כחודש לאחר שליטל יעל מלניק אותרה מתה באתר בנייה בקריות, הוגש אישום נגד אדוארד קצ'ורה על רצח בנסיבות מחמירות.
השופטים במשפטו החוזר של הנאשם ברצח תאיר ראדה, רומן זדורוב, הגיעו היום לסיור בבית הספר שבו אירע הרצח בדיוק לפני 15 שנה. האם אילנה ראדה שהצטרפה לסיור החמיאה לשופטים.
"עוברים מהגנה להתקפה. המיליציות כאן - כמו במערב הפרוע". אמר זאת לא אחר מראש הממשלה בתצפית על רהט.
מנכ"ל משרד הבריאות מוטרד מהדיווחים שהזן מדביק יותר ילדים. מפתחת החיסון לקורונה מזהירה שהמגפות הבאות יהיו קטלניות יותר. באיטליה מחלקים קנסות באוטובוסים ובארה"ב האומיקרון כבר בשליש מהמדינות.
ומה עושים בנפאל כשהמטוס נתקע על המסלול? הנוסעים יצאו לדחוף.
4 צפייה בגלריה
נוסעים דוחפים מטוס של חברת טארה אייר שנתקל על המסלול בנפאל
נוסעים דוחפים מטוס של חברת טארה אייר שנתקל על המסלול בנפאל
נוסעים דוחפים מטוס של חברת טארה אייר שנתקל על המסלול בנפאל
(TikTok / @khagendrakhadka6124)

"על רקע פרשה ביטחונית חשבתי שנתניהו לא כשיר עקב הסיטואציה סביבו"

גם הבוקר עלה לדוכן העדים יועצו לשעבר של נתניהו, ניר חפץ, עד המדינה במשפטו בבית המשפט המחוזי בירושלים. במהלך החקירה הנגדית טען הסנגור של ראש הממשלה לשעבר כי המשטרה הדליפה סיפור מעברו של חפץ הנוגע למוות של צוער בבה"ד 1. וכך בית המשפט התרכז במילה "רכבת" והאם הכוונה היא אכן לאירוע מעברו של חפץ (כשחפץ היה בקורס קצינים הוא נחקר בחשד למעורבות במותו של חייל שנשלח עמו לניווט לילי ונמצא מת על הפסים) או האם מדובר בביטוי שגור בפי חוקרי המשטרה כפי שנציג הפרקליטות אמר: "משרדי להב 433 יושבים על פסי הרכבת בלוד".
אבל מה שמשך את עיקר תשומת הלב היום היה טענת חפץ כי "סביבתו" של ראש הממשלה לשעבר השפיעה עליו בסוגייה ביטחונית באופן שלטענת חפץ עלול היה להביא לאלפי הרוגים. הכוונה שלו הייתה למשבר המגנומטרים בהר הבית, שאותם השאיר נתניהו - חרף המחלוקת מול ירדן והמצב בשטח - בעקבות לחץ של רעייתו שרה ובנו יאיר.
כבר במאי 2018 פורסם ב-ynet כי חוקרי המשטרה ביקשו מחפץ עדות על היכרותו עם פרשות המשבר עם ירדן בעקבות ירי המאבטח שבמסגרתו נהרגו שני אזרחים והצבת המגנומטרים בהר הבית מ-2017. חפץ טען אז שנתניהו פעל בסוגיות אלה בלחץ בנו יאיר ורעייתו שרה, בניגוד לעמדת גורמי ביטחון. "ההחלטות שמתקבלות בבית ראש הממשלה הן הזויות", אמר אז. "הדרגים הביטחוניים היו מקבלים החלטה, אבל אז יאיר היה צורח עליו ושרה הייתה עושה סצנות והוא היה נכנע".
היום אמר חפץ: "לא עשיתי תרגיל ולא הטעיתי כשאמרתי מה שחשבתי על פרשייה ביטחונית. זה יכול היה לגרום להרג של אלפי אנשים". מהליכוד נמסר בתגובה לדברים כי "הדברים של ניר חפץ אבסורדיים".

4 צפייה בגלריה
(צילום: אליאור לוי)


לקריאה נוספת

פיגוע דריסה בשומרון: מחבל בן 15 התנגש בעמדת בידוק וחוסל, מאבטח נפצע

עוד פיגוע התרחש במהלך הלילה והצטרף ללא מעט שהתרחשו באחרונה כשעושה רושם שמדובר בגל שלא פוסק. אליאור לוי, פרשננו לענייני פלסטינים מסביר כיצד נראית המציאות שמניעה את מבצעי הפיגועים.
"לצעיר הפלסטיני הממוצע אין ביטחון כלכלי ביציאתו לחיים האמיתיים. אחד מכל ארבעה פלסטינים בעלי תואר אקדמי – מובטל. הרוב המוחלט של הצעירים שכן מועסקים (73%), עובדים במקום עבודה לא מסודר שבו הם אינם זכאים לזכויות סוציאליות. החיים באי ודאות כלכלית גדולה כל כך לא מסייעת ליציבות ולשקט הנפשי שלהם", מסביר לוי. "אותם צעירים סובלים גם מדיכוי פוליטי. ברשות הפלסטינית יש תקרת זכוכית פוליטית מאוד ברורה שמונעת מהם להגשים יכולות מנהיגות".
"אותם צעירים", הוא מרחיב, "בורחים לפייסבוק ושם ממתינים להם קיתונות של הסתה מבית היוצר של חמאס, החזית העממית, הג'יהאד האיסלאמי ומה לא. ההסתה אגב, היא לא רק נגד ישראל אלא נגד הרשות הפלסטינית עצמה. הרוב המוחלט יתעצבנו וימשיכו בחייהם, אבל פה לא צריך לדוג יותר מכמה עשרות צעירים חמי מזג ומעורערים כדי להוביל אותם לייאוש מוחלט ולהחלטה לסיים את חייהם העלובים בדרגה הבכירה ביותר – שהיד. עוד בחייהם הם מדמיינים את הפוסטרים שייתלו ועליהם מרוחה תמונה ענקית שלהם ואת הכבוד שיזכו לו, אבל רק אחרי מותם".
4 צפייה בגלריה
אינפו אינפוגרפיקה פיגוע רודף פיגוע
אינפו אינפוגרפיקה פיגוע רודף פיגוע
אינפו אינפוגרפיקה פיגוע רודף פיגוע


ראש רשות המעברים על החשש מפיגועים נוספים: דרוכים ומוכנים
(צילום: נויל האריס)
לקריאה נוספת

מחר יחזרו בתי הספר ללימודים לאחר חופשת חנוכה. התלמידים קיבלו ערכות אנטיגן בהן ייבדקו היום ומחר ישובו רק אלו שקיבלו תשובה שלילית לבדיקת הקורונה.
המשך משפט תיקי האלפים של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים. ניר חפץ ימשיך במתן עדותו.
מחר תחול עלייה קלה בטמפרטורות, בהרי הצפון יוסיפו לנשב רוחות מזרחיות חזקות. ביום רביעי ייעשה אביך במרכז הארץ ובדרומה, ובדרום הארץ אף ייתכנו סופות חול מקומיות. במהלך היום יחל לרדת גשם לפרקים מלווה בסופות רעמים בצפון הארץ ובמישור החוף. הטמפרטורות יירדו במידה ניכרת. גם ביום חמישי עדיין צפוי גשם מקומי, ברובו קל, בצפון הארץ ובמרכזה. הטמפרטורות יוסיפו לרדת ויהיו נמוכות מהרגיל לעונה.
ניו זילנד, מדינה שהצליחה להתמודד היטב עם מגפת הקורונה עד הקיץ האחרון, מתקשה להתמודד מול הנגיף בחודשים האחרונים.
מאז פרוץ המגפה ועד 31 באוגוסט השנה אובחנו בסך הכול במדינה 3,569 חיוביים לקורונה, אך מאז אובחנו עוד 8,762 חיוביים לנגיף. ממוצע של כ-88 חיוביים ליום כיום, לעומת ממוצע של כמה בודדים ליום עד סוף אוגוסט.
מבחינת מקרי המוות – עד 31 באוגוסט מתו בניו זילנד 26 חולי קורונה ומה-1 בספטמבר מתו עוד 18.
מיכל הקטנה. רבים חיפשו את כוכבת הילדים לאחר חשיפת כתב Pplus בר זגה על משבר גדול בנישואים עם בעלה ניר ויצמן.
הניסיון של ערוץ דיסני להיכנס לישראל ולאיים על הסדר הקיים אומנם לא צלח, אך האם הגעתו של שירות הסטרימינג שלהם תשנה את חוקי המשחק? האזינו לפודקאסט "אבק פיות".
עובדים בחברה האמריקנית Better.com שהתחברו לשיחת זום עם מנכ"ל החברה לא ציפו למה שקרה בהמשך. צפו בשיחת הפיטורים בזום.
4 צפייה בגלריה
וישאל גארג פיטורים
וישאל גארג פיטורים
וישאל גארג
(מתוך טיקטוק)
הקרב על המלבי שבשוק הפשפשים.
ושרידי קוקאין התגלו בפרלמנט הבריטי, גם ליד לשכת רה"מ. יו"ר בית הנבחרים מבטיח חקירה - בהצלחה עם זה.