לחצר שלכם מגיע מחסן שישרת אתכם נאמנה, וגם ישדרג את מראה הגינה. רכישת מחסן היא השקעה כלכלית שאסור לזלזל בה, והיא תוביל לשינוי במראה החצר, שיעמוד לכם מול העיניים במשך שנים רבות. כל אלו סיבות מספיקות כדי לעשות את ההחלטה בצורה שקולה ונבונה. אספנו את 5 הנקודות שאתם צריכים לקחת בחשבון לפני שאתם בוחרים את המחסן הבא שלכם:
1. לפני הכל - חשבו מראש על הפונקציה של יחידת החצר
לפני שאתם ניגשים לבחירת המחסן, חשבו על הצרכים שאתם מתכננים שהמחסן ימלא עבורכם. לכל פונקציה שתבחרו, ישנם פרמטרים שונים שצריך לשים עליהם דגש.
3 צפייה בגלריה
(צילום: חברת רדיוס בע"מ היצרנים של מחסני אוורסט)
למשל, מחסן שצפוי לכלול ציוד כבד שייכנס וייצא ממנו בתדירות גבוהה - דורש רצפה עמידה. יחידת אחסון לחצר שהלקוח מעוניין להסב אותה לעבודה או למגורים*, צריכה לכלול חלונות מאווררים ופאנלים מבודדי רעש. מחסן שישמש לשמירה על חפצי ערך מצריך חשיבה על סוג הנעילה. אם בכוונתכם לאחסן הרבה חפצים קטנים עם גישה בתדירות גבוהה, חשוב לבחור במחסן שיכול להכיל מדפים נוחים ומסודרים.
לא משנה אם אתם מתכננים להסב את יחידת האחסון לחדר כושר, סדנת יצירה או 'זולה' שאפשר לברוח אליה כמו ה"גראז'" של האמריקאים - לכל פונקציה צריך להתאים את המחסן הנכון עבורה*.
2. הכי חשוב בבחירת מחסן - בידוד ואיטום
המרכיב שיעשה את ההבדל המשמעותי ביותר הוא ללא ספק רמת הבידוד. המחסן צפוי לאכלס חפצים וציוד שאתם רוצים לשמור עליהם היטב - אחרת הייתם זורקים אותם ללא הגנה בחצר, או שוכחים אותם בבוידעם הטחוב. יחידת חצר טובה אמורה להגן על כל החפצים שבתוכה מרטיבות, טחב וטמפרטורות קיצוניות. בנוסף, עליו לספק גם איטום מול חדירת מים שעלולה לחרב את כל התכולה.
3 צפייה בגלריה
(צילום: חברת רדיוס בע"מ היצרנים של מחסני אוורסט)
איך סוגרים את הפינה? כדאי להעדיף מחסן שהתקרה והקירות שלו עשויים מפאנל מבודד, המציע בידוד מוחלט ממים ועמידות לחלודה. כדי לוודא איטום משובח, בחרו מחסן עם רצפה מוגבהת המונעת חדירה של מי גשמים אל הציוד והחפצים היקרים לליבכם.
3. הפכו את הקנייה להשקעה לטווח ארוך - ודאו את רמת העמידות של המחסן
על מנת שהמחסן החדש יהפוך להשקעה בטוחה לטווח הרחוק, חשוב לוודא שאתם בוחרים מחסן עמיד, וחזק מול האקלים הישראלי הקשוח.
לכן, חשוב לבדוק שלמחסן שאתם עומדים לרכוש יש שלדת אלומיניום, ושהחומרים הנוספים ממנו הוא עשוי הם חומרים שלא מתבלים בקלות. השמש הישראלית הקופחת לא עומדת לוותר למחסן שלכם - חפשו מחסן שיעמוד מולה בגבורה למשך שנים רבות.
בנוסף, חשוב שהקירות יהיו עמידים - כדאי להימנע ממחסנים עם קירות פלסטיק דקים שנוטים להתעקם כשמניחים עליהם משקל כבד.
4. ויהי אור - מחסן מואר הוא מחסן שטוב לו (ולכם)
גם אם בחרתם במחסן בגודל המושלם והכל מסודר בו 'טיפ טופ', יהיה מאוד מתסכל לגלות שהוא חשוך ודורש הדלקה של הפנס בסלולרי בכל שעה ביממה. החיבור לחשמל לא תמיד נוח במיוחד, ולעתים תאורה חשמלית פשוט לא מספיקה. כדי לאפשר לכמה שיותר אור טבעי להיכנס למחסן שלכם, כדאי לבחור במחסן עם חלונות סקיילייט - חלונות גבוהים המספקים תאורה מעולה מבפנים ומראה אלגנטי מבחוץ. גם אור, גם סטייל.
3 צפייה בגלריה
(צילום: חברת רדיוס בע"מ היצרנים של מחסני אוורסט)
5. אל תתנו למחסן להכתיב את מראה החצר - תכננו מראש ותוכלו לשדרג את הלוק
מחסן פונקציונלי הוא דבר נפלא, אבל אין שום סיבה לכך שהמחסן יהיה מפגע אסתטי בחצר שלכם. כולנו רוצים לשמור על חצר עם מראה מדויק ומוקפד, ואפילו שואפים שהמחסן החדש ישדרג את המראה של החצר כולה.
הבסיס הוא לחפש מחסן מעוצב ואסתטי. הבונוס הוא בחירה במחסן מודולרי, המאפשר לכם להחליט את מיקום הדלת, גודל הדלת, מיקום החלון ועוד פרמטרים שיכולים לעשות את ההבדל. בשוק תוכלו למצוא מחסנים מעוצבים שיכולים לשדרג את הנוף, עם פינות מעודנות וגימורים מוקפדים.
ההחלטה שלכם על המיקום של המחסן ומיקום המרכיבים שלו צריכה להתייחס לסביבת חצר ולפונקציה שאתם מצפים לקבל ממנו - היכן המחסן יוצב ביחס לבית וביחס לשאר החצר? האם הוא יפריע לשבילי גישה? האם הוא עומד להסתיר את הנוף? כמה גדול צריך להיות המחסן? חשבו על השאלות האלו לפני שאתם יוצאים לשופינג של מחסנים.

טיפ בונוס: חשבו על התחזוקה הנדרשת בעתיד

לפני הבחירה הסופית, כדאי לבדוק את רמת התחזוקה שהמחסן ידרוש מכם. מחסני עץ, למשל, דורשים טיפולים תקופתיים כדי לשמר את העץ ולמנוע ריקבון ופטרת. מחסנים מפלסטיק פשוט (PVC) או מתכת אינם נרקבים ולא דורשים טיפול מיוחד, אך הם עלולים להיות מחניקים ולחים אם לא דואגים לשכבות בידוד, הגנה מקרני השמש או פתחי אוורור ראויים. למחסנים עשויים מתכת יש פוטנציאל להיווצרות חלודה במשך השנים.

אוורסט - הפסגה הבלתי מעורערת של עולם המחסנים

המחסנים של חברת אוורסט מובילים את השוק מבחינת איכות ומענה מיטבי לכל צורך. יחידות החצר של החברה עשויים מפאנל TRIO-XPV ייחודי לאוורסט, שאינו מחליד ואטום לגמרי מול גשם ומים. מחסני אוורסט חזקים מאוד ויציבים בהשוואה למחסני פלסטיק, והם גם מודולאריים לחלוטין, כך שניתן לבחור את מיקום הדלת והחלונות, מה שמקל על התכנון והמיקום של המחסן בחצר. דלתות המחסנים של אוורסט עמידות וכוללות נעילה חזקה, כך שאפשר להרגיש בנוח עם השארת ציוד בתוך המחסן.
התקנת מחסן אוורסט אינה דורשת משטח בטון (אך מצריכה שטח מפולס וקשיח), והמחסן כולל רצפה מוגבהת איטלקית, למניעת כניסת מים במזג אוויר סוער.
מגוון העיצובים והגדלים של מחסני אוורסט מבטיח לכם מחסן נאה לעין מצד אחד, ופונקציונלי במיוחד מצד שני. על מנת לשמור על השקט הנפשי שלכם, מחסני אוורסט כוללים 10 שנות אחריות (בכפוף לתנאי תעודת האחריות).
* מובהר כי על הלקוח לבדוק את חוקיות השימוש במחסן בעצמו ועל אחריותו וכי רדיוס אגש"ח בע"מ/אייס אינה מייעצת ללקוח דבר בעניין זה ולא תהא אחראית לשימוש שהלקוח מבצע במחסן. רדיוס אגש"ח בע"מ/אייס אינה אחראית להתאמת המחסן ו/או השימוש בו לדרישות החוק ועל הלקוח לבדוק זאת בעצמו ועל אחריותו ולמלא את דרישות החוק. רדיוס אגש"ח בע"מ/אייס לא תישא בכל אחריות בשל השימוש במחסן ואחריות זו מוטלת על הלקוח בלבד.