סיכום אירועי היום


סיפורי היום

בעולם ממשיכים לגנות ולהביע זעזוע עמוק מהתמונות שמתפרסמות מהעיירה בוצ'ה שבאוקראינה, שם דווח על טבח המוני שביצע צבא רוסיה בתושבים.
במשטרה נערכים לשורת אירועים נפיצים בחודשיים הקרובים. "צריך רק את הניצוץ הקטן בשביל שומר החומות 2", אמרה ראש אגף המבצעים במשטרה.
תשעה חודשים לאחר שתועד מצביע מכיסאה של עידית סילמן, סגן השר אביר קארה נחקר במשטרה והודה בהצבעה כפולה.
איש העסקים איתן ורטהיימר, שהקים אימפריה עסקית מפוארת וניהל במשך שנים את "ישקר", נפטר בגיל 70 לאחר התמודדות ממושכת עם מחלת הסרטן.
בן 50 שתה חומר ניקוי ואושפז: עובד בארומה נחקר בחשד לרשלנות.

זלנסקי בבוצ'ה: "זה רצח עם"; ביידן: "לשפוט את פוטין על פשעי מלחמה"

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הגיע לעיירה בוצ'ה בפרברי קייב, שעומדת ביממה האחרונה במרכז הסיקור העולמי של המלחמה. אוקראינה פרסמה תמונות מחרידות וסרטונים קשים לצפייה שמעידים על טבח בעיירה – שבשבוע שעבר שוחררה מכיבוש רוסי. עיריית בוצ'ה דיווחה שכ-300 גופות התגלו ברחובות העיירה אחרי שהכוחות האוקראיניים חזרו לשלוט עליה.
"מדובר בפשעי מלחמה, והעולם יכיר בהם כרצח עם", אמר זלנסקי בעודו לובש אפוד מגן. "אנחנו רוצים להראות לעולם מה קרה כאן, מה הצבא הרוסי עשה"', הוסיף. לפי הנשיא האוקראיני, הזוועות בעיירה מאפיינות את "הטבע של הצבא הרוסי", שמתייחס לבני אדם "גרוע יותר מלחיות".
2 צפייה בגלריה
קבר אחים ב בוצ'ה אוקראינה מלחמה עם רוסיה
קבר אחים ב בוצ'ה אוקראינה מלחמה עם רוסיה
קבר אחים בבוצ'ה
(צילום: AFP)
הלילה פרסמה חברת צילומי הלוויין האמריקנית "מקסר" תמונות של קבר אחים שנחפר סמוך לכנסייה בבוצ'ה. מדובר בתעלה באורך של כ-14 מטר שתועדה גם מהקרקע, ובתוכה נראות גופות שהושלכו אליה כשהן עדיין מכוסות בשקיות אטומות ושחורות. לפי "מקסר", התמונות העדכניות צולמו ב-31 במרץ, יום לאחר שהרוסים נסוגו מבוצ'ה, אולם לפי החברה תמונות לוויין נוספות מעידות שחפירתו של קבר האחים החלה כבר ב-10 במרץ - כשבוצ'ה עוד הייתה תחת כיבוש רוסי.
אחר הצהריים קרא נשיא ארה"ב ג'ו ביידן להעמיד את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לדין על פשעי מלחמה באוקראינה. "מה שקרה בבוצ'ה מזעזע, וכולם רואים את זה", אמר הנשיא האמריקני, וכינה פעם נוספת את פוטין "פושע מלחמה".
ביידן, שנמנע מלהגדיר את הטבח כ"רצח עם", אמר שיטיל סנקציות נוספות על רוסיה. הוא אמר שיש להמשיך להעביר לאוקראינה נשק שיעזור לה להגן על עצמה, וכי במקביל צריך לאסוף את כל הפרטים הדרושים לפתיחת משפט באשמת פשעי מלחמה. "האיש הזה אכזר", אמר על פוטין.
2 צפייה בגלריה
זלנסקי בביקור בבוצ'ה
זלנסקי בביקור בבוצ'ה
זלנסקי בעיירה בוצ'ה
(צילום: AFP)
שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב טען שההאשמות על טבח רוסי בבוצ'ה הן "פרובוקציה מבוימת" ושמדובר ב"מתקפה מזויפת" של אוקראינה. לדבריו, מוסקבה רואה בהאשמות האוקראיניות על טבח בבוצ'ה "פרובוקציה שמהווה איום ישיר על השלום והביטחון בעולם". לברוב ציין שרוסיה קראה למועצת הביטחון של האו"ם להתכנס בדחיפות כדי לדון ב"פרובוקציות האוקראיניות", אך בריטניה – שמכהנת כנשיאה הזמנית של המועצה – סירבה לבקשה הזאת.

מה צפוי מחר

עד המדינה בתיק 4000, שלמה פילבר, יגיע בפעם השישית לבית המשפט המחוזי בירושלים.

התחזית

מחר, יום שלישי, יהיה חם יותר ויבש. ביום רביעי כבר יהיה שרבי ותנשב רוח מזרחית חזקה - וייתכן אובך קל. הקלה כלשהי צפויה ביום חמישי, אז הטמפרטורות יירדו מעט. ביום שישי שוב יהיה חם ושרבי.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

דרום קוריאה וקפריסין מובילות בדירוג המאומתים לקורונה ביחס לאוכלוסייה בשבעת הימים האחרונים. לאחר מכן נמצאות בצמרת הרשימה, מבין המדינות שבהן מעל מיליון תושבים, גרמניה, אוסטריה, ניו זילנד, בוטסואנה ואוסטרליה.
ישראל מדורגת במקום ה-14 ברשימת המאומתים למיליון תושבים בשבעת הימים האחרונים, במדינות שבהן מעל מיליון תושבים. ישראל נמצאת אחרי הולנד ולפני אירלנד וסלובקיה.

מה חיפשו היום בגוגל?

הגולשים מחפשים אחר מידע נוסף מהטבח בעיירה בוצ'ה באוקראינה. בתמונות שצולמו בעיירה נראות גופות מוטלות ברחובות, כשידי חלקן קשורות מאחורי גבן.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם