100 יום חלפו מאז זומן שי אביטל לחקירה, ולמתלוננות נמאס לחכות. מה פערי הגרסאות, המקרים התיישנו, העדות שנסוגו - והמכשולים בדרך להסגרתו.
אורה הרצוג, מייסדת "המועצה לישראל יפה" ואמו של הנשיא, הלכה לעולמה בגיל 97.
בדיון ראשון בבית המשפט בתביעת לשון הרע של בני משפחת נתניהו נגד רה"מ לשעבר אולמרט שכינה אותם "חולי נפש", לחץ השופט לפשרה - ללא הועיל.
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, שרה ונתניהו ויאיר נתניהו מגיעים לבית המשפט
בנימין נתניהו, שרה ונתניהו ויאיר נתניהו מגיעים לבית המשפט
בנימין נתניהו, שרה ונתניהו ויאיר נתניהו מגיעים לבית המשפט
(צילום: דנה קופל)
כדורגלן העבר ראובן עובד, שסומן כאחת ההבטחות של הכדורגל הישראלי, הוא מואשם בגניבה מנהגי מוניות.
אסי עזר נבדק בפוליגרף על הטענות להטרדה מינית: "נמצא דובר אמת". המתלונן הגיב בפוסט משלו: "מזמין אותך לבדיקת פוליגרף משותפת".
"יש לכם קצת נזלת או שיעול? תישארו בבית גם אם האנטיגן שלילי"
הקורונה לא הולכת לשום מקום ואתמול נרשם שיא מאומתים חדש: 21,514 ישראלים קיבלו הודעה שהם מאומתים לקורונה. זהו מספר המאומתים היומי הגבוה ביותר מאז פרוץ המגפה. בסך הכול פוענחו כ-182 אלף בדיקות ושיעור החיוביים ממשיך לעלות, בין היתר בשל ההנחיות החדשות, והוא עומד על 13.3%. בתי הספר, הכיתות מתרוקנות אבל במשרד החינוך סבורים כי: "חזרה לזום - נזק עצום".
לצד מצב התחלואה שהולכת וגוברת, מנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' נחמן אש, הדף הבוקר את הביקורת על מתווה הבדיקות החדש וטען כי הצעד לחסום את אפשרות בדיקות ה-PCR לכל האוכלוסייה לא היה מוקדם מדי. "הגענו למצב שהיינו חייבים לעשות את הצעד הזה. אם נפספס את המחלה של איש צעיר ובריא בעידן האומיקרון - זה לא כל כך נורא", הודה בריאיון לאולפן ynet. דבריו גובו גם מצד מומחי מערכת הבריאות. "אנחנו מנווטים על עיוור", הודה פרופ' סיריל כהן, ומנהל מחלקה בהדסה אף הזהיר מלשלוח את הילדים לבית הספר. פרופ' גליה רהב: "המצב בלתי נסבל, זאת לא שפעת". פרויקטור הקורונה, פרופ' זרקא הבהיר היום כי: "המדיניות אינה הדבקה המונית".
ולאור מצב התחלואה, הפקקים והעומס בתחנות הבדיקה והספק בדבר אמינות האנטיגן הודיע מבקר המדינה מתניהו אנגלמן כי בכוונתו לערוך בדיקה בכל הנוגע להתנהלות הממשלה בגל הרביעי ובגל הנוכחי וכן את מערך בדיקות הקורונה. בפיקוד העורף הודו היום כי "המעבדות הגיעו לקצה גבול היכולת שלהן". "כשבנינו את תרחיש הייחוס הוא היה עד 200 אלף. מראש דובר על כך שיש שלב שלא נבדוק את כולם ונפספס חולים".
והבשורות טובות לנהגים: בחברת נתיבי ישראל מדווחים על ירידה של יותר מ-40% בהיקף התנועה לעומת זו נובמבר. בשבוע שעבר עוד עמדה הירידה על שיעור של 25%.
מנכ"ל משרד הבריאות בריאיון על המחסור בבדיקות אנטיגן - ומזהיר: לא רוצים שאנשים ייצאו החוצה
(צילום: נויל האריס)

3 צפייה בגלריה
מתחם בדיקות קורונה, הבימה תל אביב
מתחם בדיקות קורונה, הבימה תל אביב
מתחם בדיקות קורונה, הבימה תל אביב
(צילום: מוטי קמחי )



החל ממחר, רכבת ישראל חוזרת להעלות נוסעים בנתב"ג.
המשך משפט תיקי האלפים של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים.
לאורך השבוע, עד יום חמישי לכל הפחות, לא צפוי שינוי גדול וגם לא צפוי גשם. בטווח הרחוק יותר של התחזית נראים סימנים שהגשם יחזור ביום חמישי בערב ויימשך עד אמצע השבוע הבא לסירוגין, אולם התחזית אל מעבר לארבעת הימים הקרובים יכולה להשתנות.
ברחבי העולם עקבו אחר סאגת הטניסאי מספר 1 בעולם, נובאק ג'וקוביץ', שבתחילה לא הורשה להיכנס לאוסטרליה ולאחר כמה ימים של עיכוב, קיבל אישור להיכנס למדינה ולהתחרות באליפות אוסטרליה הפתוחה.
אבל, עם או בלי הטניסאי הלא מחוסן, מצב הקורונה באוסטרליה נראה רע מאוד. מאז פרוץ המגפה ועד הקיץ האחרון שמרו במדינה על תחלואה נמוכה ופחות מ-50 אלף מאומתים אובחנו במדינה. מאמצע אוגוסט לפני חודש בדיוק חל זינוק חד במספר המאומתים ובאותה תקופה אובחנו עוד 175 אלף חיוביים לקורונה.
אבל מ-10 בדצמבר, לפני חודש בדיוק, אובחנו באוסטרליה מעל 820 אלף חיוביים לקורונה. בכמה ימים אובחנו יותר מ-50 אלף מאומתים, כלומר יותר ממה שאובחנו במדינה מאז פרוץ המגפה ועד סוף אוגוסט. היום אובחנו באוסטרליה 71,302 חיוביים לנגיף.
ומה עם התמותה? מאז תחילת דצמבר מתו במדינה 383 חולי קורונה, בסך הכול מתו מאז פרוץ המגפה 2,389 חולי קורונה באוסטרליה.
בוב סאגט. השחקן, שמוכר בתור דני טאנר מהסדרה המיתולוגית "צער גידול בנות", הלך לעולמו אתמול בגיל 65. סאגט נמצא מת בחדר המלון שבו שהה באורלנדו, פלורידה.
3 צפייה בגלריה
בוב סאגט
בוב סאגט
בוב סאגט
(צילום: AP)

מדברים על הרצועה רק כשהביטחון מתערער, אבל כיצד נראים בינתיים החיים מעבר לגדר? בפרק מיוחד מביא אליאור לוי את סיפור המובטלים, הרווקים, הצעירים המיואשים והכלואים. הכותרת, הפודקאסט היומי.
נטפליקס תעלה מחירים בעד 17% אז כתבת הצרכנות מירב קריסטל סקרה את כל הדרכים (החוקיות) לצמצם את ההוצאות על צפייה בטלוויזיה.
אורי בורי פתח מחדש את המסעדה אחרי שהוצתה במהומות בעכו.
טיסה למילאנו ב-10 אירו: השמיים נפתחו - הישראלים עוד לא מסתערים.
וקבלו הצצה לעולמם של העופות הדורסים שמככבים בשידור חי.