"שמו אותי בכלוב כמו של קופים, אסירים שנראו עזתים צעקו 'נתניהו'"

גם היום נמשכה עדותו של עד המדינה במשפט נתניהו, ניר חפץ, כשסנגורו של ראש הממשלה לשעבר המשיך להקשות והציג לו שורה של סרטונים שבהם נראה חפץ בין היתר נשבר מול חוקרי המשטרה. "אמרו לי כל הזמן שהילדים שלי לא ירצו לדבר איתי, זה טלטל אותי, התפרקתי רק על הרקע הזה", סיפר העד על קשייו. "הכניסו אסירים בכתום שכולם דיברו ערבית ונראו לי עזתים. אז הם התחילו לצעוק 'נתניהו', 'נתניהו', הבנתי שזיהו אותי. הייתי כלוא בכלוב משלי. לא היה מגע פיזי, אבל בעקבות האירוע הזה חשתי שיש סכנה שלא אגמור את זה בחיים".
חפץ הזכיר את התנאים הקשים שעמם התמודד בתקופת מעצרו: "בלילה השני התעוררתי וכל הגוף שלי מכוסה במאות פשפשים. הייתי כל פעם מאבד את הבגדים שמביאים לי מהבית. בשלב שהייתי בבידוד לבד, התקבלה החלטה שאהיה ללא עצירים. היה חדר מפוצץ בזבל מסריח, עסקתי בלנקות כדי שאוכל לשהות שם".
"בשבוע הראשון, שהיה שבוע של לחצים, אכלתי אך ורק סנדביצ'ים מאיזו מכונה וקפה שחור. בבית המעצר היו שמים לי חמש-שש פרוסות של לחם לבן ופרוסה קטנה של גבינה, שוקולד. בלי צלחת, בלי כלום. אין פירור שבא לפי. אחלה דיאטה, ירדתי הרבה במשקל בזמן הזה. זה לא הגיע לידי הרעבה".

2 צפייה בגלריה
ניר חפץ בבית המשפט
ניר חפץ בבית המשפט
ניר חפץ בבית המשפט
(צילום: עמית שאבי)

אחרי שהמליץ לישראלים לא לטוס: אשתו וילדיו של בנט ממריאים היום לחו"ל

רק ביום שישי האחרון קרא ראש הממשלה לא לטוס לחו"ל בעקבות החשש מהתפרצות האומיקרון ואמר כי אנחנו "בפתחו של מצב חירום". פחות משבוע לאחר מכן, נמסר היום מטעמו כי אשתו גילת וילדיו ממריאים היום לחופשה בת כמה ימים בחו"ל. ההודעה נמסרה לאחר שמוקדם יותר היום ביקר בנט - לראשונה מאז שהתמנה לראש הממשלה - במעון הרשמי ברחוב בלפור.
החופשה של משפחת בנט - ללא ראש הממשלה - תוכננה מבעוד מועד, אך בוטלה נוכח ההחלטה להגדיר את מדינת היעד, מאוריציוס, כמדינה אדומה. לפי ההודעה, "לאחר החלטת קבינט הקורונה להשאיר את השמיים פתוחים לתנועת ישראלים שונה יעד החופשה, בהתאם להנחיות המעודכנות. משפחת בנט תפעל כמובן על פי כל ההנחיות והכללים החלים על אזרחי ישראל".
בשעות הערב פרסם ראש הממשלה פוסט ולצד שאלות כמו "למה אתם לא סוגרים את נתב"ג?", ו"האם צפוי סגר בקרוב", ענה על שאלה שנוסחה כך: "איך זה שהמשפחה שלך טסה למרות שאמרת ביום שישי שאתה לא ממליץ לטוס?". הוא כתב כי "משפחת בנט כפופה בדיוק לאותם כללים שחלים על כלל אזרחי ישראל. אני מבין את הביקורת, אבל מאז יום שישי למדנו יותר על הווריאנט ובאילו מדינות הוא מפושט, וקבינט הקורונה קיבל החלטות לאילו מדינות מותר לנסוע ובאילו תנאים".
"אם הייתי חושב שהמצב מצריך סגירה הרמטית של השמיים - היינו עושים זאת. אולם מצב התחלואה המשופר של ישראל, היכולות שלנו בריצוף והתגובה המהירה בבדיקות ה-PCR+ - כל אלה מאפשרים לנו, בשלב הזה, להמשיך את החיים במינימום הפרעה, ולהתנהל מתוך איזונים נכונים על המגבלות, שכוללות בידוד ובדיקה נוספת בחזרה".

2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בביקור ראשון במעון רה''מ בבלפור
נפתלי בנט בביקור ראשון במעון רה''מ בבלפור
נפתלי בנט בביקור ראשון במעון רה''מ בבלפור

לקריאה נוספת

"אנחנו לא במצב חירום, תפסנו את האומיקרון מוקדם מאוד"

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, הבהירה כי היא מתנגדת לקריאות לחייב את הישראלים להתחסן נגד נגיף הקורונה – כשברקע המספר הרב של אלו שמסרבים לעשות זאת – אך הודתה כי ייתכן שהמהלך יישקל בעתיד. היא הדגישה כי אף שגילוי זן האומיקרון מדאיג, ישראל הצליחה לדבריה לאתר אותו "מוקדם מאוד" – ולדעתה הוא טרם הספיק להתפשט משמעותית באוכלוסייה, מעבר אולי לכמה "עשרות מעטות" של בני אדם.
נכון לעכשיו בישראל מספר המאומתים עומד כאמור על שניים, אולם בזה אחר זה נבדקות דגימות של עוד עשרות חשודים להידבקות באומיקרון. עובדי מעבדת הקורונה בבית החולים אסף הרופא-שמיר בצריפין, שעמלים כבר כמעט שנתיים על פענוח בדיקות, צמצמו שוב את שעות השינה שלהם אחרי חשיפת הזן המאיים בשבוע שעבר.
גורם רשמי בארגון הבריאות העולמי עדכן היום כי חלק מהאינדיקציות המוקדמות מעלות שמרבית מקרי האומיקרון הם קלים, ולא דווח על תחלואה קשה בווריאנט. בתוך כך טוען הגורם, שזהותו לא נחשפה, כי אין ראיות המצביעות על ירידה ביעילות החיסונים בשל הווריאנט. על פי רויטרס, חלק מהמוטציות של הנגיף אכן מצביעות על הדבקה מהירה יותר, אך "אין סיבה להאמין שתקופת הדגירה של אומיקרון שונה מכל זן אחר של הקורונה", הוא אומר. על פי הנתונים הראשוניים, גם בדיקות ה-PCR לאבחון הנגיף לא הושפעו במידה רבה מהווריאנט ונותרו מדויקות.
ד"ר אלרעי פרייס בריאיון: לא לחייב חיסונים בישראל
(צילום: אבי חי, סטס קופולו)
לקריאה נוספת

מחר יתקיים בפעם השנייה בישראל "לילה סגול" בו יוארו יותר ממאה בניינים בכל רחבי הארץ בצבע סגול, לרגל היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות, ולכבוד 1.5 מיליון אנשים עם מוגבלות החיים בישראל.
מחר וגם בסוף השבוע, צפוי להיות קריר - אך ללא גשם. ביום ראשון הגשם יחזור לביקור קצר אחר הצהריים, וייתכן שגם בהמשך השבוע הבא - אך מדובר בטווח רחוק ופחות בטוח של התחזית.
ברבדוס. אחרי 396 שנות קיום ו-55 שנה אחרי קבלת העצמאות מבריטניה, המדינה הקריבית ברבדוס הפכה שלשום לרפובליקה, ושללה מהמלכה אליזבת השנייה את תואר ראש המדינה. במהלך החגיגות הכריזה הרפובליקה כי הזמרת ריהאנה, שנולדה בברבדוס והגיעה לטקס, תוגדר גיבורה לאומית.
האם התיירות בישראל תצליח להתאושש ממשבר הקורונה? אחרי שיא של יותר מ-5 מיליון תיירים בשנה, המגפה פגעה אנושות בענף התיירות הנכנסת. עורכת ערוץ החופש של ynet שירי הדר ומדריך הטיולים גל לביא משוחחות - הכותרת, הפודקאסט היומי.
כתב התרבות והבידור רן בוקר מסביר על הצלילה של "אקס פקטור".
בגיל 63 רונן בן טל מוציא אלבום רוק כפול עם להקתו המיתולוגית אור כשדים וחוזר לבמה.
וחניה ב-40 שקל לשעה: איך הפכה ת"א לעיר היקרה ביותר בעולם?