הקנסות יוכפלו והסגר יוארך. מליאת הכנסת אישרה את חוק הקנסות על הפרת הנחיות הקורונה. לאחר ההצבעה, צפויה הערב הממשלה להתכנס כדי לדון בהארכה של עוד שבוע לסגר האמור לפוג הלילה בחצות. ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לתמוך בעמדת משרד הבריאות שיבקש להאריך גם את סגירת נתב"ג בשבועיים.
(צילום: משה מזרחי, משי בן עמי)
כפל קנס? המשך סגר? אלפי בני אדם השתתפו היום בהלוויית הרב משולם דוד סולובייצ'יק שהלך לעולמו הלילה מנגיף קורונה, והוא בן 99. באזור ההספדים ואף בדרך להר המנוחות לא נראה זכר לנוכחות המשטרה ברחובות הגדושים עד אפס מקום. צוותי תקשורת הותקפו בשטח - ובהם צלם ynet שרכבו נזוק. בכירים במשרד הבריאות הביעו זעזוע נוכח התמונות מירושלים. "לפי מה שקורה ברשתות החברתיות, יש מצב שמה שאנחנו רואים עכשיו בירושלים זו נקודת השבר מבחינת הציבור הכללי", אמר חבר קבינט המומחים הלאומי עדי ניב יגודה.

4 צפייה בגלריה
הלוויית ראש ישיבת בריסק הרב סולובייצ'יק
הלוויית ראש ישיבת בריסק הרב סולובייצ'יק
הלוויית ראש ישיבת בריסק הרב סולובייצ'יק בירושלים
(צילום: רפי רודניק)
ובזמן שבירושלים השתתפו אלפים בהתקהלות המונית באין מפריע, במקומות אחרים בארץ נקטה המשטרה יד קשה נגד אזרחים שיצאו לבדם או בקבוצות קטנות למרחב הציבורי ליד הבית.
בכיכר דיזנגוף במרכז תל אביב מוצב מדי יום מחסום משטרתי שבודק את כלי הרכב שעוברים במקום. מדי פעם נכנסים השוטרים לכיכר עצמה, מסתובבים בין הנוכחים ודורשים מהם להתפנות. בכיכר היו אזרחים בודדים, חלקם מתגוררים בטווח המותר ליציאה מהבית, אך השוטרים הודיעו להם ברמקולים שהם מתבקשים לעזוב כי הם מהווים התקהלות המנוגדת לתקנות. הבוקר גם איימו השוטרים בקנסות נגד יושבי הכיכר.
4 צפייה בגלריה
שוטרים אוכפים את הסגר השלישי בכיכר דיזנגוף בתל אביב
שוטרים אוכפים את הסגר השלישי בכיכר דיזנגוף בתל אביב
שוטרים אוכפים את הסגר השלישי בכיכר דיזנגוף בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
לקריאה נוספת
קצת פוליטיקה 51 יום לבחירות . שר המשפטים לשעבר, אבי ניסנקורן, שבני גנץ התעקש לא אחת שיישאר בתפקידו גם במחיר בחירות ומשברים קואליציוניים, הודיע ליו"ר הישראלים רון חולדאי על פרישה - או כפי שהוא כינה זאת "פסק זמן מהחיים הפוליטיים". ניסנקורן הסביר כי "המחנה זקוק לחיבורים כדי לשרוד".
(צילום: משי בן עמי)
ובעוד כולם נושאים עיניים ליום חמישי הקרוב, המועד האחרון בו יירשמו המפלגות וניתן יהיה ליצור חיבורים שונים, אומרת יו"ר העבודה הנבחרת, מרב מיכאלי: "אני לא בדיאלוג עם כחול לבן, אני לא בדיאלוג עם ירון זליכה ואני לא בדיאלוג עם משה יעלון". לגבי עפר שלח אמרה: "אנחנו מדברות בהחלט אחד עם השני. מדברות, הערוצים פתוחים".
מפלגת הימין קיצונית "עוצמה יהודית" בראשות איתמר בן גביר ומפלגת "נעם" חתמו בלילה על הסכם להקמת רשימה משותפת לבחירות הקרובות. מפלגת נעם מקדמת סדר יום המתנגד ללהט"בים ולזכויותיהם.
וראש העיר שדרות בשבע השנים האחרונות, אלון דוידי, מצטרף למפלגת "ימינה" של נפתלי בנט ומשובץ במקום השלישי. לאורך השנים דוידי היה חבר מפלגת הליכוד, ונודע כתומך של ראש הממשלה בנימין נתניהו.
לקריאה נוספת
רוסיה סוערת ובוערת בשלג. אלפי מפגינים למענו של מנהיג האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני מקיימים עצרות מחאה במספר לא מבוטל של ערים נגד שלטונו של ולדימיר פוטין. משטרת רוסיה לא נתנה אישור לקיום ההפגנות, ולפי ארגון OVD-Info העוקב אחר המחאה, מאז הבוקר היא עצרה כבר יותר מ-4,000 מהמשתתפים בהן. יותר מ-800 נעצרו במוסקבה לבדה, בהם גם רעייתו של נבלני, יוליה נבלניה.
לפני שבוע יצאו עשרות אלפים למפגן מחאה הגדול זה שנים נגד פוטין, ובמהלך פיזור המפגינים, שבו השתמשו השוטרים בכוח רב, נעצרו יותר מ-3,700 איש. ההפגנות נערכו לאחר שנבלני נעצר עם שובו לרוסיה מגרמניה, שם החלים מאז הורעל בקיץ, לטענתו על-ידי אנשי פוטין.
4 צפייה בגלריה
רוסיה הפגנות למען אלכסיי נבלני עוצרים מפגין ב ולדיווסטוק
רוסיה הפגנות למען אלכסיי נבלני עוצרים מפגין ב ולדיווסטוק
רוסיה הפגנות למען אלכסיי נבלני עוצרים מפגין בולדיווסטוק
(צילום: רויטרס)
ההפגנות הבוקר החלו בסיביר ובמזרח הרחוק של רוסיה. בולדיווסטוק מנעו שוטרים ממפגינים גישה למרכז העיר ואילצו אותם לעבור לאזור החוף, מול מימיו הקפואים של מפרץ אמוּר. בסרטון וידאו משם נשמעו מפגינים קוראים "פוטין גנב" ונראו משלבים ידיים, יוצרים שרשרת אנושית וצועדים כך על הקרח, בקור של מינוס 13 מעלות צלזיוס. בטומסק, אותה עיר בסיביר שבה ביקר נבלני לפני שקרס במהלך טיסה למוסקבה באוגוסט, התאספו מפגינים מול היכל מופעים מקומי וקראו "שחררו אותו". הם הניפו את דגלי רוסיה.
(צילום: רוייטרס)
לקריאה נוספת

בשעה 2:00 שעון ישראל, קבוצת ה-NBA וושינגטון וויזארדז, אחת הקבוצות החלשות בליגה, תארח את ברוקלין ותנסה לצאת לדרך חדשה. אותנו זה מעניין כי הישראלי דני אבדיה, שנעדר מאז ה-12 בינואר בשל פרוטוקול הקורונה המחמיר בליגה, ישוב לפרקט.
מחר יהיה בהיר ותורגש עלייה ניכרת במידות החום. רוחות מזרחיות ערות ינשבו בהרי הצפון.
כנס בינלאומי בתקופת הקורונה. היום השתתפתי בכנס וינה השנתי, שמתקיים זו הפעם ה-18, השנה במתכונת מיוחדת, אליה התחלנו להתרגל – מתכונת היברידית: חלק מהמרצים והמשתתפים נמצאים באולם מפואר של אחד מהארמונות בהם ידועה וינה, חלק אחר, גדול יותר, מתחברים בזום ממדינות שונות בעולם. כך נותנים הרצאות וכך נוכחים בהרצאות.
נושאי השנה היו צפויים וכולם קשורים למגפה. חתני פרס נובל בכימיה, בפיזיולוגיה וברפואה, פוליטיקאים ממדינות שונות באירופה, כולם מדברים רק קורונה: בדיקות לקורונה, חיסונים וטיפולים, השלכות המגפה על המדע, על הכלכלה ועל עתיד הדמוקרטיה. לרובם ברור שהעולם השתנה השנה וימשיך להשתנות בקצב מואץ.
חלק בלתי נפרד מהכנס בכל שנה הוא הענקת פרס על מפעל חיים, אותו קיבלו בעבר שמעון פרס, נשיא צ'כיה, פוליטיקאים רמי דרג אחרים וגם מספר גדול של חתני פרס נובל בתחומי מדע שונים. השנה, הוענק הפרס לארגון הרופאים העולמי המייצג מעל ל-10 מיליון רופאים בכל העולם, רופאים שבמהלך חודשים נלחמים במגפה, מצילים חיים, מסייעים למיליוני חולי קורונה. מאות רופאים קיפחו את חייהם במגפה זו. כפי שכתבנו בטור שסיכם את שנת 2020, לשיטתנו, הרופאים הם גיבורי השנה שחלפה. גם השנה יימשך המאבק ונכון עשתה ועדת הפרס של כנס וינה, שהעניקה את הפרס היוקרתי על מפעל חיים, לארגון העולמי המייצג את הרופאים.
למרות שמערכת החינוך סגורה קרוב לחודש, התחלואה בקרב ילדים עולה. מנתונים של מרכז המידע והידע עולה כי בכל אחד מהימים האחרונים למעלה מ-40% מהמאובחנים היו בני פחות מ-19 – זאת לעומת 33.8% בממוצע מאז הגיע החולה הראשון לארץ לפני כ-11 חודשים.
אתמול 40.5% מהמאובחנים היו בני פחות מ-19, 31.1% בני 20 עד 39, 18.9% בני 40 עד 59 ו-8.3% בני 60 ומעלה – ש-82% מהם כבר חוסנו לפחות במנה אחת של החיסון. משרד הבריאות לא זיהה מה הגילים של יתר המאובחנים ולכן הנתון לא מגיע ל-100%. ביום שני בשבוע שעבר הגיע שיעור הילדים והנערים שטרם מלאו להם 19 בקרב המאובחנים ל-43.6%. כלומר כמעט אחד מתוך שני מאובחנים היה ילד או נער.
בדו"ח אמ"ן אמרו כי ככל הנראה הסיבה היא המוטציה הבריטית. בדו"ח שפורסם הבוקר נכתב כי תפוצתה הנרחבת של המוטציה בישראל ומאפייניה המסתמנים תורמים להאטת ההתמתנות בתחלואה. עוד נכתב, כי לאור כך נדרשת הקפדה יתרה על כללי הריחוק ובפרט על עטיית מסכות תקניות - בעדיפות רפואית, תוך תשומת לב להגנה גם על אוכלוסיית הילדים.
אנה זק. למה? כי לאחר תקופת מחלה ממושכת, שבה היום הכוכבת לבסיס בו היא משרתת בתל השומר. זק התקבלה בברכה על ידי חבריה לבסיס ומפקדיה, שחגגו את שובה בכך שהעניקו לה דרגת רב-טוראי. בתחילת החודש שעבר הודיעה זק באינסטגרם כי היא מתמודדת עם בעיה רפואית, שאת פרטיה לא חשפה. בעקבות מצבה, זק נאלצה להפסיק לעבוד ולקחת חופשת מחלה מהצבא. אמש בישרה: "תקף אותי וירוס פתאומי".
השף שאול בן אדרת מכין מנה איטלקית טעימה ומהירה: פסטה עם כדורי בשר ברוטב עגבניות סמיך.
(צילום: שחר גולדשטיין והדר יואביאן)
כדור הארץ, נוגה ומאדים בתמונה אחת: הגשושית "סולאר אורביטר", צילמה את התמונה ממרחק של 251 מיליון ק"מ מכדור הארץ.
4 צפייה בגלריה
מימין מאדים וכדור הארץ, משמאל נוגה
מימין מאדים וכדור הארץ, משמאל נוגה
מימין מאדים וכדור הארץ, משמאל נוגה
(צילום: ESA/NASA/NRL/Solar Orbiter/SolOHI)
שקל 69 טונות ואכל צמחים: האם נחשף בעל החיים הגדול בהיסטוריה?
והסיפור הלא ייאמן על זייפני מסמכים שפיתו עם "דרכון" של סילבסטר סטלון.