סכנה מיידית לחיי איציק סעידיאן

החמרה חלה במצבו של איציק סעידיאן (26), נכה צה"ל שהצית עצמו בשבוע שעבר מול משרדי אגף השיקום של משרד הביטחון בפתח תקווה. מצבו מוגדר אנוש ונשקפת סכנה מיידית לחייו. סעידיאן, ששירת כלוחם בחטיבת גולני, לחם במבצע צוק איתן והשתתף בקרב הקשה בסג'עייה, שבו נהרגו שבעה חיילים. הוא הוכר כסובל מפוסט-טראומה וקיבל 25 אחוזי נכות. בשנים שחלפו מאז נאבק כדי להגדיל את אחוזי הנכות, אך בקשותיו נדחו.
חבריו של סעידיאן סיפרו כי חווה סבל גדול אחרי שלקה בפוסט טראומה, ושעבר סיוטים מאז סיום מבצע צוק איתן. סעידיאן אושפז ביום שני שעבר במחלקת טיפול נמרץ ביחידה הלאומית לטיפול בכוויות של בית החולים שיבא.
1 צפייה בגלריה
איציק סעידיאן
איציק סעידיאן
איציק סעידיאן
(מתוך פייסבוק )

נתניהו ובנט מוסיפים להתקוטט - בנט שיחרר הצהרה

ראש הממשלה הגביר את הלחץ על יו"ר ימינה ואמר היום כי "בנט מסרב לתמוך בפתרון היחיד לפלונטר הפוליטי שלא כרוך בחיסול הימין: משאל עם מהיר". הליכוד ציין כי "ראש הממשלה שייבחר יוכל להקים ממשלה מיד. רוב מובהק בציבור תומך בפתרון זה".
במסיבת עתונאים ב-20:00 אמר בנט כי הוא נתון לאינסוף לחצים ושירטט את סדר העדיפויות שלו: 1. ממשלה בראשות נתניהו אם יצליח להקים כזאת. 2. ממשלת שינוי - אחדות כלשהי. 3. בחירות שלישיות. למעשה בנט מאשר שאם נתניהו יכשל, הוא יפעל להקים ממשלה אחרת. ראש הממשלה נתניהו אמר: "נפתלי, לא ניהלת איתנו מו"מ, רק דרשת רוטציה. סגרת דיל עם לפיד".
פרשנות של מורן אזולאי
(צילום: ירון ברנר)

בישראל חוששים מהווריאנטים

משרד הבריאות צפוי לפרסם אזהרת מסע חריפה לגבי שמונה מדינות שרמת התחלואה בקורונה בהן חריפה, ובהן מקסיקו והודו. כך חשפו הערב כתבינו נדב איל ואדיר ינקו. במקביל, נשקלת אפשרות לחייב זרים שחוזרים ממדינות אלה ובעיקר הודו, אתיופיה ואוקראינה, בבידוד במלוניות. טרם התקבלה החלטה סופית בנושא. הצעדים הצפויים מגיעים על רקע החשש במערכת הבריאות מהגעתם של וריאנטים חדשים של הנגיף - כאלו שעלולים לגלות עמידות מסוימת בפני החיסונים לקורונה.
בימים האחרונים גבר בארץ ובעולם החשש מהווריאנט ההודי של הנגיף, אם כי טרם נמצאו ראיות לכך שיש לו עמידות בפני החיסונים.
מחר יחול יום כדור הארץ, שמטרתו להעלות את המודעות ליכולת של בני האדם להשפיע על גורלנו ועל גורל הדורות הבאים בשמירה על כדור הארץ. מחר תתקיים גם פסגה וירטואלית, שיזם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, ובה ישתתפו בין היתר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ראש הממשלה בנימין נתניהו ומנהיגים רבים נוספים מרחבי העולם.
מזג האוויר היום היה נוח יחסית והורגשה ירידה משמעותית בטמפרטורות עם כניסת אוויר מהים. מחר יהיה נעים ואף קריר בערב.
קרוב ל-2,000 ישראלים מוגדרים על ידי משרד הבריאות כ"חולים פעילים", רובם במצב קל וקל מאוד והם שוהים בבתיהם. בשיא המגפה הגיע מספר ה"חולים הפעילים" בארץ ליותר מ-80 אלף. כתוצאה מהירידה החדה במספר, ישנם לא מעט יישובים שבהם אין בכלל חולי קורונה. מדובר בין היתר באריאל, שדרות, כפר יונה, עמנואל, אלפי מנשה, באר יעקב, עפרה, בית אריה, פרדסיה, אבן יהודה, עתלית, מיתר, כוכב יאיר, עומר, שלומי, להבים, קיסריה, בית אל, אבטין, קריית טבעון, מצפה רמון, כבר חב"ד ועין קנייא שבצפון רמת הגולן.
כיום יש מספר קטן של יישובים שבהם יותר מ-25 חולים פעילים: ירושלים (378), תל אביב יפו (145), אשדוד (62), באר שבע (56), נתניה (53), בית שמש (41), אשקלון (41), חיפה (41), רהט (35), טייבה (33), פתח תקווה (32), לקיה (29), ראשון לציון (29), נצרת (26) ובוקעאתא (25). בבני ברק, שבה הייתה בעבר תחלואה גבוה מאוד, יש 24 חולים פעילים.
ג'ורג' פלויד. אתמול הורשע "השוטר החונק" דרק שובין, שהרג את העצור השחור פלויד בארצות הברית, בהרשעה חד משמעית בכל שלושת סעיפי הרצח וההריגה נגדו. הפרשה הציתה בשנה שעברה מהומות ענק בארצות הברית ועוררה מחאה עולמית נגד הגזענות. שובין הורשע ברצח מדרגה שנייה שלא בכוונה תחילה, ברצח מדרגה שלישית ובהריגה מדרגה שנייה. השופט במיניאפוליס הודיע כי בעוד שמונה שבועות יפורסם גזר הדין של השוטר.
ההתמוטטות של הסופר-ליג הופכת למעשית, אחרי שגם יובנטוס הודיעה גם היא שלא תשתתף במפעל.
מחאת האוהדים ניצחה? הסופר-ליג בדרך לפירוק
(צילום: ירון ברנר)
ספינת פאר ענקית הגיעה לראשונה לישראל.
אל תקנו שסק ביוקר: צרכנים חוששים ממחירי שסק גבוהים, אבל מדובר בתופעה שמתרחשת כל שנה בתחילת העונה.
וננו-חומר חדשני יאפשר להפיק את הדלק הנקי ביותר בעולם.