שירות משלוחים של מוצרי סופר יגיע אל פתח הבית תוך 15 דקות. השירות יושק כרגע בתל אביב, גבעתיים ורמת גן. אם זמן הגעת המשלוח יחרוג הלקוח יקבל קופון לקנייה הבאה.
שקיות אשפה, בקבוקים חד פעמיים, גללי סוסים ועוד פסולת רבה הושארה לאחר האזכרה לראש הממשלה הראשון, שנערכה ליד קברו במדרשת בן גוריון.
ואיך אפשר בלי הבחירה שלכם: בר ברימר הוא הגבר הסקסי לשנת 2020 של פנאי פלוס.

אני ממליץ לחזור לאחד מאלבומי הרוק הטובים ביותר שיצאו פה. "אחרית הימים" של להקה בעלת שם זהה, שהחזיקה מעמד בקושי שנה וקצת. זהר לוי, גבי שושן, אלי מגן, יצחק קלפטר ומירי אלוני חברו יחדיו בהנהגת לוי, ללהקה שעשתה מוזיקה נהדרת עם צליל שלא נשמע בישראל לפני כן - אבל גם הייתה רוויית מתח ותככים.

עיקר המלל היה של חנוך לוין ("אין מקום לשניים על עמוד חשמל", "העץ הוא גבוה" ועוד) והלחנים כולם של לוי, שהלך לעולמו לפני שנה. מלבד שני השירים המצוינים לעיל, "פתחי לי את הדלת" של עמוס קינן זכה לפרסום רב למרות אורכו (7 דקות) ואף לגרסת כיסוי של יובל בנאי וכמובן - השיר החלש ביותר באלבום (לדעתי) "יש לי יום הולדת" של יעקב רוטבליט, שמושמע בימי הולדת כי כמה אפשר לשמוע את להקת עדן.
עיקר הצלחת האלבום היתה שנים רבות לאחר מכן כשחובבי מוזיקה ישראלית חזרו אליו לשורשי הרוק.


3 צפייה בגלריה
עטיפת האלבום
עטיפת האלבום
עטיפת האלבום