מתחילים לדון על יציאה מהסגר אבל לא ברור כיצד. בשעות הערב צפויה הממשלה (בישיבה שנדחתה כבר פעמיים) לדון האם הסגר יוארך מעבר ליום שישי הקרוב ונכון לעכשיו מסתמן כי משרד הבריאות יתמוך בפתיחת גני הילדים, כיתות א'-ד' וכן כיתות י"א ו-י"ב בערים ירוקות וצהובות בלבד, החל מיום שני.
2 צפייה בגלריה
מתחם חיסון קורונה בהוד השרון
מתחם חיסון קורונה בהוד השרון
מתחם חיסון קורונה בהוד השרון
(צילום: EPA)
מבט על צבעי הרמזור של הערים מראה כי רובן הגדול נמצאות ברשימה של הערים האדומות והכתומות, שבהן לא ייפתחו הלימודים בתום הסגר, אם תתקבל אותה המלצה של משרד הבריאות. מתוך 15 הערים הגדולות בישראל רק חיפה לא נמצאת כעת ברשימת הערים האדומות והכתומות. אלו יתר הערים שבהן, נכון לזמן כתיבת הידיעה, לא ילמדו אם תתקבל ההמלצה: ירושלים, תל אביב, ראשון לציון, פתח תקווה, אשדוד, נתניה, באר שבע, בני ברק, חולון, רמת גן, אשקלון, רחובות, בת ים ובית שמש.
(צילום: גיל יוחנן, שחר גולדשטיין)
לפני ישיבת הממשלה אמרו בפורום הגנים הפרטיים כי הם תומכים בהחזרת הגנים לפעילות מיידית, בכפוף לעמדת השרים והגורמים המקצועיים במשרד הבריאות. לצד זאת הבהירו: "אנו מתנגדים להחזרת הפעילות בקפסולות כי הדבר אינו ישים בגילאים כאלו". ואילו קבינט המומחים הלאומי לקורונה גיבש המלצות לקראת ישיבת הממשלה ובהן איסור על מורים ללמד ללא קבלת חיסון. לא ברור אם מדובר בצעד אפשרי משפטית. משרד הבריאות צפוי להסכים לפתיחה של טיפולי "אחד על אחד" וטייק אווי, אך לא ברור אם רק בערים ירוקות וצהובות או גם בכתומות ואדומות. במשרד ידרשו להמשיך את הגבלת ההתקהלות של חמישה אנשים במקומות סגורים ו-10 אנשים במקומות פתוחים. לפתיחת המסחר בשלב זה - הם יתנגדו.
החל ממחר חיסוני הקורונה יתאפשרו לכלל הציבור. היום דווח כי ביום שני הקרוב יבקר בארץ ראש ממשלת יוון, שאמור להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו. אחת ממטרות הפגישה היא שבעלי "דרכון ירוק" יוכלו לטוס ללא בידוד או בדיקות ליוון. בנוסף, בישראל קיימת אופטימיות שבקרוב ייחתמו הסכמים דומים גם עם רומניה וסרביה, וייתכן שגם עם גאורגיה, שיאפשרו טיסות באביב ובקיץ.
לקריאה נוספת
עוד 48 יום לבחירות. בפעם הרביעית תוך שנתיים הוגשו היום הרשימות בבחירות לכנסת כשעד מחר ב-22:00 ניתן יהיה להגיש את הרשימות. בין הרשימות שהוגשו יש עתיד, ימינה, ש"ס וכחול לבן . יו"ר תנועת "התעוררות" בירושלים וחבר מועצת העיר, עופר ברקוביץ', הצטרף למפלגתו של גדעון סער תקווה חדשה. רשימת ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן דומה לזו שהוגשה בבחירות הקודמות ויו"ר מפלגת ותיקי ישראל דני יתום הודיע על פרישה.
ברשימת ימינה כפי שהוגשה לוועדה: במקום השני אחרי היו"ר נפתלי בנט ניצבת איילת שקד. במקום השלישי ראש העיר שדרות אלון דוידי, במקום הרביעי מתן כהנא, במקום החמישי איש החינוך עמיחי שיקלי. במקום השישי עו"ד ניר אורבך, במקום שביעי אביר קארה מתנועת "אני שולמן". יש עתיד פרסמה את הרשימה כשאורנה ברביבאי במקום ה-2. בכחול לבן רשומים בני גנץ, פנינה תמנו שטה, חילי טרופר, מיכאל ביטון, אורית פרקש הכהן, אלון שוסטר ואיתן גינזבורג.
רון חולדאי עדיין מחכה ליצור חיבורים ואילו בליכוד עדיין לא ברור את מי ישריין בנימין נתניהו ברשימה. שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים איציק שמולי, הודיע היום על פרישתו "כדי לשקול את המשך דרכי". שמולי אמר: "מנהיגים צריכים לדעת גם להודות בטעותם ולקחת אחריות ולבי מורה לי שזהו הדבר הנכון לעשות".
ואילו בשעות הערב יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' החל בשיחות עם יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר. השניים בוחנים אפשרות לריצה משותפת לכנסת ה-24, במקביל להבנות אליהן הגיעו מפלגות הציונות הדתית והבית היהודי בראשות חגית משה. מאחורי הקלעים מופעל לחץ מצד מקורבי ראש הממשלה בנימין נתניהו להוביל לחיבור בין שלוש המפלגות כדי למנוע בזבוז קול לגוש הימין.
אחרי מועמדות לאמי - מועמדות לגלובוס הזהב. שירה האס הוכרזה היום כאחת המועמדות לפרס "גלובוס הזהב". האס בת ה-25 מועמדת בקטגוריית השחקנית הטובה ביותר במיני סדרה "המורדת".
2 צפייה בגלריה
שירה האס המורדת
שירה האס המורדת
שירה האס המורדת
(צילום מסך)
"אני מאוד מאוד מתרגשת", אמרה האס בתגובה למועמדות. "אני רוצה להגיד תודה רבה לכל התומכים והאוהבים, אני בעצמי עוד מעכלת. תודה רבה, אני הכי שמחה שיש ומתרגשת. תודה רבה, לחיים!".

הסדרה "המורדת", שעלתה בחודש אפריל האחרון בנטפליקס, מבוססת על סיפורה האמיתי של דבורה פלדמן. האס מגלמת צעירה שבורחת מחסידות סאטמר החרדית בניו יורק ומגיעה לברלין, שם היא נחשפת לעולם החילוני. בגלל מגפת הקורונה, טקס גלובוס הזהב יתקיים השנה ב-28 בפברואר (אחרי דחייה של כמעט חודשיים מהתאריך המקורי) במתכונת מקוונת.
לקריאה נוספת

מחר ב-22:00 יחול המועד האחרון להגשת הרשימות לכנסת - כך שאם יחולו חיבורים של הרגע האחרון הם יקרו במהלך היום עד שעה זו.
מחר תורגש ירידה חדה בטמפרטורות וגשמים מקומיים יירדו מדי פעם ברוב אזורי הארץ, בעיקר במרכז, בדרום ובמזרח. קיים חשש חמור לשיטפונות בנחלי הדרום והמזרח. ביום שישי מזג האוויר הלא-יציב יימשך אך בעוצמה פחותה מעט. בשבת הגשם ייפסק ותורגש התחממות קלה.
על שחיקה – שמעתם? בטוח ששמעתם, אבל לא שמעתם מה מספרת אירית (שם בדוי), בת 42, אחות טיפול נמרץ. אירית עשתה דרך מקצועית ארוכה, שכללה לימודים לתואר ראשון ובית ספר לאחיות. חלומה היה לעבוד ביחידה לטיפול נמרץ עם חולים קשים הזקוקים לסיעוד מורכב, חולים שבכל דקה מתנדנדים בין חיים למוות. אחרי קבלת תואר אחות מוסמכת, היא סיימה קורס על-יסודי בתחום טיפול נמרץ ועכשיו היא עובדת ביחידה לטיפול נמרץ כבר 10 שנים. עבודה קשה שכרוכה באחריות רבה, בכל משמרת היא מבצעת מאות רבות של פעולות ולעתים מרגישה שנופלת מהרגליים מרוב עייפות. אבל במהלך 10 שנים אלה ממלאות אותה תחושות של שליחות וסיפוק מעבודה עם משמעות יוצאת דופן. כשחולה משתחרר מטיפול נמרץ אחרי כל מה שעבר עליו: תרדמת, ירידת לחץ דם, הנשמה מלאכותית, מתן מוצרי דם, עשרות תרופות וחיבור לעשרות מכשירים תומכי חיים, היא מרגישה שעבודתה נשאה פרי, שיש לה חלק גדול בהצלת חיי אדם. אם מי שהציל נפש אחת צריך להרגיש כאילו הציל עולם ומלואו, היא אחרי הצלת יותר מאלף חיים, זכתה בהתאם.
כל זה, עד לפני חצי שנה. עולמה קרס. היא עובדת באותו בית החולים, ביחידה לטיפול נמרץ, אבל, זו יחידה לטיפול נמרץ בחולי קורונה. היא עושה את אותה העבודה שמוכרת לה היטב, אך משהו השתנה. בחודשים האחרונים ישנם חולים מעטים שמשתחררים מהיחידה שלה בעודם חיים. מבוגרים וצעירים, שמנים ורזים, נשים וגברים – התמותה מקורונה באלה שהגיעו למצב קריטי – גבוהה מאוד. וכך מדי יום ביומו. למרות כל המקצועיות והניסיון, הצוות כולו מרגיש שחוק. אנשים זקוקים לרגשות ולחוויות חיוביות וכמעט שאין כאלה בטיפול נמרץ קורונה.
חובה על מערכת הבריאות לתכנן צעדים לשיקום צוותים שחוקים אלה.
בזמן שדנים בפתיחת מוסדות החינוך, בתום הסגר השלישי, בדק מרכז המידע והידע הלאומי – מה מצב פיתוח החיסונים לילדים בעולם. החברה הסינית SINOPHARM, שפיתחה חיסון מנגיף מומת, דיווחה כי הוא בטוח לשימוש בילדים מגיל 3. החיסון של חברת פייזר, שבו מחסנים בישראל, מאושר לשימוש מגיל 16. עם זאת, פייזר בוחנת בימים אלו את השימוש בחיסון באוכלוסיית בני 12 עד 15 ואף סיימה את הגיוס במסגרת ניסוי שלב 3 בחיסון בקרב גילאים אלו. בדו"ח של מרכז המידע והידע נכתב כי תוצאות הניסוי צפויות להתקבל בחודשים הקרובים, ולאחריהם צפויה בחינה נוספת של החיסונים בקרב בני 9 עד 12.
בחברת מודרנה, כך נכתב בדו"ח, מתקשים לגייס מתנדבים בני 12 עד 17, לניסוי. בחברת AstraZeneca צפויים לחדש את המחקר בחיסון ילדים ונערים בני 5 עד 18 בבריטניה בחודשים הקרובים. גם חברת Johnson&Johnson צפויה להתחיל מחקר באוכלוסייה זו.
אנלימיטד. למה? בגלל תקלה בתשתית האינטרנט של החברה משעות הבוקר, בעקבות פעולות להרחבת הרשת שנערכו בלילה. הפעולות נערכו לקראת כניסת HOT לפעילות על גבי תשתית הסיבים האופטיים של אנלימיטד. הלקוחות התלוננו על קריסה כללית של מערכות בחברת האינטרנט, וגם שטלפון החברה לא מחובר ואתר האינטרנט של החברה לא עובד. החברה הודיעה בפייסבוק: "התקלה נגרמה כתוצאה מעבודות תחזוקה להרחבת הרשת".
המתחסן הראשון בניסוי הישראלי שנתניהו עשה לו כבוד: "קיבלתי פלצבו".
(צילום: שחר גולדשטיין)
בת 4 גילתה עקבת דינוזאור בת 220 מיליון שנה
בטעם רע: למה הפוליטיקאים מתחנפים אלינו עם אוכל? הגר בוחבוט שלנו בדקה.
ומארגני האירוויזיון הודיעו כי התחרות ה-65 תתקיים השנה במועד המתוכנן בחודש מאי, אולם "במתכונת מצומצמת" - וטרם הוכרע אם בהשתתפות קהל.