ראש ממשלה בבית המשפט. הבוקר נפתח החלק העיקרי במשפטו של ראש הממשלה נתניהו - שלב ההוכחות. עדי התביעה בתיקי האלפים - 1000, 2000 ו-4000 - יעלו מעתה לדוכן שלוש פעמים בשבוע, והראשון שעשה זאת הוא מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה, עד המפתח בתיק 4000, שעדותו תתפרש על פני כמה דיונים.
7 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
(צילום: AP)
נתניהו התייצב בבית המשפט המחוזי בירושלים ברחוב צלאח א-דין ולצידו גם הנאשמים שאול ואיריס אלוביץ' ונוני מוזס. את הדיון פתחה התובעת הראשית במשפט, המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית ליאת בן ארי, שהאשימה בנאומה את נתניהו בניסיון "לסחור" בכוחו השלטוני. "נאשם מספר 1, ראש ממשלת ישראל, סחר בכוחו השלטוני עם אנשי עסקים", אמרה, "כולם שווים בפני החוק. מבוקשנו הוא לייצג את האינטרס הציבורי ולפעול לעשיית צדק. זו מטרתנו וכך נעשה".

ד"ר מתן גוטמן פרשן משפטי
(צילום: משה מזרחי, משי בן עמי)
נתניהו עזב בתום נאומה את האולם, לאחר שקיבל מהשופטים פטור מנוכחות במהלך עדותו של ישועה שהיה הראשון להעיד. ישועה סיפר על "עניין גובר" של שאול ואיריס אלוביץ' באתר החדשות ועל בקשות להעלות ולהוריד אייטמים: "נאמר בבירור שיש עניינים רגולטוריים. אמרו שאם נתניהו יכעס, זה יפגע בהחלטות רגולטוריות של בזק". עוד העיד: "שאול אמר לעשות כל מה שניר חפץ מבקש. שאם שרה תתרגז - ביבי לא יחתום".
7 צפייה בגלריה
ליאת בן ארי
ליאת בן ארי
ליאת בן ארי
(צילום: ניברן ברודקאסט)
הפרקליטות חילקה את העדים מטעמה לכמה קבוצות. לאחר ישועה, בקבוצה הראשונה של העדים צפויים להגיע בין היתר אבירם אלעד, שהיה עורך וואלה בתקופה הרלוונטית, בכירה נוספת בשם מיכל קליין, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר אבי ברגר, הממונה על ההגבלים העסקיים לשעבר דרור שטרום, עד המדינה ניר חפץ, שהיה יועץ למשפחת נתניהו ועד המדינה שלמה (מומו) פילבר, שהיה מנכ"ל משרד התקשורת ומקורב לנתניהו. בהמשך יעלו עדים שיתייחסו גם לפרשיות האחרות.
7 צפייה בגלריה
אילן ישועה
אילן ישועה
אילן ישועה
(צילום: אורן בן חקון)
בנאום שנשא אחר הצהריים אמר נתניהו: "כל ההליך שהתנהל נגדי היה שימוש פסול בכוח השלטוני של הפרקליטות. קשה מאוד כשמנהלים מסע ציד נגדי ונגד משפחתי. השימוע בענייני היה הצגה ומשחק מכור, אני מקווה שהמשפט יתנהל אחרת".
לקריאה נוספת
איש לא חצה את ה-61. החל משעות מהבוקר נציגי המפלגות לא הפתיעו איש בהמלצותיהם על המועמד המועדף עליהם לראשות הממשלה. בסופו של דבר הכל היה תלוי באנשי "תקווה חדשה" של גדעון סער - שהגיעו אל הנשיא והודיעו כי לא ימליצו על אף אחד. לפיכך, לבנימין נתניהו צפוי להיות את מספר הממליצים הרב ביותר.
אנשי תקווה חדשה אצל נשיא המדינה
(צילום: לע"מ)
נציגי תקווה חדשה קראו לנשיא לזמן את נפתלי בנט ואת יאיר לפיד להידברות, אולם הנשיא דחה את הצעתם ואמר כי זו התערבות פוליטית שהוא לא יכול לקחת בה חלק: "אתם מבקשים ממני דבר שאני רואה אותו כדבר שאסור שנשיא יתעסק איתו, אלא אם מדובר בחיבור של שני מחנות, שיכול להביא לחיבור בין המועמדים. אתם מבקשים שאתווך בין שני מועמדים שהם בצד אחד של השולחן, נגד מועמד אחר שהוא בצד אחר של השולחן".
7 צפייה בגלריה
ראובן ריבלין
ראובן ריבלין
ראובן ריבלין
(צילום: יונתן זינדל)
נציגי הרשימה המשותפת היו אמורים להיכנס לפני אנשי תקווה חדשה - אבל העדיפו להיכנס רק לאחר שישמעו על מי בחר סער להמליץ. בעקבות זאת, התחלפו נציגי המשותפת עם מרצ, שהמליצה כצפוי על לפיד. עד כה יש ליו"ר יש עתיד 45 ממליצים, לאחר שגם מפלגתו, וכן העבודה, ישראל ביתנו וכחול לבן - שהחליטה על כך היום - המליצו עליו. מנגד, על ראש הממשלה נתניהו המליצו לקדנציה נוספת הרשימות החברות בגוש שלו - הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית. לנתניהו יש 52 ממליצים ואילו על יו"ר ימינה נפתלי בנט המליצה מפלגתו שלו - 7 ממליצים בסך הכול.
ייתכן שהנשיא ימשיך את סבב ההתייעצויות גם מחר אם תמונת הממליצים תישאר לא ברורה. במצב כזה, ריבלין ישוחח עם ראשי הסיעות וההכרעה תתקבל רק מחר או ביום רביעי בבוקר. בסיום היום אמר הנשיא: "לא החלטתי מתי אפרסם את החלטתי. אם תחליטו על מי אתם ממליצים תעדכנו אותי".
נער בן 15 טבע למוות בנחל פרת. כוחות של יחידת החילוץ מגילות וחובשים ופרמדיקים של מד"א הוזעקו לנחל בסביבות השעה 10:00 בבוקר. הם משו את הנער מהמים וביצעו בו פעולות החייאה. תוך כדי הטיפול, הוא פונה במסוק צבאי לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים שם נאלצו לקבוע את מותו.
7 צפייה בגלריה
שמורת נחל פרת
שמורת נחל פרת
שמורת נחל פרת
(צילום: שירן בן יעקב)
רב ישיבה מירושלים נעצר בשעות הערב בחשד לגרימת מוות ברשלנות. מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי הרב יצא לטיול מאורגן עם כמה תלמידי ישיבה לנחל, ובשלב מסוים הנער קפץ למים ומצא את מותו.
משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו יימשך גם מחר וביום רביעי ב-09:00, ובכך השבועות הקרובים בימים שני-שלישי-רביעי.
מחר אחר הצהריים בשעה 16:00 תושבע הכנסת ה-24. במשכן נראה 17 פרצופים חדשים וחמישה שעושים קאמבק. מספר הנשים - 30 - לא השתנה.
ככל הנראה נשיא המדינה ראובן ריבלין יודיע על מי הוא מטיל את הרכבת הממשלה לאחר יום של פגישות עם נציגי כל הסיעות.
מחר הטמפרטורות יעלו עוד יותר ומזג האוויר יהיה שרבי. הטמפרטורות ביום שלישי יעברו את רף ה-30 מעלות ברוב אזורי הארץ, ותנשב רוח דרום מזרחית חמה ויבשה. ביום רביעי תורגש ירידה קלה בטמפרטורות, אך עדיין יהיה חם ויבש יחסית. בחמישי כבר ייעשה נוח עם ירידה נוספת בטמפרטורות, ובסוף השבוע - בעיקר בשבת - יהיה קר מהרגיל לעונה. עם זאת, לא צפוי לרדת גשם.
מסכות בחיינו. זוכרים עדיין את החיים לפני המגפה? רוצים לחזור למה שהיה, אחד לאחד? אחד מהמאפיינים של התקופה הן המסכות. בתחילת השנה הנוכחית נשאלתי כמה זמן נצטרך לעטות מסכות. עניתי: עד סוף 2021. כמובן, ידעתי שלחזות את העתיד זהו מעשה ספק חכם, אך לתכנן את העתיד זאת תכונה אנושית ולא לפתח ציפיות מוגזמות זה דבר מקצועי. מה גורלן של המסכות בימים אלו בישראל, בה רוב האוכלוסייה המבוגרת – מחוסנת?
ברצוני לחלוק עמכם את ההתלבטויות בנושא חשוב זה. אדם שנמצא לבד באוויר הפתוח לא חייב מסכה אבל, אומר לי פרופסור פ., שאם אנשים יקבלו גושפנקא להוריד מסכות לא תהיה כל אפשרות להחזיר אותן. במהלך המגפה, שעדיין מהווה שדה רחב למחקרים ולחיפושים אחר הדרך הטובה ביותר להתמודדות, עולות כל יום שאלות חדשות או ישנות במציאות החדשה.
הגיוני, שבמדינות אירופה בהן משתולל גל חדש, מהדקים את ההגבלות. לעומת זאת, במדינות בהן גל המגפה בנסיגה, כמו בריטניה וארה״ב (לא במקרה הן המדינות המתקדמות עם החיסונים) מתחילים בהקלות. המרכז לבקרת ולמניעת מחלות בארה״ב (CDC) אישר עכשיו השתתפות ללא מסכות בהתכנסויות חג הפסחא, אך רק למחוסנים באופן מלא. מחוסנים באופן מלא נחשבים כל אלה שקיבלו שתי מנות של פייזר או מודרנה וחלפו יותר משבועיים מהמנה השנייה. כמו כן, אם עברו שבועיים לאחר קבלת מנה אחת של ג'ונסון אנד ג'ונסון. ובאופק, נמצאים וריאנטים של הנגיף. אמנם, נגד חלק מהם חיסון פייזר יעיל דיו, אך נושא המסכות עדיין עומד על הפרק.
ריאיון עם פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש: בשבוע הבא נוריד מסכות בחוץ, פעילות מגן ישראל תצומצם
(צילום: אבי חי, משי בן עמי)
מספר חולי הקורונה שבמצב קשה ממשיך לרדת ומספרם הבוקר עמד על 327. מדובר במספר החולים הקשים הכי נמוך מאז 4 בדצמבר.
עם זאת, יש יותר חולים קשים צעירים יותר – זאת בשל מבצע החיסונים ושיעור ההתחסנות הגבוה בקרב בני 60 ומעלה.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי 24.2% מחולי הקורונה המאושפזים במצב קשה הם בשנות ה-50 לחייהם – מדובר בכמעט אחד מכל ארבעה חולים קשים. בנוסף, 12.6% מהחולים הקשים הם בשנות ה-40 לחייהם – כלומר אחד מכל שמונה חולים. בנוסף 6% מהחולים הקשים הם בני 30 עד 39 ו-1.9% בני 20 עד 29. כמו כן, מאושפזות שלוש ילדות ונער במצב קשה.
עוד עולה מהנתונים כי עדיין יותר ממחצית מהחולים הקשים הם בני 60 ומעלה. 21.7% מהם בני 60 עד 69, 17.6% בני 70 עד 79 ו-14.8% בני 80 ומעלה. כלומר, בסך הכול 54.1% מהחולים הקשים הם בני 60 ויותר, לעומת למעלה מ-75% לפני תחילת מבצע החיסונים.
חוסיין, מלך ירדן. למה? לקרוא עוד על המלך ששניים מבניו עומדים במוקד הסערה הירדנית. המלך חוסיין שלט בממלכה בין השנים 1952 ל-1999, ואחריו ירש את הכתר בנו המלך עבדאללה. הוא היה ראש המדינה הערבי השני שחתם עם ישראל על הסכם שלום. חוסיין היה נשוי ארבע פעמים, ויש לו 12 ילדים. חמזה הוא בנה של המלכה נור, אשתו האחרונה, ואילו מלך ירדן הנוכחי עבדאללה הוא בנה של מונא, אשתו השנייה של המלך חוסיין.
היום ב"הכותרת", הפודקאסט היומי: על מאחורי הדרמה בירדן עם פרשנית ״ידיעות אחרונות״ סמדר פרי.
לכבוד יום הולדת 70 לחיים רומנו, חזרנו יחד איתו לרגעים הגדולים בקריירה האדירה שלו שממשיכה לזהור עד היום.
7 צפייה בגלריה
חיים רומנו
חיים רומנו
חיים רומנו
(צילום: ריאן)
הצטרפו אלינו למסע בתמונות בין הרי הגעש המיוחדים והמרהיבים בעולם.
7 צפייה בגלריה
(צילום: רויטרס)
ומחקר חדש חושף כי בני אדם צורכים פחות מים בהשוואה לקופי אדם, כנראה כהתאמה לחיים באזורים יבשים יותר.