בני הזוג אוקנין שוחררו ממעצר בטורקיה וחזרו הביתה

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד הודיעו במהלך הלילה כי בני הזוג מורדי ונטלי אוקנין, שנעצרו בטורקיה לפני תשעה ימים לאחר שצילמו את ארמונו של הנשיא ארדואן, שוחררו ממעצר. הבוקר, מעט אחרי השעה 6, הם נחתו בישראל והתחבקו עם בני המשפחה.
"אנחנו מודים לנשיא, ראש הממשלה, ליאיר לפיד, לכל חברי המשרד החוץ ולכל עם ישראל", אמרו בני הזוג עם החזרה לארץ. בבית במודיעין, שם חיכו להם בני המשפחה, אירעה התפרצות שמחה בעת הידיעה על הנחיתה בנתב"ג. בבית במודיעין כבר אמרה נטלי: "תשמחו, תחייכו, אנחנו בריאים ושלמים, ברוך השם". המבצע לשחרורם נוהל תחת עלטה כבדה של חשאיות, גם מבחינת רשויות הכליאה והחקירה באיסטנבול, עם יציאתם ממתקני הכליאה והטסתם באמצע הלילה לישראל. גורמים מעורבים רבים לא עודכנו על ההתפתחות הדרמטית עד לרגע עליית בני הזוג למטוס משרד החוץ.
בשעות הערב שוחח בנט עם נשיא טורקיה ארדואן. מלשכתו של בנט נמסר כי הוא "הודה לנשיא ארדואן על מעורבותו האישית בהשבתם של נטלי ומורדי אוקנין לישראל. רה"מ הביע הערכה על הטיפול בסוגיה בצד הטורקי, בכל הדרגים, בימים האחרונים, במטרה להביא את הנושא לפתרונו". בנט, כך נמסר, הוסיף כי "מדובר בפתרון סוגיה הומניטרית וציין לטובה את צירי התקשורת בין המדינות, שתפקדו ביעילות ודיסקרטיות בשעת משבר".
3 צפייה בגלריה
מורדי ונטלי אוקנין בריאיון ראשון לתקשורת
מורדי ונטלי אוקנין בריאיון ראשון לתקשורת
מורדי ונטלי אוקנין בריאיון ראשון לתקשורת
(צילום: שמוליק דודפור)

בני הזוג אוקנין נוחתים בישראל
(צילום: רשות שדות התעופה)

לקריאה נוספת

עובד בביתו של בני גנץ נעצר ונאשם בריגול

היום פורסמה הודעה דרמטית של שב"כ על כתב אישום בעבירת ריגול נגד עובד בביתו של בני גנץ: במסגרת פעילות משותפת של שב"כ והמשטרה נעצר לחקירה עומרי גורן גורוכובסקי, תושב לוד בן 37, שהועסק בעבודות משק בית וניקיון בביתו של שר הביטחון. בכתב האישום שהוגש נגדו נטען כי הציע לנציג קבוצת ההאקרים Black Shadow, המזוהה עם איראן, לשתול "תולעת" במחשבו של גנץ.
לגורן עבר פלילי עשיר הכולל חמש הרשעות ו-14 תיקים במשטרה בשנים 2013-2002, בין השאר בגין שני אירועי שוד בנק, פריצה לבתים, גניבה ועוד. הוא נדון לארבעה מאסרים, האחרון שבהם בגין שוד, היה לארבע שנים. בדיון שנערך בעניינו, מעצרו של גורן גורוכובסקי הוארך עד להחלטה אחרת.
על פי כתב האישום במשך כמה שנים עבדו גורן ובת זוגו בעבודות משק בית וניקיון בביתו של גנץ. בחודש שעבר התפרסמו בכלי תקשורת בישראל כתבות על אודות מתקפות סייבר נגד מטרות ישראליות, שביצעו ההאקרים המזוהים עם איראן. בעקבות הפרסומים החליט גורן לפנות לקבוצה, ולהציע להעביר לה מידע מבית שר הביטחון. על מנת להוכיח את יכולותיו, במהלך החודש צילם גורן מספר פריטים בביתו של השר ושלח לנציג הקבוצה בטלגרם. בין הפריטים שצולמו: שולחן עבודה, מחשבים, טלפון, טאבלט, קופסה ועליה תווית ובה פרטי שיוך צה"ליים ומספרים סידוריים.

3 צפייה בגלריה
תמונות של בני גנץ שהופצו על ידי האקרים
תמונות של בני גנץ שהופצו על ידי האקרים
תמונות של בני גנץ שהופצו על ידי האקרים
(צילום מסך)

לקריאה נוספת
לקריאת כתב האישום נגד עומרי גורן גורוכובסקי - לחצו כאן

בעלי בית"ר ירושלים, משה חוגג, חשוד במרמה במיליונים ובעבירות מין

הותר לפרסום כי משה חוגג, הבעלים של קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים, הוא הבכיר בעולם הכדורגל שדבר מעצרו נחשף הבוקר על ידי כתבנו לענייני פלילים אלי סניור ב-ynet. הפרשה זכתה לכינוי "המשחק הגדול". חוגג חשוד בעבירת של איסור הלבנת הון, קשירת קשר לפשע, גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, השמטת הכנסה במזיד, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות על פי פקודת הסמים המסוכנים, איסור אלכוהול לקטינים וכן עבירות מין חמורות.
חוגג כתב היום בפייסבוק כי השיחה המתוכננת על מטבעות קריפטו שתוכננה להתקיים היום בערב לא תיערך. "נאלץ לדחות את הכנס היום, עמכם הסליחה. הכול לטובה". חוגג הוא בעלים של חברה העוסקת במטבעות קריפטו, והחודש טענה דוגמנית מוכרת כי הוא הטריד אותה מינית.
3 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
משה חוגג
(צילום: עוז מועלם)

בכיר בכדורגל נעצר דנה לפידות חברתו של החשוד
(צילום: משי בן עמי)

הבכיר שנטען כי קיים יחסי מין עם בן 15 - המשנה לשעבר לראש העיר ת"א

ארנון גלעדי, מי שהיה המשנה לראש העיר תל אביב-יפו, הוא הבכיר בעירייה שנגדו העיד צעיר כי בגיל 15 הוא ניצל אותו מינית. כך הותר אחר הצהריים לפרסום. אתמול פורסמה בחדשות קשת עדות של צעיר בשנות ה-20 לחייו שתיאר כיצד גלעדי ניצל אותו מינית כשהיה רק בן 15, אז נאלץ לעבוד בזנות לאחר שעזב את ביתו בשל נטייתו המינית.
לדבריו הוא קיים עימו יחסי מין תמורת תשלום כמה פעמים. גלעדי מצדו מכחיש את הטענות, והגיש אמש תלונה נגד אותו צעיר, בטענה כי הוא עצמו קורבן לסחיטה באיומים ולהטרדה מינית.
בערוץ המדע נסקר את ליקוי הירח הארוך ביותר ב-580 השנים האחרונות שיחול מחר בבוקר ולא ניתן יהיה לצפייה מישראל.
מחר יירדו הטמפרטורות ומזג האוויר יהיה חורפי יותר עם גשם מדי פעם שיתגבר בשעות הערב. בנוסף, יש סיכוי מחר לברקים, רעמים וברד. בשבת תהיה אווירה חורפית עם גשם מדי פעם, מלווה ברעמים ברקים וברד. בשבת אף קיימת סכנת הצפות בעיקר בערי החוף והשפלה.
קרוב ל-19.5 מיליון בני אדם ברחבי העולם מוגדרים כחולי קורונה פעילים, כלומר כאלו שאובחנו כחיוביים לנגיף – וטרם החלימו. רובם של אותם מאובחנים הוא קל מאוד ועל פי נתונים של אתר worldometers כרגע יש ברחבי העולם קרוב ל-79 אלף חולי קורונה במצב קשה. זאת, לפי נתונים של משרדי הבריאות הנאספים מרחבי העולם.
לפי אותם נתונים, בארצות הברית יש 11,566 חולי קורונה במצב קשה, בהודו 8,944, בברזיל 8,318, במקסיקו 4,798 בווייטנאם 4,489, באיראן 3,439, בגרמניה 2,828 וברוסיה 2,300.
בישראל, על פי עדכון הבוקר, יש 135 חולי קורונה שמצבם קשה. במדד זה ישראל מדורגת במקום ה-59 בעולם. בסין, כך לפי הנתונים מהמדינה המאוכלסת בעולם, יש 16 חולי קורונה במצב קשה.
דני אבדיה. השחקן הישראלי של וושינגטון וויזארדס היה רחוק נקודה אחת מדאבל דאבל עם 9 נקודות ו-11 ריבאונדים, אך לצערו וושינגטון וויזארדס נחלה הפסד מול שארלוט בחוץ 97:87.
יצחק אברג'יל, רוצח וראש ארגון מהמסוכנים שהיו בארץ, הוא בכיר מורשעי פרשה 512 השבוע. מור שמעוני, שסיקרה את המשפט, ואבי דוידוביץ', לשעבר בכיר ביאחב"ל, מסבירים איך עברו 18 שנים עד לחותמת הסופית - ומה זה אומר על העתיד. הכותרת, הפודקאסט היומי.
סיפורה של בת 74 שרצתה לחטא את השטרות מקורונה ושרפה 10,000 שקל במיקרוגל.
ולעומת זאת, סיפורה של הפנסיונרית שהרוויחה מיליון שקל מביטקוין, שהבנק מסרב להפקיד.
זהו הדינוזאור הגדול בעולם, בינתיים. שבת שלום.
מבזק חדשות טובות 181121
(צילום: משי בן עמי)