חילופי אש קטלניים במהלך הלילה בטמרה. שני צעירים בשנות העשרים לחייהם נורו למוות בקרב יריות בין עבריינים לשוטרים בטמרה, ושניים אחרים נפצעו. אחד מההרוגים נחשד כי ירה לעבר בית, השני, אחמד חג'אזי, סטודנט לסיעוד, עבר במקום לאחר ששמע יריות - ונהרג מירי השוטרים. לפי המשטרה, הם ניסו לעצור את החשודים בירי לעבר הבית, ואלו פתחו באש לעברם בכלי נשק אוטומטיים.
(צילום: שמיר אלבז, אבי חי)

תושבים בטמרה סיפרו כי קרב היריות החל לאחר שהשוטרים ארבו לחשודים ליד אותו בית, שעליו ירו כבר לפני מספר ימים אלמונים מכלי רכב. באותה תקרית לא היו נפגעים. בלילה האחרון היורים חזרו לשם - ונתקלו בשוטרים. בתקרית, בסביבות חצות, נורה למוות גם אחד החשודים שהשתמשו ברובי M-16 בקרב היריות, רובים שנתפסו בהמשך. חשוד שני נפצע קשה ומאושפז בבית החולים. החשוד השלישי נמלט – וטרם נתפס.

3 צפייה בגלריה
הסטודנט אחמד חג'אזי שנורה למוות
הסטודנט אחמד חג'אזי שנורה למוות
אחמד חג'אזי שנורה למוות
חג'אזי, הסטודנט שנהרג, כלל לא מתגורר באזור שבו התחולל קרב היריות, אלא בשכונה אחרת בטמרה. הוא הגיע לשם כדי ללמוד עם חברו ללימודי הסיעוד. מותו של חג'אזי, כמו גם של אחד החשודים, נקבע בהמשך בבית החולים רמב"ם.
ד"ר מוחמד ערמוש, הרופא שנפצע בקרב היריות, שיחזר את האסון שבו נהרג חג'אזי שהיה אמור להתחיל רק היום התמחות: "יצאתי לראות מה קורה, ופתאום ראיתי אותו בורח וצולע". לדברי הרופא, שוטר בבגדים אזרחיים כיוון לעברו אקדח אחרי שכבר נפגע מקליע ברגלו: "ראיתי את המוות בעיניים".
בשעות הערב אלפים חסמו את כביש 70. המשתתפים צעקו ואמרו "לא נשתוק. אנחנו כאן גם עד שהמשטרה תמגר את הפשיעה. הם היו יכולים לבחור בדרך אחרת ולא לירות בתוך שכונה ולסכן את כל המתגוררים".
לקריאה נוספת
יש צדק - ואין הסדר טיעון לאביעד משה. יממה לאחר ששירה איסקוב מתחה ביקורת בדיון בכנסת על כך ש"לקורבן אין שום דעה בנושא במקרה של משא ומתן להסדר טיעון", הודיעה הפרקליטות לבאי כוחו של הבעל שמואשם בניסיון רצח כי מתנגדת להליך. "נעמוד על הרשעה וענישה ההולמות את נסיבות המקרה". איסקוב תעיד בסוף החודש במשפטו של משה בבית המשפט המחוזי בבאר שבע. "מדובר בכתב אישום חמור והפרקליטות תעמוד על הרשעה וענישה ההולמות את נסיבות המקרה", צוין בהודעת הפרקליטות. פרט לעבירות של ניסיון רצח וחבלה חמורה בנסיבות מחמירות, מואשם משה גם בעבירה של התעללות בקטין או בחסר ישע.
בשיחה לא רשמית שנערכה בין הפרקליטה שמנהלת את התיק לבין סנגורו של משה, עלתה אפשרות להגיע להסדר באם ייגזרו על הנאשם 25 שנות מאסר בפועל. לאחר הפרסום, ספגה הפרקליטות ביקורת חריפה מאחר שמדובר בתיק עם ראיות למכביר ושקיים אינטרס ציבורי לנהל אותו בבית המשפט עד תומו.
לקריאה נוספת
עוד 49 יום בחירות - מה בפוליטיקה? באירוע בזום הוצגה רשימת ישראל ביתנו של איווט ליברמן לכנסת ה-24. ליברמן: "סוף לממשלת נתניהו, לא נשב בקואליציה עם ליצמן ודרעי".
(צילום: אבי חי)

השרה עומר ינקלביץ' מכחול לבן פורשת ולא תתמודד בבחירות הקרובות ואנשים המזוהים עם מפלגת העבודה מתחו ביקורת על חוסר הייצוג של הפריפריה ברשימה ועל היעדר דמויות מוכרות. הודגשו גם אמירות של מספר 7, אבתיסאם מראענה, שכתבה לפני ימים בפייסבוק "ט"ו בשבט הגיע - חג הנכבות". על רקע המאמצים לחיבור, מרב מיכאלי ועפר שלח נפגשו היום לבחון ריצה משותפת. שיחות מתקיימות גם בינה לבין רון חולדאי וגם בגזרה הזאת, אין התקדמות.
לקריאה נוספת
הממשלה תתכנס בשעות הצהריים לדון בנושא הסגר, שאם לא יוארך צפוי להסתיים ביום שישי ב-07:00 בבוקר ולהחליט על אסטרטגיית יציאה מהסגר.
היום נמשך השרב הקל, שיורגש גם מחר, בדומה למגמה ביממה האחרונה. הטמפרטורות יגיעו ליותר מ-25 מעלות באזורי המרכז והדרום. בצפון ובהרים ינשבו רוחות מזרחיות יבשות חזקות בעיקר בשעות הבוקר. ביום חמישי ובשישי יירדו הטמפרטורות וגם הגשם יחזור לסירוגין, מלווה בברקים וברעמים. קיימת סכנה חמורה לשיטפונות בנחלי המזרח והדרום. בשבת מזג האוויר יתייצב, אך עדיין ייתכן גשם מקומי קצר.
אנוכיות בתקופת המגפה. קלאודיה, בת 36, גרה בכפר איטלקי סמוך לגבול עם אוסטריה. כשהתחילה המגפה, היא גילתה שבכפר שלה ובכפרים איטלקים מסביב, יש קושי רב להשיג מסכות. מטבע הדברים, היא חצתה את הגבול וקנתה מסכות באוסטריה, הרי, הם חלקים של אותה מדינה, הנקראת האיחוד האירופי. בעצם, הגבול הוא סמלי בלבד. עם הזמן היא גילתה, שלמרות האיחוד, ההבדלים בזמינות שירותי הרפואה העמיקו והלכו. היא דוגמה אחת לשינויים טקטוניים העוברים על האיחוד האירופי. אחרי שנים של הידוק הקשר בין המדינות, מגפה אחת גרמה לחזרה ללאומיות ולאנוכיות בשיטה של "עניי עירך קודמים".
כשבגל הראשון מערכת הבריאות האיטלקית קרסה, האיטלקים ציפו לקבל עזרה ממדינות עשירות יותר, ובראשן גרמניה. הם ביקשו אמצעי מיגון, ביקשו מכונות הנשמה ולהפתעתם ולאכזבתם, הסיוע התמהמה מלהגיע. לא מפתיע שבתקופה של מצוקה ומחסור, שמאפיינים כל מגפה עולמית, מדינות דואגות קודם כל לאזרחיהן. אבל, באיחוד האירופי הייתה תחושה אחרת של שייכות וסולידריות. כל זה לא עמד במבחן המציאות. הרבה דם רע זורם עכשיו ביחסים בין מדינות אלה, שעלול להשפיע על עתיד האיחוד לטווח הארוך. המבנה עצמו, שמכפיף יותר מ-440 מיליון תושבים לפקידים בבריסל, נכשל בוויסות צרכי המדינות, במתן אישור מהיר לחיסונים ובאספקתם. עכשיו מתחיל הוויכוח על התורים לחיסון. אם זה מה שמתרחש באירופה העשירה, יש למדינות העולם העניות סיבה לדאגה אמיתית.
במהלך היום ניתן החיסון ה-5,000,000. מהנתונים הנכונים לבוקר – 34.35% מהישראלים קיבלו את מנת החיסון הראשונה ו-19.8% גם את השנייה.
בקרב בני 60 ויותר שיעור ההתחסנות במנה הראשונה עומד על 83% - 76% בקרב בני 60 עד 69, 93% אצל בני 70 עד 79 ו-87% מבני הישראלים בני 80 ומעלה. בסך הכול, לפני נתוני משרד הבריאות, 200 אלף ישראלים בני למעלה מ-60 טרם התחסנו.
מניתוח משרד הבריאות עולה כי שיעור המחוסנים, מקרב בני 60 ומעלה במגזר הכללי – שעברו יותר משבועיים מאז שקיבלו את החיסון הראשון ורובם קיבלו גם את החיסון השני – עומד על 81%. במגזר החרדי עומד הנתון הזה על 74% ואילו במגזר הערבי על 57% בלבד. באוכלוסייה הכללית 32% קיבלו את המנה הראשונה לפני שבועיים ויותר ורבים מהם גם את המנה השנייה. במגזר החרדי הנתון עומד על 27% ובקרב הערבים על 18% בלבד.
טסלה. למה? כי יצרנית המכוניות החשמליות המדובר בעולם מתחילה למכור בישראל, עם מחירים נמוכים מהצפוי ואטרקטיביים – בין היתר הודות להתרסקות הדולר – שיבואני הרכב הוותיקים עשויים להתקשות להתחרות בהם. החברה מאפשרת לבצע הזמנות באתר, ומבטיחה אספקת מכוניות כבר בחודש מרץ, תמורת 500 שקל – שלא יוחזרו במקרה של ביטול הזמנה. הגרסה הזולה ביותר תעלה 180 אלף שקל, ותאמיר לכחצי מיליון שקל.
בימים האחרונים ננשכו תשעה בני אדם באזור נהריה על ידי תן או תנים.

התן הנושך במפעל ליד נהריה
תיעוד ממיאנמר: הפיכה בזמן התעמלות הבוקר.

3 צפייה בגלריה
הפיכה מיאנמר תועדה ב סרטון וידאו התעמלות בוקר
הפיכה מיאנמר תועדה ב סרטון וידאו התעמלות בוקר
ההפיכה שתועדה בסרטון וידאו
קיטורים שמענו לא מעט, האם שמעתם על הזוג שנהנה במלונית הקורונה בת"א?

פסטיבל הפסנתר הוא אחד האירועים המרגשים שקיימים בתרבות בישראל. השנה, בגלל הקורונה, המתכונת השתנתה לחלוטין ובכאן 11 העלו את המופעים בהתאמה למדיום. האורחים מופיעים ברחבת הכניסה בבניין מוזיאון תל אביב ושרים. השילוב עובד נפלא וניתן לשמוע את הקולות והביצועים - דבר שרק גורם לזעם על תקופה זו בה לא ניתן לצפות בהופעות.
בין ההופעות ניתן למצוא את הג'ירפות, מירי מסיקה, שמעון בוסקילה, עברי לידר, רונה קינן ועוד. אבל ההופעה הטובה ביותר שעולה בכמה רמות על השאר היא של יוני רכטר והג'אזיסט אלי דג'יברי. השניים משתלבים בצורה נפלאה כי רכטר הוא ג'אזיסט בליבו ודג'יברי זמר בנשמתו. למי שיצפה מובטחת הנאה של שעה.

3 צפייה בגלריה
יוני רכטר
יוני רכטר
יוני רכטר
(צילום: אביגיל עוזי)