הובאו למנוחות הרוגי תאונת המטוס מאתמול. השמים כמו בכו יחד עם המוני המלווים, ותחת גשם שוטף נטמן אחר הצהריים פרח הטיס רב-טוראי ליהוא בן-בסה בבית העלמין הישן בראשון לציון. אביו, שלמה, אמר על קברו: "על מה חשבת בשניות האחרונות? סלח לי, בני. עשיתי ככל יכולתי כאבא. אתה נמצא בכל דמעה שלי. אני איתך כל הזמן". לפני כן בשעות הצהריים הובא למנוחות מדריך הטיסה רב-סרן (במיל') איתי זיידן בקיבוץ שובל שבו התגורר.
הלוויית ליהוא בן-בסה
(צילום: שמוליק דודפור, רועי רובינשטיין)

זיידן (42) ובן-בסה (19) נהרגו אתמול בהתרסקות מטוס בזמן אימון. בן-בסה היה בשלב מכין 4 בחלק הראשון של קורס טיס, שבו מבצעים 15 טיסות על מטוסי סנונית, לצורך היכרות ראשונית עם יכולות הטיס שלהם ותכונותיהם.
3 צפייה בגלריה
ליהוא בן בסה ז"ל, איתי זיידן ז"ל
ליהוא בן בסה ז"ל, איתי זיידן ז"ל
ליהוא בן בסה ז"ל, איתי זיידן ז"ל
צוות מומחים בהובלת אלוף משנה א' החל הבוקר ללקט את הממצאים מזירת התאונה כשעשרות חיילי חיל האוויר השתתפו במשימה ואספו חלקים קטנים שהתפזרו ברדיוס של מאות מטרים ממקום ההתרסקות בשדה החקלאי שבאזור קיבוץ משמר הנגב. מלאכת איסוף והרכבת חלקי הפאזל תימשך בימים הקרובים וחלקים מהמטוס צפויים להישלח למעבדות היצרן הגרמני של המטוס.
לקריאה נוספת:

פרידה מאחד הגדולים - אם לא הגדול מכולם. דייגו ארמנדו מראדונה הלך הערב לעולמו בגיל 60 לאחר שלקה בדום לב. לפני מספר שבועות נאלץ לעבור ניתוח חירום להוצאת קריש דם מראשו, אך רופאו שביצע את ההליך הגדיר את הניתוח מוצלח ולאחר מספר ימים של אישפוז, מראדונה שוחרר לביתו.
3 צפייה בגלריה
מראדונה והגביע העולמי
מראדונה והגביע העולמי
מראדונה והגביע העולמי
(צילום: AP)
את הופעת הבכורה שלו ערך מראדונה ב-1976 עוד לפני שמלאו לו 16 שנה ומשם הקריירה שלו פרחה, אבל רגע השיא של הקריירה היה ללא ספק במונדיאל מקסיקו 1986. באחד המשחקים הגדולים בתולדות הכדורגל - בניצחון 1:2 על אנגליה ברבע הגמר. הוא כבש שער עם היד מבלי שהשופט הבחין שהשער, שכונה על ידו "יד האלוהים", היה לא חוקי. לאחר מכן כבש את "שער המאה", אחד המרהיבים ביותר אי פעם כאשר חלף על פני שישה שחקנים. מראדונה סיים את הטורניר במקסיקו עם חמישה שערים וחמישה בישולים וכמובן - עם גביע העולם.
משנות השמונים מראדונה השתמש בסמים קשים וסבל מהשמנת יתר ובעיות בריאותיות רבות. למרות זאת אימן כשנתיים את נבחרת ארגנטינה ללא הצלחה יתרה. מראדונה שיחק בישראל במדי נבחרת ארגנטינה שלוש פעמים נגד נבחרת ישראל. בארגנטינה הוכרזו שלושה ימי אבל לאומי בעקבות מותו.
לקריאה נוספת

היום צוין היום הבינלאומי למאבק באלימות כלפי נשים. 20 נשים נרצחו במהלך השנה בידי בני משפחותיהן, ועד ספטמבר 2020 נכנסו 518 נפגעות למקלטים לנשים מוכות. דו"ח מדד האלימות במשפחה של ויצו חושף עלייה של 300% בפניות לגורמי סיוע בתקופת הקורונה.
(צילום: ירון ברנר)
380 נשים יוצאות מדי שנה ממקלט נפגעות אלימות. אסור להן לחזור לעיר שבה חי בן הזוג האלים, אז עליהן לבנות חיים חדשים בעיר זרה בלי רשת ביטחון משפחתית וחברתית. במקביל, הן צריכות להתנהל בצורה עצמאית לחלוטין בכל המישורים, לפרנס ולגדל ילדים לבד. הסיוע מהמדינה חלקי ולא מספק.
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.
לקריאה נוספת

מחר יהיה חורפי, קר וגשום. גם מחר יש חשש להצפות, בעיקר בערי החוף. בשישי ושבת קריר עם סיכוי לגשם מקומי.
מה קרה בארה"ב ולמה מודאג ד"ר פאוצ'י, חבר מוביל בכוח המשימה של הבית הלבן לנגיף הקורונה? המגפה הכתה את ארה"ב באופן קשה במיוחד. 18% מהמאומתים בכל העולם גרים בארה"ב, כאשר אוכלוסיית ארה"ב מהווה קצת יותר מ-4% מאוכלוסיית העולם. מה שיותר מדהים ומצער הוא מספר המתים מקורונה בארה"ב. בחישוב למיליון איש, מספר זה גבוה במיוחד (פי 2.5 ממספר הנפטרים בישראל). ברור לנו היום שפוליטיקה וארגון ההתמודדות עם המגפה קובעים את מספר המאומתים. לא בכדי ישראל מאוד קרובה לארה"ב בסטטיסטיקה זו (הכל בחישוב למיליון תושבים).
בשבועות האחרונים מביעים רופאים אמריקאים תחושות קשות: בושה וחשש. בושה, עקב התוצאות המזעזעות. חשש, שבחג ההודיה שייחגג מחר, יתכנסו בני משפחה מורחבת בבתים. ישנן פניות רבות לציבור לא להתקהל השנה. מפרסמים הסברים פרטניים ומוחשיים, כגון: איש בשם קייסי (מהמילה "מקרה" באנגלית) ביום מספר 1 נחשף לנגיף, ביום מספר 5 נבדק שלילי לנגיף, ביום מספר 8 התאחד עם בני משפחה בחגיגות ההודיה, ביום מספר 10 חום גופו עלה, הוא השתעל ואובחן כחולה קורונה. כלומר, ביום ה-8 בו פגש בני משפחה, הוא כבר היה מידבק והדביק בני משפחה רבים. זהו תסריט בהחלט אפשרי, וד"ר פאוצ'י, אחד מהיועצים המובילים לממשל ארה"ב, מודאג בצדק רב.
מספר חולי הקורונה שמצבם קשה ירד באופן חד בשבועות האחרונים. ב-12 באוקטובר היו מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ 801 חולים שמצבם הוגדר קשה, בתחילת החודש עמד המספר על 401 והיום בצהריים הנתון עמד על 287.
לפי נתוני משרד הבריאות, ילדה בת פחות מ-9 מאושפזת במצב קשה וכך גם נער ונערה בני 10 עד 19. שניים מהחולים קשה הם צעירים בני 20 עד 29. עוד עולה מהנתונים כי 27.7% מהחולים שמצבם קשה הם בני 60 עד 69, 30.5% הם בני 70 עד 79, 13.4% בני 80 עד 89 ו-3.2% בני 90 ומעלה.
כלומר, אחד מכל שלושה חולים שמצבו מוגדר קשה הוא בן יותר מ-60, בעוד 2.3% מהחולים שמצבם קשה הם בני פחות מ-39.
את יום המאבק באלימות כלפי נשים. היום צוין היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים, לפי ויקיפדיה, שורשיו מגיעים 39 שנים אחורה, כשפעילות פמיניסטיות היו מציינות אותו. התאריך נקבע ליום זה לציון רצח האחיות מיראבל, שלוש פעילות פוליטיות ברפובליקה הדומיניקנית, שנרצחו בשנת 1960 בהוראת הדיקטטור רפאל טרוחיו. השנה היום כואב אף יותר, לאור העלייה בריבוי מקרי האלימות בתקופת הקורונה.
מייגן מרקל חושפת ב"ניו יורק טיימס" כי חוותה בחודש יולי האחרון הפלה. "בעודי מחזיקה את בני הבכור, ידעתי שאני מאבדת את השני".
3 צפייה בגלריה
מייגן מרקל
מייגן מרקל
מייגן מרקל
(צילום: Gettyimages)
במקום לקנות צעצועים, באיביי מוצעת למכירה חתיכת היסטוריה מוטורית: אוטוקרס סברה, מכונית הספורט שייצר מפעל הסוסיתא המיתולוגי. מודל 1962 עם פחות מ-1,300 ק"מ על השעון. והמחיר - 300 אלף שקל. בלבד.
ומי לא אוהב מרשמלו? קבלו מתכון להכנה בבית.
ירון דרוקמן, עורך עמוד הבית של ynet ועורך הסביבה והמדע: בין חמישי לשישי, מעט אחרי חצות כשמשמרת הערב מסתיימת, זה הזמן להירגע עם מוזיקה טובה. 25 הדקות שלי בדרך הביתה, בתקווה שאין עבודות בכביש 4, מוקדשות לתקופת הילדות. אני מעביר לכאן ג' ברדיו ומאזין ל"פופלקס" - נוסטלגיה ישראלית בדרך לסוף השבוע עם יובל גנור.
לצד השירים המוכרים משנות ה-70' וה-80' משמיע גנור גם שירי פתיחה של תוכניות טלוויזיה נוסטלגיות מאותה תקופה, שירים מפסטיבלים – גם מפסטיבלים לילדים – ושירים שלא משמיעים בדרך כלל ברדיו ונעים מאוד להיזכר בהם. המאזינים בוחרים חלק מהשירים ואני, אני חוזר לתקופת הילדות של תוכניות הטלוויזיה הנוסטלגיות, השירים שהיינו שומעים מתקליטים בפטיפון שבטח נמצא עדיין בדירה של אמא שלי. בסוף התוכנית נשמע קולו של גדעון זינגר, שדיבב את "אדון ינשוף" (סיפורימפו), שאומר: "היה נעים, יפה וטוב, על כן נאמר יפה שלום, להתראות שוב בקרוב".
כיוון שהתוכנית היא שעתיים והנסיעה הביתה קצרה יותר, אני משלים את השעה הראשונה וגם חוזר להאזין לשעה השנייה באתר של כאן ג', שם ניתן להאזין מתי שרוצים לכל התוכניות הקודמות. פופלקס – ימי חמישי מ-23:00 עד 1:00.