מנהלים ומורים נגד שינוי מתווה הלימודים: "כאוס ידוע מראש"

במערכת החינוך נדהמו לגלות הבוקר את שינוי המדיניות של הממשלה בעניין הלימודים - לפיה כיתות ח' ומעלה (ביישובים אדומים) ששיעור ההתחסנות בהן יהיה פחות מ-70% לא ילמדו פרונטלית. מנהלים ומורים ברחבי הארץ מתריעים שהמהלך יוביל ל"כאוס ידוע מראש", להרחבת הפערים בין התלמידים, לחץ חברתי ופגיעה רגשית בבני הנוער. בדיון שכינס אמש ראש הממשלה נפתלי בנט הוחלטו השינויים על אף ההצהרות החוזרות ונשנות שהתלמידים ילמדו למידה פרונטלית בכל הארץ מ-1 בספטמבר - וההתנגדות של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון לחיסונים בבתי הספר.
לגבי כיתות א'-ז' צוין כי הן יפעלו על פי מתווה "מגן חינוך" - התוכנית לביצוע בדיקות דיגום יזומות ומחזוריות לגילוי קורונה בבתי הספר בקרב התלמידים. בהודעה לא צוינו גני הילדים, אבל אלו צפויים להישאר פתוחים גם בערים האדומות. בהסתדרות המורים האשימו את הממשלה בהתעלמות מגני הילדים במתווה החינוך שנקבע.
ילדים שיאותרו כמחלימים יקבלו תו ירוק ויהיו פטורים מבידוד במקרה של חשיפה לתלמיד או לאיש צוות מאומת. מנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק, שאף הוא השתתף בדיון שיזם בנט, מסר על לוח הזמנים שנקבע במפגש עם ראשי רשויות שקיים יחד עם פרויקטור הקורונה זרקא. כל רשות תפרסם בקרב ההורים רשימת מוקדים שאליהם יוזמנו הילדים לבצע את הבדיקות.

לקריאה נוספת


הרשות הפלסטינית מסייעת בכיבוי השריפות בהרי ירושלים

פרשננו לענייני פלסטינים, אליאור לוי, חשף היום כי הרשות הפלסטינית משתתפת במאמצי כיבוי השריפות בהרי ירושלים. זאת לאחר שהרשות הציעה הבוקר (ג') לישראל את עזרתה - ונענתה בחיוב. בצהריים הגיעו ארבעה צוותי כיבוי וחילוץ פלסטיניים לשטח ומסייעים כעת במאמצים להשיג שליטה על הלהבות.
עשרות צוותי כיבוי המשיכו גם בצהריים להיאבק בשריפה הגדולה בהרי ירושלים, שבמשך יותר משתי יממות כילתה כבר כ-25 אלף דונם, שטח בסדר גודל דומה לזה שנשרף באסון הכרמל ב-2010. לוחמי האש נעזרו גם במטוסים מהאוויר, והצליחו לבלום את התפשטות הלהבות.
4 צפייה בגלריה
כך הכבאים נחים בזמן השריפה
כך הכבאים נחים בזמן השריפה
כך הכבאים נחים בזמן השריפה
(צילום: דניאל כהן )

פונו מבתיהם בגבעת יערים בעקבות השריפה
(צילום: אסף חן)

לקריאה נוספת


חודשה הבריחה מקאבול: 640 אפגנים נדחקו למטוס אחד

טיסות החילוץ הצבאיות מנמל התעופה הבינלאומי חמיד קרזאי בקאבול התחדשו לפנות בוקר אחרי שהכאוס ששרר שם אתמול אילץ להשעות אותן למשך שעות ארוכות. גורם ביטחוני מערבי עדכן הבוקר כי מספר האזרחים בנמל התעופה הצטמצם, וכי רבים מהאפגנים ששהו בו אתמול חזרו לביתם.
עדים סיפרו עם זאת כי קולות ירי עדיין נשמעים מעת לעת מכיוון נמל התעופה, ובתמונות מהמקום עדיין נראים שם אזרחים אפגנים לא מעטים. גם כעת כוחות הביטחון האמריקניים הם ששולטים בנמל, ואלפי חיילים שנשלחו בסוף השבוע מארה"ב מאבטחים שם את טיסות החילוץ.
אחר הצהריים דווח כי ראש הלשכה המדינית של הטליבאן, המנהיג בפועל, הגיע לאפגניסטן לאור חילופי השלטון. הארגון ערך מסיבת עיתונאים ראשונה מאז שהשתלט על אפגניסטן. דובר הארגון הבטיח שההנהגה החדשה של המדינה לא מעוניינת בנקמה או באויבים: "הענקנו חנינות, האיבה הסתיימה". הוא הבטיח לכבד את זכויות הנשים - בהתאם להלכה האיסלאמית.
בקאבול עצמה, שנשלטת כעת לחלוטין על-ידי הטליבאן, דווח כי גם הבוקר שרר שקט. הכתב הבכיר של סוכנות הידיעות רויטרס באפגניסטן אף שיתף הבוקר שני סרטונים שבהם נראים לכאורה אנשי טליבאן מבלים בקרוסלה ובמתקן מכוניות מתנגשות בפארק שעשועים בקאבול. הסרטונים פורסמו גם ב"גרדיאן" הבריטי.

4 צפייה בגלריה
אפגניסטן קאבול נמל התעופה אחרי השתלטות ה טליבאן אפגנים ש טיפסו על מטוס מחכים ל חילוץ
אפגניסטן קאבול נמל התעופה אחרי השתלטות ה טליבאן אפגנים ש טיפסו על מטוס מחכים ל חילוץ
נמל התעופה
(צילום: AFP)


אפגניסטן בידי הטליבאן: הנשיא ביידן שובר שתיקה | ריאיון עם קובי ברדה
(צילום: אסף חן)


לקריאה נוספת

גיבור המלחמות אביגדור קהלני מאושפז במצב קשה באיכילוב

השר לשעבר וגיבור מלחמות ישראל אביגדור קהלני מאושפז במצב קשה בבית החולים איכילוב בתל אביב. קהלני סובל מזיהום ובשלב זה לא נשקפת סכנה לחייו. חברים קרובים שלו אמרו כי הוא סובל מחיידק טורף וביקשו להתפלל לשלומו ובריאותו.
קהלני פיקד במלחמת ששת הימים על פלוגת טנקים ונפצע קשות בצפון סיני. במלחמת יום כיפור השתתף בקרבות בעמק הבכא כמפקד גדוד 77 וקיבל את עיטור הגבורה על פועלו במלחמה זו. ב-1989 השתחרר מצה"ל בדרגת תת-אלוף. לאחר שחרורו הצטרף למפלגת העבודה וב-1992 נבחר לכנסת.
ב-1995 עזב את מפלגת העבודה והיה ממקימי מפלגת "הדרך השלישית", שדגלה בין היתר בשמירה על רמת הגולן תחת שליטת ישראל בכל הסכם שלום עתידי עם סוריה. ב-1996 הוביל בבחירות את הרשימה, והיא זכתה בארבעה מנדטים. בעקבות זאת כיהן כשר לביטחון הפנים בממשלתו הראשונה של בנימין נתניהו. ב-1999 לא עברה המפלגה את אחוז החסימה. לאחר פרישתו מהפוליטיקה כיהן קהלני כיו"ר האגודה למען החייל בשנים 2007 עד 2015.
4 צפייה בגלריה
אביגדור קהלני
אביגדור קהלני
אביגדור קהלני
(צילום: יריב כץ)
לקריאה נוספת


האם רומן זדורוב, שהואשם והורשע ברצח תאיר ראדה בשנת 2006 ישוחרר למעצר בית? בית המשפט בנצרת ידון בבוקר בהליך שחרורו עד תום ההליכים במשפט החוזר.
מחר תורגש הקלה מסוימת בעומסי החום, בעיקר בהרים. הים התיכון יהיה מסוכן לרחצה, טמפרטורת המים תעמוד על 31 מעלות. מיום חמישי צפויה התחממות עם עומסי חום כבדים ברוב אזורי הארץ.
תחלואת הקורונה בתאילנד ממשיכה לשבור שיאים ומתחילת החודש הנוכחי אובחנו במדינה יותר מ-350 אלף מאומתים לנגיף, מתוך קרוב ל-950 אלף שאובחנו במדינה מאז פרוץ המגפה.
עד תחילת השנה נרשמה בתאילנד תחלואה נמוכה ומספר המאומתים הכללי עד 31 בדצמבר עמד על 6,884, אבל בחודשים ינואר-מרץ חלה עלייה מתונה, שהמשיכה בעלייה תלולה יותר בחודשים אפריל-יולי. וכאמור, בחודש הנוכחי השיאים נשברים כמעט מדי יום, כשאתמול אובחנו במדינה יותר מ-20 אלף חיוביים לנגיף.
גם בתמותה מקורונה בתאילנד חלה עלייה חדה מאוד. עד סוף 2020 מתו במדינה 61 חולי קורונה ומאז חלה עלייה חדה, במיוחד בחודשיים האחרונים. מתחילת החודש מתו בתאילנד 3,000 חולי קורונה, 239 מהם אתמול. מאז פרוץ המגפה מתו בתאילנד קרוב ל-8,000 חולים – כך שלמעשה כ-37% מקורבנות הנגיף מתו ב-16 ימים בלבד.
הרב חיים איפרגן המכונה "האולטרסאונד", שהלך לעולמו ממחלת הקורונה. איפרגן, הרב מקריית אתא, הוא אחיו של הרב יעקב ישראל איפרגן המכונה "הרנטגן". הוא היה מאושפז יותר משבוע לפני מותו. רבים נהגו לעלות לחצרו לקבל תפילה וברכה, והוא הלך לעולמו בבית החולים רמב"ם. לכינויו זכה לאחר שנשים רבות קיבלו ממנו ברכה כדי להרות.
המתקפות שהובילו שר החוץ יאיר לפיד ונציגים ישראלים ואמריקנים לא הועילו, ובסוף השבוע חתם נשיא פולין על החוק שמגביל תביעות רכוש מצד ניצולי שואה. איתמר אייכנר על ההתנגשות הדיפלומטית וההיסטורית בין המדינות. הכותרת, הפודקאסט היומי.
המונה טועם מצא שווארמה מעולה באור יהודה.
המונה טועם מצא שווארמה מדהימה בפיתה פלאפל
(צילום: אסף חן)
גיאורגיה: האלוף האולימפי מאתונה נעצר בחשד לרצח.
ולא תאמינו בת כמה החיפושית הזו.
4 צפייה בגלריה
החיפושית שמתה לפני עשרות מיליוני שנים
החיפושית שמתה לפני עשרות מיליוני שנים
החיפושית שמתה לפני עשרות מיליוני שנים
(צילום: Denver Museum of Nature and Science)