רצח ביער בשומרון. אסתר הורגן, בת 52 תושבת טל מנשה שבשומרון ואם לשישה, נמצאה בלילה מוטלת בצד הדרך ללא רוח חיים ביער ריחן, לאחר שיצאה לריצה באזור בצהריים ולא שבה. הורגן יצאה אתמול בסביבות השעה 13:00 בצהריים לריצה בשמורת הטבע ביער הסמוך ליישוב, בין אום אל פחם לגזרת ג'נין
5 צפייה בגלריה
אסתר הורגן
אסתר הורגן
אסתר הורגן ז"ל
חיים פלדמן, קרוב משפחה של אסתר ז"ל, שיתף בשיחה עם ynet: "התחושות הן מאוד קשות. היא אישה שמחה, מלאת חיים, לא פוחדת משום דבר ומסתובבת בכל מקום בלי חשש. היא נלקחה מאיתנו באכזריות גדולה על ידי חיות טרף".
תיעוד של אסתר הורגן נכנסת ליער ריחן, שם נרצחה
ובשעות הערב, ניסה מחבל לירות בשוטרים סמוך להר הבית. הוא נוטרל ואחד השוטרים נפצע קלות בזמן שרץ. מדובר באותו מקום שבו נרצחו שני שוטרים מג"ב בפיגוע דקירה לפני כשלוש שנים.
לקריאה נוספת
"ירצו, יקבלו, לא ירצו - יהיו בחירות". עושה רושם שיו"ר כחול לבן בני גנץ למד מיריבו הפוליטי ראש הממשלה בנימין נתניהו ועשה פרפרזה על משפטו - "יתנו, יקבלו. לא יתנו, לא יקבלו". שר הביטחון עדכן בישיבת הסיעה כי העביר לראש הממשלה חמש דרישות להמשך הקואליציה: הבטחת העברת תקציב 2021-2020, אישור תקנון הממשלה, העברת כל המינויים התקועים, סגירת כל נקודות היציאה להתחמקות מהרוטציה, השארת שר המשפטים בתפקידו תוך אי ביצוע שינויים שיפגעו בשלטון החוק.
5 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
(צילום: דוברות הכנסת)
פנייתו של גנץ הגיעה זמן קצר לאחר שוועדת הכנסת אישרה את פשרת התקציב - שהייתה דוחה את מועד העברת תקציב 2020 עד 31 בדצמבר, ותקציב 2021 עד 5 בינואר ובכך דוחה את המחלוקת בין המפלגות ואת פיזור הכנסת על פי חוק. גנץ נוכח לגלות כי הקואליציה תתקשה להשיג רוב במליאה לדחיית המועד האחרון לאישור תקציב המדינה.
(צילום: גיל יוחנן, משי בן עמי)
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למשבר ואמר: "הגענו לסיכומים עם כחול לבן. לצערי בגלל לחץ פנימי בתוך המפלגה שלו בני גנץ החליט לחזור בו, והדבר גורר את המדינה לבחירות מיותרות בעיצומו של משבר קורונה". שתח המפלגות, אגב, הכחישו לאורך כל הדרך כי קיים משא ומתן בין הצדדים.
החוזרים מחו"ל ייכנסו למלונית - והפקת "הישרדות" אמורה הייתה להתחסן לפני רובנו. קבינט הקורונה התכנס היום ולא דן בדבר מלבד סוגיית חיוב החוזרים לישראל מחו"ל בבידוד במלוניות - זאת ברקע החשש מפני כניסת המוטציה החדשה של נגיף הקורונה. החיסון נגד קורונה, אגב, כנראה יגן מפני המוטציה - כך על פי הסוכנות האירופית לתרופות. למעשה, ישראלים שיחזרו לארץ החל מיום רביעי ייאלצו להיכנס לבידוד במלונית תחת פיקוח ממשלתי - כפי שכבר עתה קורה עם טיסות נכנסות מאנגליה. נוסעים ששבו מבריטניה והועברו למלונית, סיפרו היום כי התנאים שם ירודים.
נכון לשעה זו מסתמן שסגירת השמיים תיכנס לתוקף ביום רביעי בסביבות השעה 17:00. חברות התעופה נערכות להוצאת רכבת אווירית מיעדים בחוץ לארץ לנמל התעופה בן גוריון כדי לאפשר לישראלים לשוב ארצה עד מועד סגירת השמיים.
והבוקר חשפו כתבנו לענייני תרבות ובידור רן בוקר וכתבנו לענייני בריאות אדיר ינקו כי עובדי הפקת "הישרדות" עתידים לקבל בקרוב חיסונים - ואחריהם גם משתתפי העונה שתחל את צילומיה בעוד כחודש. הפקת "הישרדות" לא הכחישה את הדברים ומסרה: "חתמנו על הסכם עם הכללית עוד טרם וללא קשר לקווי טלפון או מערכות מחשוב כאלה או אחרות". קופת חולים כללית אמרה: "אנו מחסנים בשלב זה רק בני 60 פלוס, ההפקה מיודעת"
5 צפייה בגלריה
מתוך "הישרדות VIP"
מתוך "הישרדות VIP"
מתוך "הישרדות VIP"
(צילום מסך, רשת)
רק כשעה אחרי פניית ynet הודיעו גורמים מקופת חולים כללית כי לאור הגבלת משרד הבריאות החיסונים לא יבוצעו. בעקבות הפרסום, גולשים רבים החלו להביע את מורת רוחם. "הפקת הישרדות לפני אבא שלי? זה מרגיז ולא הוגן", אמרה יעל. "הוא בן 85, אלמן שרודף אחרי החיסון. למה שבן אדם שמשלם מיסים ושותק ביום יום לא יקבל חיסון?".


מחר הטמפרטורות יירדו מעט, ובמהלך הערב והלילה ייתכן גשם מקומי. ביום רביעי יירד גשם מדי פעם. ביום חמישי ובסוף השבוע יהיה קר יחסית ללא גשם.
בבוקר יתקיים בבג"ץ דיון על חוק הלאום - שידור חי של הדיון ב-ynet. משלחת ישראלית רשמית תטוס למרוקו. אם התקציב לא יעבור ולא יהיה פתרון - הכנסת תתפזר בחצות הלילה שבין שלישי לרביעי

מגפה: ניהול מקצועי או ניהול פוליטי – מה ההבדל? כבר כמעט שנה אנו מכירים את המגפה. הכלל הראשון במאבק בה הוא למנוע התקהלות של אנשים. נגיף עובר בין אנשים, לכן, כל התקהלות וכל התכנסות מעלות את להבות מדורת המגפה. זה לא סוד שאנשים מתכנסים יותר בחגים. ברור היה שבשמונת ימי החנוכה, יהיו הדבקות מסיביות שיבואו לידי ביטוי בעלייה במספר המאומתים כ-12-5 יום לאחר מכן. מקצועית – היינו חייבים סגר דווקא בחנוכה. פוליטית – לא מצאו לנכון לעשות זאת.
ניקח דוגמאות דומות ממדינות שונות. באירופה היה רצון עז של ראשי הממשלות ונשיאים לאפשר לאוכלוסייה לחגוג את חג המולד ואת תחילת שנת 2021. ראש ממשלת בריטניה אף אמר שזה לא אנושי לאסור על התכנסות בחג המולד. אבל, למגפה כללים משלה. גם בגרמניה וגם בצרפת, המנהיגים חזרו בהם מהרצון "לפתוח הכל" בתקופת החגים, זאת, לאור התעצמות הגל החדש במדינות אלה. בבריטניה, שאיפת הממשלה לרצות את תושביה התנפצה אל מול "נוכלותו" של הנגיף. בהתאם לטיבו, הוא הרי משתנה ללא הכר, והשינוי שהוא עבר בבריטניה במהלך החודש הפך אותו ליותר מידבק. התפתחות זו לא השאירה לבוריס ג'ונסון ברירה, אלא לסגור את בירת המדינה וסביבתה. הדרך בה נעשה צעד זה גם מבדילה בין הגישה המקצועית לגישה הפוליטית. בהתאם לכללים הפוליטיים, הודיע ג'ונסון על תכנון הצעדים ואלפי תושבי לונדון עלו על רכבות דחוסות ולא מאווררות, ויחד אתם, הנגיף בגרסתו החדשה התפזר ברחבי המדינה. מצב דומה קרה במדינות אחרות בהן הודיעו על תכנון סגירת החנויות ואנשים רצו להתקהל באותן חנויות מבעוד מועד, וכך תרמו להתפשטות המגפה.
נחזור לישראל או יותר נכון, לנתב"ג, ממנו יוצאים נוסעים חיוביים לנגיף על בסיס יומי. מקצועית – היה צריך לטפל בזה כבר מזמן. פוליטית – התמהמהו בקבלת ההחלטה הנכונה. בסין לדוגמה, כל מי שנוחת ממדינה אחרת נלקח ישירות למלונית לתקופת בידוד. החלטות מקצועיות בזמן הנכון מקטינות את הנזק לא רק לבריאות הפיזית, אלא, גם לבריאות הכלכלית והנפשית כאחד. חבל, שבמועד ציון שנה למגפה, שיקולים פוליטיים עדיין גוברים על שיקולים מקצועיים, הן לגבי מה לעשות, הן מתי לעשות והן מתי להודיע.
הממוצע השבועי של חולי קורונה חדשים עומד על 2,633, גבוה במעט מהיעד שהציב קבינט הקורונה להטלת הגבלות חדשות.
לשם השוואה, בתחילת החודש הממוצע השבועי עמד על 1,037 נדבקים חדשים ביום בממוצע. בתחילת נובמבר הוא עמד על 672 נדבקים חדשים ליום בממוצע.
חודש קודם לכן, ב-1 באוקטובר עמד ממוצע הנדבקים השבועי על 5,806 כשהשיא נרשם ב-29 בספטמבר – כמה ימים לאחר תחילת הסגר של ראש השנה. לפי נתוני משרד הבריאות ממוצע הנדבקים ביום בתחילת הסגר עמד על 4,135, כך שניתן לראות כי לוקח כעשרה ימים מתחילת הסגר על מנת להקטין את המספר.
זהבה בן. למה? כדי לגלות מיהי הזמרת המיתולוגית שמככבת באח הגדול. בן, בת ה-52, הוציאה כבר יותר מ-20 אלבומים, כשהראשון מהם יצא בסוף 1989, וכלל את הלהיט הכי גדול שלה – "טיפת מזל". לאורך השנים הסתבכה בן כלכלית, וב-2005 נערך מופע צדקה מיוחד לכבודה, אך גם כספיו לא הגיעו לידיה. היא הייתה נשואה מ-1997 עד 2001 לאסף רוזן, ובנה היחיד בן נולד ב-1998.
5 צפייה בגלריה
זהבה בן
זהבה בן
זהבה בן
(מיכה לובטון)

"לערן יש את הכוח והיכולת לגרום להולנדים לאכול את הכובע": בזמן שערן זהבי סופג ביקורת בהולנד, אשתו שי מספרת על התאקלמות באירופה, הגעגועים לסין והקריירה החדשה שלה.
5 צפייה בגלריה
שי זהבי לסטריפ
שי זהבי לסטריפ
שי זהבי
(צילום: Ottilie Maters)
בגת שמנים נחשפה עדות ארכיאולוגית ראשונה מימי בית המקדש השני, בתקופת הזמן שבה פעל ישו במקום על פי האמונה הנוצרית.
טרנד חדש בקרב חרדים שהפרוטה מצויה בכיסם: מגבלות קורונה בישראל? אז נוסעים להתחתן בדובאי בחתונה שיש בה הכול.
ומבקרת הטלוויזיה שלנו סבורה שהיה שווה לחכות שש שנים לעונה החדשה של "שטיסל".



רן רימון, עורך עמוד הבית וכותב סיכום זה: אני ממליץ על התוכנית "פגישה עם רוני קובן" (כאן 11) שנכנסת כבר לעונתה הרביעית ומשתפרת מעונה לעונה. ז'אנר האחד על אחד מוכר לנו שנים רבות אבל דווקא הנוחות בא קובן ניגש למרואייניו, השיח בגובה העיניים והאווירה הנינוחה פותחת את השיחה למחוזות מרגשים.
לא רק אלו הרי שעמוד עם שלל תמונות של האורח עוזר לפתח את השיחה ונותן מעט את הגרסא המודרנית (והמוצלחת ל-2020) של "חיים שכאלה". העונה הרביעית רק בתחילתה אבל הריאיון עם אהוד ברק היה משמיט לסת והגילוי של יובל סמו, שגם רקד עם קובן מה שאמור להיות תוכנית בפני עצמה, היה מרגש. עוד פרקים שנחקקו בזכרוני הם המפגשים עם רון בן ישי פרשננו, גיא רולניק שנפתח אל מול המצלמה, לוסי אהריש ותם אהרון.