שלמה קרעי מעורר סערה

חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד טען באולפן ynet כי זאב אלקין, שרן השכל ויועז הנדל הבהירו לגדעון סער שלא יישארו מחויבים לו כשהמנדט יוחזר לכנסת ועוררו סערה עצומה. "כולם נאמנים לסער עד סיום המנדט של לפיד" טען, "ברגע שהמנדט הזה יסתיים - גם אלקין וגם הנדל יקפצו ממפלגה למפלגה", אמר. בעקבות הריאיון של קרעי הוטל עוצר ראיונות בליכוד. אחרי דבריו, אלקין, השכל והנדל שברו שתיקה.
"כך ממציאים ספין", כתבה השכל, "כולנו מחויבים ומאוחדים מאחורי גדעון סער". אלקין הוסיף כי "לא היה ולא נברא. מעניין שח"כ קרעי רוצה להגיש את מועמדותו לתפקיד הדובר שלי". הנדל הגיב גם הוא: "אחרי הרפיסות בלוד ובעכו, אובדן הנגב והגליל ואובדן ההרתעה לחמאס, הבהיר קרעי לנתניהו שב-21 הימים הוא כבר לא 'ביביסט' והופך להיות ימני ".
3 צפייה בגלריה
יועז הנדל זאב אלקין שרן השכל
יועז הנדל זאב אלקין שרן השכל
יועז הנדל זאב אלקין שרן השכל
(צילום: אבי מועלם, הדר יואביאן)
ח"כ שלמה קרעי, הליכוד: שני ח"כים מתקווה חדשה יבואו לממשלת ימין
(צילום: ירון ברנר)

לא נשללת אפשרות של טעות אנוש בתאונת הרכבל באיטליה

העיתון האיטלקי "קוריירה דלה סרה" חשף פרטים חדשים על אסון הרכבל שהתרחש ביום ראשון האחרון ובו נהרגו חמישה ישראלים. לפי העיתון, החוקרים אינם שוללים את האפשרות שלטרגדיה גרמה טעות אנוש, אך האפשרות הזו עדיין נבדקת. על פי הידוע עד כה, הרכבל נסע במהירות של 100 קמ"ש, נפל מגובה 54 מטרים. התובעת האחראית באיטליה טוענת כי הרכבל נתקע ביום שבת וטכנאי התערב, אבל טרם ברור אם יש קשר לאסון. ובצד אלו יש בשורות טובות - רופאו של הילד בן ה-5, היחיד ששרד את התאונה, אמר כי בבית החולים החלו להעיר אותו וציין שהוא כבר החל להראות סימנים חיוביים.
באסון נספו עמית בירן (30), אשתו טל פלג בירן (26), בנם הקטן תום, בן שנתיים, הסבא של טל יצחק (איזי) כהן (81) ואשתו השנייה, ברברה קונינסקי כהן (71).

אירופה מחרימה את שמי בלארוס

המערב מאשים את משטר לוקשנקו בחטיפת מטוס נוסעים של ריינאייר כדי ללכוד פעיל אופוזיציה בולט, וכעת מעניש: עוד ועוד חברות תעופה מחרימות את המרחב האווירי של בלארוס. הנחתת המטוס בבירת בלארוס מינסק, תוך ליווי של מטוס קרב מסוג מיג-29, עוררה זעם נרחב בעולם המערבי, ומנהיגי מדינות רבים ובכירים שונים באיחוד האירופי כינו זאת "חטיפה".
באוקראינה הודיע משרד החוץ כי חברות התעופה במדינה לא יורשו לטוס אל בלארוס או למרחב האווירי שלה. "אם ניתן לזה לעבור בשתיקה, מחר לוקשנקו יעשה משהו אפילו יותר יהיר, יותר אכזרי", אמר שר החוץ של קייב דמיטרו קולבה.
3 צפייה בגלריה
(לוקשנקו )צילום: AP, EPA)
גופותיהן של חמשת הישראלים שנהרגו באסון הרכבל באיטליה יוטסו מחר בצהריים לישראל לקראת ההלוויות.
בשעה 09:00 יימשך שלב ההוכחות בתיקי האלפים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.
החל ממחר, התחממות תהיה מורגשת ותגיע לשיאה בימים רביעי וחמישי עם טמפרטורות של מעל 32 מעלות באזורים הפנימיים.
כמו בישראל, גם בבריטניה רואים את השפעת מבצע החיסונים על התפשטות נגיף הקורונה. מנתוני משרד הבריאות הבריטי עולה כי מתחילת החודש ועד אתמול אובחנו במדינה 53,844 מאומתים, כלומר ממוצע של 2,243 מאומתים חדשים. מדובר בירידה חדה מאוד לעומת המצב בחודש ינואר, אז אובחנו בבריטניה 1,324,540 חיוביים חדשים לנגיף – כלומר מעל 42,500 נדבקים ביום.
גם בתמותה חלה ירידה חדה מאוד. בחודש ינואר מתו 32,698 חולי קורונה בבריטניה, ממוצע של יותר מ-1,000 מתים מדי יום. מספר המתים החודש, כך לפי הנתונים שמוצגים בין היתר באתר worldometers – המרכז נתונים מכל רחבי העולם, מתו בבריטניה במהלך מאי 207 חולים. מדובר בפחות מ-9 מתים ביום. בסך הכול אובחנו בבריטניה מאז פרוץ המגפה 4,464,900 חיוביים לנגיף, 127,724 מתוכם מתו. 33,555 בריטים מוגדרים כחולים פעילים.
המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים. אחרי מינויו של דוד ברנע כראש המוסד החדש, שיחליף את יוסי כהן. המוסד ממונה על איסוף מודיעין מחוץ לישראל, ופעילותו כפופה לנהלים שלא פורסמו מעולם. המוסד כפוף למשרד ראש הממשלה, והוא הגוף העיקרי בקהילת המודיעין הישראלית העוסק בהפעלת סוכנים מחוץ לגבולות ישראל.
היום ב"הכותרת, הפודקאסט היומי", הקאמבק הפוליטי של בני גנץ. האם האיש שעבר טירונות פוליטית אכזרית בשל לעולם האמיתי? מורן אזולאי ומומחים נוספים מסבירים מה קרה מאחורי הקלעים, ולאן הוא יכול לקחת את זה מכאן.
מפגן של פטריוטיות ילדותית בשביל לייקים, כך מתאר מבקר המוזיקה שלנו, עינב שיף, את "התקווה - HOPE", הגרסה של נועה קירל ועומר אדם להמנון. ולא רק לשיף היה קשה. הרשתות החברתיות סערו לאורך היום.
3 צפייה בגלריה
עומר אדם ונועה קירל
עומר אדם ונועה קירל
עומר אדם ונועה קירל
(צילום: יח"צ)
המונה טועם זולל מאפה מהסרטים באשקלון.
המונה טועם
(צילום: טל שמעוני, ירון ברנר)
ולפני 60 שנים בדיוק התייצב נשיא ארה"ב ג'ון קנדי בקונגרס האמריקני, כדי להציג את החלום השאפתני – הנחתת אדם על הירח.