(.)

מריופול: "קרוב ל-5,000 הרוגים בעיר". הישג בפרברי קייב: "אירפין שוחררה". דיווח: חשד שרומן אברמוביץ' ובכירים אוקראינים הורעל.
ראש הממשלה בנט נמצא חיובי לנגיף הקורונה, אחרי שאתמול נפגש עם מזכיר המדינה בלינקן. גם המפכ"ל שבתאי, שאיתו נפגש בנט אחרי הפיגוע בחדרה, נדבק.
אישורי בנייה, חיבור לחשמל וההתנפלות על חומש: אלו המחלוקות בין גנץ למתנחלים.
במסגרת הסכם פשרה: נדחתה תביעת הדיבה של יועצי נתניהו נגד אהוד ברק.

הפיגוע בחדרה: חמישה חשודים נעצרו, בהם אחיו ובני דודים של אחד המחבלים

המשטרה עצרה במהלך הלילה חמישה חשודים בסיוע לשני המחבלים שביצעו אמש את פיגוע הירי בחדרה. שלושה מהחשודים הם הם תושבי אום אל פחם, בהם אחיו של אחד המחבלים, שני בני דודים נוספים ושני חברים שלהם. אחד מהם חשוד בסיוע למחבלים, וארבעת האחרים חשודים בחברות בתא טרור של דעאש באום אל פחם.
שני הנרצחים בפיגוע הם לוחמי מג"ב רש"ט יזן פלאח (19) מכסרא סמיע בגליל העליון ורש"ט שיראל אבוקרט (19) מנתניה. בהודעת מג"ב נמסר כי פלאח התגייס לפני כשנה ואבוקרט לפני כחצי שנה. שניהם שירתו בפלוגה מ"ג במג"ב איו"ש. פלאח השאיר אחריו הורים, אח ואחות. אבוקרט השאירה אחריה הורים ואח. שניהם הובאו למנוחות אחר הצהריים.
שב"כ והמשטרה צפויים להרחיב את גל המעצרים של תומכי דאעש בישראל בימים הקרובים, מחשש לפיגועי השראה נוספים על-ידי פעילים "רדומים" שינסו לחקות את הצלחות הפיגועים בחדרה ובבאר שבע. חלק מהמעצרים צפויים להיות מינהליים, כלומר, בחשד לכוונת ביצוע פיגוע ללא ראיות מוחלטות.

דודו של הלוחם שנרצח בריאיון לאולפן: יום עצוב
(צילום: נויל האריס)


לקריאה נוספת

הצהרות שרי החוץ הערבים והחלטות פסגת הנגב

ברקע הפיגוע אמש, שרי החוץ המשתתפים בפסגת הנגב בשדה בוקר החליטו להפוך את המפגש לוועידה קבועה שתתכנס מעת לעת. המטרה היא לארח את הפורום בישראל או במקומות אחרים - ובהמשך אף להזמין מדינות נוספות מהאזור. הפסגה המשותפת אמורה להוות אלטרנטיבה לפורום המדינות שמשתתפות בשיחות הגרעין בווינה, שנכנסו לישורת האחרונה לפני חזרה צפויה להסכם הגרעין עם איראן מ-2015.
העובדה ששרי החוץ גינו את הפיגוע אמש בחדרה - כל אחד בדרכו הנחרצת יותר או פחות - מדברת בשם עצמה. שר החוץ הבחרייני, עבד א-לטיף א-זיאני שהיה הראשון שנאם, פתח את דבריו בשליחת תנחומים למשפחות הנרצחים בשם המכללה, בעוד ששר החוץ המצרי סמאח שוכרי היה מאופק יותר והביע את התנגדותו לכל צורה של טרור ואלימות.
במהלך הפסגה הוחלט על שני צירים משמעותיים: האחד - קביעת הפורום כהרכב קבוע שיתכנס פעם או פעמיים בשנה, והשני הוא הקמת שש קבוצות עבודה משותפות, בראש ובראשונה בנושאי ביטחון, אך גם בענייני חינוך, תיירות, אנרגיה, מזון ומים.


לקריאה נוספת

מחר יתקיים יום מעשים טובים. מדובר יום התנדבות שמעודד עשיית מעשים טובים עבור החברה, הקהילה והסביבה. קיום היום החל בשנת 2007.
המשך משפט תיקי האלפים של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים.
מחר, ברביעי ובחמישי תורגש התחממות משמעותית יותר ומזג האוויר יהיה אביבי. בסוף השבוע יש סיכוי גבוה שיתפתחו תנאי שרב.
קמפיין עידוד ההתחסנות של משרד הבריאות העלה את מספר המתחסנים, אבל לא באופן חד. אתמול קיבלו 3,159 ישראלים את מנת החיסון הרביעית. זה המספר היומי הגבוה של המתחסנים במנה זו מאז 15 בפברואר. בחודש מרץ עומד מספר המתחסנים במנה הרביעית על כ-790 ביום בממוצע.
אתמול גם קיבלו 739 ישראלים את מנת הבוסטר, גם כאן מדובר במספר המתחסנים היומי הגבוה ביותר מאז 15 בפברואר. ממוצע המתחסנים היו במנה השלישית עומד על 310. בנוסף קיבלו 158 ישראלים את מנת החיסון הראשונה וכאן מדובר בנתון הגבוה ביותר מאז 21 בפברואר. החודש קיבלו רק 2,105 ישראלים את המנה הראשונה של החיסון, ממוצע של כ-78 ביום.
וויל סמית'. אירוע אלים וחריג העיב לפנות בוקר על טקס האוסקר. סמית', שזכה בפרס השחקן הראשי על תפקידו ב"משפחה מנצחת", עלה לבמה וסטר למגיש כריס רוק אחרי שסיפר בדיחה על אשתו, ולאחר מכן קילל אותו בצעקות ממושבו. וכמובן - הרשת געשה לאחר האירוע.
סמית' סוטר לכריס רוק
(באדיבות ©A.M.P.A.S.® /yes ו-STINGTV)

תקרית אלימה, מחווה לאוקראינה והזוכים הגדולים: סיכום טקס האוסקר ה-94 שהתרחש לפנות בוקר. מי היו המתלבשים הטובים והרעים של הטקס וכמובן, כל מה שקרה באפטר פארטי של וניטי פייר.
האם אי פעם תהיתם מה המסרים האפלים של "מלך האריות"?
וכך נראית השמש ממרחק של 75 מיליון ק"מ.
3 צפייה בגלריה
השמש ממרחק 75 מיליון ק"מ
השמש ממרחק 75 מיליון ק"מ
השמש ממרחק 75 מיליון ק"מ
(צילום: סוכנות החלל האירופית)