נעדרת שנתיים וחצי התקשרה למשפחתה שבארץ מצרפת: "אני חיה".
הנשים שחשפו את פרשת הגינקולוגים מדברות: "אל תהיו קורבנות, תתלוננו".
פרשת "המאהבת של גנץ": יאיר נתניהו הסכים להתנצל - אבל מסרב לשלם פיצוי.
גם אתם שמעתם את זה? מה גרם להדף במרכז הארץ? צה"ל: "כנראה בגלל טיסות שגרתיות, נתחקר".
ובפעם השביעית - המדינה מבקשת דחייה של חודש בהכרעה על חאן אל-אחמר.

הכדור בידיים של זלנסקי - ושקד משנה מדיניות

המעורבות הישראלית בסכסוך נמשכת ובשעות הצהריים צייץ זלנסקי על השיחה הרביעית עם ראש הממשלה נפתלי בנט, והודה לו על מאמצי התיווך. "שוחחנו על הדרכים לסיים את המלחמה והאלימות", כתב, אך ההבנה של מי שמעורב בתמונת המשא ומתן היא שהכדור נמצא כעת במגרשו של זלנסקי - והוא זה צריך לקבל החלטה אם להיענות להצעה המפורטת שפוטין הציב, המאפשרת לאוקראינה להישאר ריבונית ולזלנסקי להישאר בתפקיד.
ההבנה בישראל היא שהפערים במו"מ אינם תהומיים, אך זלנסקי יצטרך לקבל החלטה קשה: האם לקבל את ההצעה הרוסית (הכרה בבדלנים הפרו-רוסים, לוותר על חבל הדונבאס ועל ההצטרפות נאט"ו) ובכך להציל את העם האוקראיני מהמשך הלחימה וההרס - אך מנגד גם לספוג ביקורת מבית; או להמשיך בנתיב המנהיג הנערץ והכוכב הבינלאומי, שיביא אותו לנקודה שבה ההסכמה עם רוסיה תהיה פשוט בלתי אפשרית.
ואילו בישראל, שרת הפנים איילת שקד כינסה אחר הצהריים מסיבת עיתונאים שבה הציגה את המדיניות החדשה של כניסת אזרחים אוקראינים לישראל בזמן המלחמה - אחרי הביקורת שהטיחו בה חבריה לממשלה. שקד אמרה כי לצד כ-20 אלף אוקראינים שכבר בישראל, ישראל תתיר לכ-5,000 נוספים להיכנס לשטחה. מאחר שמפרוץ המלחמה באוקראינה ועד היום הגיעו לארץ 3,456 אזרחים אוקראינים שאינם יהודים, ומתוכם סורבה כניסתם של 151, מדובר על פחות מ-2,000 אוקראינים נוספים שיורשו לשהות בישראל בזמן המלחמה.
כשתיחצה מגבלת ה-5,000, על כל אזרח אוקראיני שייצא מישראל יוכל להיכנס אחד אחר - בתנאי שימלא את הטופס המקוון מראש. מי שלא יקבל אישור כניסה, יגורש. המתווה ייכנס לתוקף בחצות הלילה שבין שבת לראשון. שקד הדגישה כי ישראל מתמודדת עם אתגר ייחודי, שכן עשרות אלפי יהודים צפויים לעלות לארץ מאוקראינה ומרוסיה בעקבות המלחמה.


2 צפייה בגלריה
פלנקה פליטים אוקראינים חוצים את הגבול למולדובה משבר מלחמה רוסיה אוקראינה
פלנקה פליטים אוקראינים חוצים את הגבול למולדובה משבר מלחמה רוסיה אוקראינה
פלנקה פליטים אוקראינים חוצים את הגבול למולדובה משבר מלחמה רוסיה אוקראינה
(צילום: EPA)



רון בן ישי מדווח מהבירה האוקראינית
(צילום: משי בן עמי)



לקריאה נוספת



נשיא המדינה יצחק הרצוג ימריא לביקור בטורקיה. הרצוג צפוי להיפגש במהלך ביקורו עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן ולבקר בארמונו, במסגרת ההתחממות ביחסים בין המדינות.
המשך משפט תיקי האלפים של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים.
אחרי ההתקררות אתמול, היום הורגשה עלייה בטמפרטורות ומזג האוויר היה נוח. צפוי לרדת גשם הלילה ומחר בבוקר לסירוגין, בשל עננות בינונית וגבוהה. הגשם יפסיק לרדת החל ממחר בצהריים.
ביום חמישי הטמפרטורות יירדו במידה ניכרת. גשם צפוי לרדת מדי פעם במהלך היום בצפון ובמרכז, ובערב ובלילה הוא יתחזק והקור יתגבר. בשישי צפוי להיות גשום וקר, ובחרמון ירד שלג כבד. השבת תהיה קרה יחסית אך ללא גשם, ובתחילת השבוע הבא הטמפרטורות צפויות לעלות מעט.
דרום קוריאה שמרה על תחלואה נמוכה בשנתיים הראשונות של מגפת הקורונה, אך בשבועות האחרונים מאובחנים מאות אלפי בני אדם במדינה כחיוביים לקורונה.
למעשה, מתחילת 2020 ועד סוף 2021 אובחנו בדרום קוריאה מעט פחות מ-631 אלף חיוביים לקורונה בסך הכול. בחודש ינואר אובחנו עוד כ-115 אלף בני אדם כחיוביים לנגיף, אך מ-1 בפברואר ועד היום אובחנו יותר מ-4 מיליון בני אדם כחיוביים לקורונה.
רק היום אובחנו כ-203 אלף חיוביים לנגיף, לאחר שאתמול אובחנו כ-211 אלף וביום ראשון כ-243,500. כלומר, בשלושה ימים אובחנו יותר חיוביים לנגיף מאשר בשנתיים שלמות.
יום האישה. היום ציינו בארץ כמו גם ברחבי העולם את יום האישה הבינלאומי. ועידה מיוחדת לרגל יום האישה הבינלאומי הועברה ביום שידורים מיוחד ב-ynet.
המונה טועם ביקר בשוק הכרמל ומצא במקרה עוף בגריל משגע במחיר שהוא תענוג לכיס.
איפה המונה טועם מצא הרבה חצי עוף בגריל?
(צילום: משי בן עמי)
לכבוד פסח: לראשונה - הנחה לישראלים באתר נקסט.
פרויקט מיוחד של ערוץ הספורט של ynet ליום האישה: מי הספורטאית מספר 1 בעולם כיום בכל ענף.
פרס מפעל חיים יוענק לתוכנית "זהו זה".
והאמזונס מתקרב מהר מהצפוי ל"נקודת האל-חזור".