המפתח לתעלומת הירי בבת ים: מצוד אחר רוכב הקטנוע שנמלט

המשטרה מנסה לברר מה בדיוק התרחש אמש ליד הטיילת של בת ים, שם נורתה בראשה עדי פרץ בת ה-37 בעת שנסעה ברכבה עם בתה בת ה-4 סמוך לשעה 20:00. מצבה מוסיף להיות קשה והרופאים בבית החולים איכילוב בתל אביב ממשיכים להיאבק על חייה. המפתח לתעלומה, נכון לעכשיו, הוא רוכב קטנוע שנצפה נמלט מהזירה, ובמשטרה מנסים לאתרו.
עדיין לא ברור אם היורה, שעמד על המדרכה וירה חמישה כדורים לכיוון הכיכר ברחוב הנביאים בעיר, התכוון לפגוע בפרץ או שניסה בכלל לפגוע באדם אחר. התרחיש שהירי לעברה היה מכוון הוא פחות סביר מבחינת המשטרה, על רקע העובדה שמדובר באישה נורמטיבית ללא עבר פלילי, וגם בשל כך שהיורה ירה ממרחק של 15 מטרים מהרכב.
המשטרה מנסה לאתר את רוכב הקטנוע השחור, שנראה נמלט מהזירה. לפי שעה לא ברור האם מדובר בחשוד שירה או באדם שירו לעברו. במשטרה בודקים את כל כיווני החקירה, וחוקרים שהגיעו לזירה מתשאלים אנשים שהיו עדים לירי, במקביל לאיסוף צילומי אבטחה מכל הרחובות הסמוכים. צוות אחר גובה עדויות גם ממקורביה של פרץ כדי להבין האם מישהו איים עליה, למרות שבמשטרה בינתיים לא יודעים על שום איום שכזה.
2 צפייה בגלריה
עדי פרץ שנורתה ברכבה בבת ים
עדי פרץ שנורתה ברכבה בבת ים
עדי פרץ
(מתוך פייסבוק)


לקריאה נוספת

המשטרה מגבירה את אכיפת הקורונה. הולכים להחמרת הצעדים?

נתוני התחלואה של גל הקורונה הרביעי ממשיכים לעלות, המשטרה מגבירה באופן משמעותי את אכיפת ההגבלות: בהמשך להחלטות הדרג המדיני, החל מהיום מגבירה המשטרה בכל רחבי הארץ את מאמצי האכיפה מול מפירי ההנחיות. המשטרה הגדירה שלוש משימות עיקריות למהלך. בעדיפות הראשונה אכיפת אי עטיית מסכה. במשטרה הדגישו כי ימי ההסברה בנושא הסתיימו, וכעת היא תפעל למיצוי הליכים נגד מפירי התקנה בנחישות ובאסרטיביות.
העדיפות השנייה היא אכיפת תקנת התו הירוק. המהלך יכלול ביקורים בקניונים, מועדונים וחתונות מדי יום. העדיפות השלישית נקשרת לנושא אכיפת חבי הבידוד. אתמול ביקרו שוטרים כ-9,800 מתוך 18 אלף חבי בידוד. במשטרה טוענים כי לא נעשה מספיק בנושא ומאחר שהאכיפה הועברה כעת לעדיפות השלישית, עלולה לחול עוד ירידה במספר הביקורים אצל הנדרשים לבידוד.
הערב מכנס ראש הממשלה בנט הערכת מצב בעניין המשך ההתמודדות עם זן הדלתא. בדיון ישתתפו שר הבריאות, מנכ"ל משרד רה"מ, מנכ"ל משרד הבריאות, ראש שירותי בריאות הציבור, ממונה הקורונה, וגורמי מקצוע ממשרדי האוצר והבריאות, ויידונו בו צעדים נוספים לצמצום התחלואה.
אתמול אובחנו 6,275 ישראלים כחיוביים לקורונה - יותר משליש מהם ממערכת החינוך - ומדובר במספר המאומתים הגבוה ביותר מאז 8 בפברואר. בסך הכול בוצעו כ-130 אלף בדיקות, המספר הגבוה ביותר מפרוץ המגפה, וללא בדיקות סקר ובדיקות למחלימים שיעור החיוביים עמד על 4.84% - הנתון הגבוה בחודשים האחרונים.

האם אפשר להימנע מסגר? ריאיון עם פרופ' רהב ופרופ' גרוטו
(צילום: משי בן עמי)

לקריאה נוספת


לאו מסי ומשפחתו טסו לצרפת, אביו אישר: "חותם בפ.ס.ז'"

מסתמן כי ליאו מסי יהיה שחקן של פריז סן ז'רמן - ככל הנראה כבר ביממה הקרובה. אשתו אנטונלה העלתה לאינסטגרם תמונה של שניהם יחד כאשר הם מחויכים, וכתבה: "כולנו בדרך להרפתקה חדשה". חורחה, אביו וסוכנו, אישר בריאיון ל"לה סקסטה" שבנו יצטרף לפריז סן ז'רמן. "כן, הוא יחתום בפ.ס.ז'".
מסי ומשפחתו הגיעו לעיר הבירה הצרפתית. מאות אוהדים חיכו להם בשדה התעופה. הארגנטיני נופף לאוהדים מאחד החלונות בשדה כשהוא לובש חולצה של פריז.
למה הוא עוזב את ברצלונה והאם יש עדיין סיכוי להשאירו, מי אשם בכך, האם המו"מ היה הצגת יח"צ, כמה כסף תפסיד בארסה, כמה תרוויח פ.ס.ז' ואיך האימפריה הצרפתית מתכוונת לגבור על חוקי הפייר-פליי הפיננסי? עורך הספורט שלנו, דביר רשף, עם השאלות והתשובות מאחורי הפרשה שמסעירה את הכדורגל העולמי.

2 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
לאו מסי
(צילום: רויטרס)


לקריאה נוספת

מחר תנחת בארץ מדליסטית הזהב האולימפית לינוי אשרם. אגב, כבר בעוד שלוש שנים תתקיים אולימפיאדת פריז ואשרם מתכוונת לגבש החלטה אם להשתתף רק לאחר שובה ארצה.
שר החוץ לפיד יטוס לביקור רשמי במרוקו.
עומס החום יהיה בינוני עד כבד בכל הארץ. לפי שעה, בימים הקרובים לא צפוי גל חום קיצוני נוסף.
הגל הרביעי של תחלואת הקורונה הציב את ישראל במקום השמיני בעולם בנדבקים חדשים למיליון תושבים. כך עולה מנתונים שאוסף גוף מחקר של אוניברסיטת אוקספורד.
במקום הראשון בשבעת הימים האחרונים מבחינת מאומתים חדשים למיליון תושבים נמצאת פיג'י ואחריה בוטסואנה, גאורגיה, קובה, אסוואטיני (סווזילנד לשעבר), קפריסין ומלזיה. ישראל במקום השמיני ולא רחוק מאחוריה נמצאות איראן, קזחסטן, בריטניה, ספרד וארצות הברית.
מבחינת מתים למיליון מקורונה ישראל נמצאת במקום נמוך. את הטבלה בשבעת הימים האחרונים מובילות בוטסואנה, טוניסיה, פיג'י וגאורגיה. ישראל נמצאת במקום ה-61, קצת מתחת לממוצע העולמי של התמותה מקורונה למיליון תושבים בשבוע האחרון. גם בריטניה, שם יש שיעור התחסנות גבוה כמו בישראל, מדורגת במקום הקרוב לממוצע העולמי השבוע.
סליחות, שהחלו לפי חלק מהמסורות עם כניסת חודש אלול. סליחות הן קטעי פסוקים, תפילות ופיוטים, שתוכנן העיקרי הוא הבעת חרטה ובקשה לסליחה ולמחילה על העוונות. חלק מפיוטי הסליחות הם קינות על החורבן ועל הגלות, ותפילה לשיבה לארץ ישראל ולגאולה. דרך היווצרות הסליחות אינה ידועה, וייתכן שמעמדים מיוחדים של בקשת רחמים התקיימו כבר בתקופת בית שני ובתקופת התלמוד, אך לא במעמדי סליחות בצורה המוכרת כיום.
אמיר עלי חאג'יזאדה, תזכרו את השם. זהו האיש שאחראי על הפיצוצים הרבים במפרץ הפרסי, ומי שהפך את הזירה הימית לשדה הקרב החדש בין איראן והמערב. ד"ר רונן ברגמן מציג את דמותו של האיש הרע החדש במזרח התיכון. הכותרת, הפודקאסט היומי.
המונה טועם מצא את הג'חנון הכי טוב בעמק הג'חנון של ישראל.
הכירו את עמק הג'חנון הישראלי
(צילום: משי בן עמי)
אחד ממחברי דו"ח האקלים: "בישראל יהיה הרבה יותר חם, ויירד פחות גשם".
והכירו את העכביש הקטלני שיציל אנשים שעברו התקף לב.