חצי שעה ואתה ראש ממשלה

היום, ה-14.6, היה יומו הראשון של נפתלי בנט בראשות הממשלה לאחר השבעת הממשלה אמש. בנט, שכבר זוכה לאבטחה צמודה של שב"כ וזוכה לביקורת משכניו הגיע הבוקר יחד עם השרים החדשים לצילום המסורתי של הממשלה במשכן הנשיא בירושלים. לאורכו של כל היום התקיימו אירועי החלפת השרים במשרדי הממשלה השונים כמו גם חפיפה במשרד ראש הממשלה. מבין 27 שרי הממשלה החדשים, שניים מהם החליטו שלא לקיים את טקס החילופים.
הראשון הוא עמר בר-לב, השר לביטחון הפנים הנכנס, שהסביר את החלטתו בכך שאינו מעוניין שהמשטרה תעסוק במסדרי כבוד. "המשטרה צריכה לפעול ביעילות ובשקט". גם עיסאווי פריג' ממרצ, השר המוסלמי השני בתולדות המדינה, ביטל את פגישת החפיפה שלו עם אופיר אקוניס במשרד לשיתוף פעולה אזורי, אחרי שהאחרון אמר כי המשרד שבראשו עמד הוא "מיותר" - וכי אינו מעוניין בטקס חילופים. ראש הממשלה נפתלי בנט הגיע ללשכתו החדשה בירושלים לחפיפה עם ראש הממשלה היוצא - ויצא משם כעבור חצי שעה בלבד!
לאחר לפיד עלה לדוכן הנואמים ראש הממשלה היוצא, בנימין נתניהו. הוא הציג את הישגיו ב-12 שנות שלטונו. "בתחומים רבים הפכנו למעצמה", אמר - ותקף את ראש הממשלה הבא: "הוא הוליך שולל מצביעי ימין, הציבור לא ישכח את ההונאה. המסר שלי - We'll be back soon". הוא תקף גם את ממשלת השינוי, בין היתר בהתמודדותה בעולם. "הם אינם רוצים ואינם מסוגלים להתייצב מול ארה"ב. אשמח להתבדות, אבל לא אתבדה. ממשלה שאינה מסוגלת להתייצב בעוצמה מול הקהילה הבינ"ל בנושאים שחורצים את גורלנו, אינה ראויה להנהיג את ישראל אפילו יום אחד", הוא אמר.
מה אומרת שפת גופם של אנשי השעה בנט, נתניהו ולפיד?
(צילום: משה מזרחי)
יו"ר האופוזיציה החדש נתניהו קיים ישיבת סיעה משותפת ומורחבת עם מפלגתו הליכוד ועם ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית. נתניהו כינה בפתח הישיבה את ממשלת בנט-לפיד "ממשלת הונאה מסוכנת", וטען: "היא תיפול הרבה יותר מהר כי מה שמאחד אותם זה שנאה".
3 צפייה בגלריה
ראובן ריבלין מארח את התמונה המסורתית בבית הנשיא של ממשלת ישראל ה-36
ראובן ריבלין מארח את התמונה המסורתית בבית הנשיא של ממשלת ישראל ה-36
ראובן ריבלין מארח את התמונה המסורתית בבית הנשיא של ממשלת ישראל ה-36
(צילום: AFP)
בשעה 17:30 אמור להתקיים מצעד הדגלים בירושלים אשר נדחה בגלל טילים על ירושלים ולאחר מכן בגלל איסור בטחוני. מסלול המצעד טרם פורסם. היום הזהירה המשותפת את בנט לקראת מצעד הדגלים: "ניסיון להצית תבערה בשנית". לפני כן, בחמאס הזהירו מפני הסלמה. בתום הערכת מצב בערב - השר לביטחון פנים עמר בר-לב אישר את קיום מצעד הדגלים.
לאור הירידה בהדבקה בנגיף הקורונה, החל ממחר מותר יהיה להסתובב ללא מסכות גם בשטחים סגורים.
בשעה 09:00 יימשך שלב ההוכחות בתיקי האלפים נגד ראש הממשלה לשעבר, ח"כ בנימין נתניהו.
בימים הקרובים יהיה פחות חם ובמקביל הים התיכון יעלה ויהיה מסוכן לרחצה. בטווח התחזית אין התחממות משמעותית. הקיץ יתחיל רשמית ב-21 ביוני שהוא היום הארוך בשנה.
בארה"ב חלה ירידה חדה במספר המאובחנים בשבועות האחרונים, בזכות מבצע החיסונים. על פי הנתונים של משרד הבריאות האמריקני, אתמול אובחנו 5,285 חיוביים חדשים לנגיף ו-100 חולים מתו.
מתחילת החודש ועד אתמול אובחנו כ-188 אלף חיוביים לנגיף בארצות הברית, מדובר בממוצע של כ-14,500 ביום. מ-1 עד 13 ביוני נרשמו גם למעלה מ-5,200 מקרי מוות, כלומר יותר מ-400 חולי קורונה שמתו ביום אחד.
לשם השוואה, ב-8 בינואר אובחנו בארצות הברית למעלה מ-300 אלף חיוביים לנגיף ביום אחד. באותו יום נרשמו גם יותר מ-4,000 מקרי מוות. בחודש הראשון של השנה אובחנו 6.4 מיליון חיוביים לנגיף בארה"ב יותר מ-101 אלף מקרי מוות.
עמנואל מורנו. בתום הצילום המסורתי בבית הנשיא, פתח בנט את יומו הראשון בתפקיד כשפקד את קבר חברו הקרוב סא"ל עמנואל מורנו ז"ל בהר הרצל. מורנו סגן-אלוף בסיירת מטכ"ל ושירת לצידו של בנט. הוא נהרג בסיום מלחמת לבנון השנייה. סא"ל מורנו ז"ל הוא החייל הראשון בתולדות צה"ל שתמונתו אסורה בפרסום גם לאחר מותו, בשל תפקידו.
3 צפייה בגלריה
ראש הממשלה נפתלי בנט בקברו של חברו הקרוב, סא"ל עמנואל מורנו ז"ל, בהר הרצל
ראש הממשלה נפתלי בנט בקברו של חברו הקרוב, סא"ל עמנואל מורנו ז"ל, בהר הרצל
ראש הממשלה נפתלי בנט בקברו של חברו הקרוב, סא"ל עמנואל מורנו ז"ל, בהר הרצל
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

כתבנו לענייני תרבות ובידור רן בוקר חושף היום: רק 3.5% בפריים טיים - ואפילו פחות מזה לסדרה האהובה של השנה: הרייטינג של כאן נחשף.
3 צפייה בגלריה
מתוך "חזרות"
מתוך "חזרות"
מתוך "חזרות"
(צילום: ורד אדיר)
מחאה: כ-50 עצי אקליפטוס בני 100 ייכרתו ליד עכו לטובת כביש.
לרגל יום תורם הדם הבינלאומי שמצוין בעולם הבוקר, מפרסם מד"א את נתוני תרומות הדם בישראל.
המוזיקה חוזרת לטברנות ביוון וטורקיה שוב זמינה: תמונת מצב.