התו הירוק יוחל על ילדים רק בעוד שבועיים: "מצפים שעד אז יקרה נס?"

אחרי ישיבת קבינט הקורונה אתמול שבה דנו גם בהחלת סגר על כלל האוכלוסייה בהמשך, הולכים ומתבררים עוד ועוד פרטים ודרכים בהן ינקטו כנגד התפשטות הקורונה. במשרד הבריאות לא מסתפקים בתו הירוק שהוחלט להחזיר, ורוצים גם להגביל את ההתקהלויות במקומות המסחר. אנשי המקצוע בוחנים לכמה אנשים לאפשר להיכנס לעסקים ולחנויות.
קבינט הקורונה הרחיב את התו הירוק לכל מקום סגור בהתאם להמלצות משרד הבריאות, אך החליט שהחלתו על בני 12 ומטה תיכנס לתוקף רק בעוד שבועיים - בזמן שבקבוצת גילים זו אף אחד אינו מחוסן. במשך יותר משבועיים ימשיכו ילדים לא מחוסנים לפקוד אתרי תרבות ובילוי ללא הפרעה, בשיא החופש הגדול, ולמרות שהתקהלויות מסוג זה נחשבות לגורם שמאיץ את התפשטות המגפה. השר עמר בר-לב עצמו אמר היום (רביעי) באולפן ynet שההחלטה הזו הייתה צריכה להתקבל כבר לפני שבועיים - אז למה הממשלה מחילה אותה רק מ-20 באוגוסט?
כבר אתמול הבהירו במשרד הבריאות כי האופציה של סגר בחגים הופכת לריאלית במיוחד. השבוע דווח ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" שבמשרד הבריאות ובממשלה שוקלים ברצינות אפשרות של סגר בחגים אם מבצע החיסון השלישי לא ייתן את אותותיו ומספר החולים במצב קשה לא יתייצב בשבועיים הקרובים. בעקבות הביקורת על חובת הבידוד להורים לילדים חולי קורונה שאינם מחוסנים עד גיל 12, הבהירו גורמים במשרד כי בפועל אין אפשרות לאכוף את ההנחיה וכי ילדים שיוכלו להיות ברשות עצמם – הוריהם לא יחויבו בבידוד.
שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר בשעת הערב: "אנחנו מבינים שגם להגבלות קשות יש השפעה ישירה על הבריאות. אני אומר בצורה הברורה שהמטרה שלנו היא להימנע מסגר. זה צעד דרמטי והוא לא גזירת גורל. עוד אפשר להימנע מסגר, רק אם הציבור יתחסן מהר והציבור יקפיד על ההנחיות שהתקבלו בקבינט. את פגישות העבודה נעביר לזום, לא תמיד צריך לעשות אותן פיזית".

1 צפייה בגלריה
מחלקת הקורונה בהדסה עין כרם
מחלקת הקורונה בהדסה עין כרם
מחלקת הקורונה בהדסה עין כרם
(צילום: עמית שאבי)

סגר בחגים על הפרק: דיווח של כתבנו אדיר ינקו
(צילום: אבי חי)

לקריאה נוספת

שלוש רקטות שוגרו מלבנון

שלוש רקטות נורו בצהריים מלבנון לגליל - שתיים מהן נפלו בשטח ישראל ואחת בשטח לבנון. כתוצאה מאחת הנפילות פרצה שריפה באזור קריית שמונה, ותושבים בגליל שמעו את הדי הפיצוצים. ממד"א נמסר כי היו ארבעה נפגעי חרדה. מיד אחרי הירי תקפו כוחות ארטילריים של צה"ל בשטח לבנון. שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי קיימו דיון עם הצמרת הביטחונית בעקבות הירי, ודנו באפשרות של החרפת התגובה של צה"ל. בהמשך הרחיב צה"ל את התגובה - וירה בתותחים לאורך כל גבול לבנון.
במערכת הביטחון העריכו שמי שאחראי לירי הם שוב פלגים פלסטיניים בדרום לבנון, בדומה למקרים אחרים של ירי מהמדינה בשבועות האחרונים. ערוץ אל-מנאר של חיזבאללה דיווח כי שישה פגזים שוגרו לעבר שטח פתוח במישור אל-חיאם - ולאחר מכן הירי של צה"ל ללבנון פסק.
המטח תפס את תושבי הצפון בהפתעה גמורה, כשהילדים בקייטנות הקיץ, מה שהוביל לבהלה גדולה. יותר מ-60 ילדים היו במגרש טניס ליד המקום שבו נפלת הרקטה - ובמזל אף אחד לא נפגע. במועצה אזורית גליל עליון תיעדו את הילדים בגן חצב שבקיבוץ דן - גן שאינו ממוגן, כמו שאר 120 הגנים במועצה - כשהם שוכבים על הרצפה ומכסים את ראשם בידיהם.
3 רקטות שוגרו מלבנון
(צילום: אביהו שפירא )

לקריאה נוספת

בשעות אחר הצהריים יפגינו ארגוני הנכים בצומת עזריאלי בתל אביב מול קריית הממשלה. ייתכן כי יהיו במקום שיבושי תנועה.
מתן רודיטי יעשה היסטוריה ויהפוך לישראלי הראשון שיתחרה במשחה האולימפי במים פתוחים של 10 ק"מ.

גל החום נמשך היום ואף הורגשה עוד עלייה בטמפרטורות. גל החום יימשך עד לשבוע הבא לפחות ללא שינויים גדולים.
ב-18 ביוני, לפני חודש וחצי, עמד מספר חולי הקורונה שמצבם קשה על 19. אבל מאז חלה עלייה חדה מאוד וכעת המספר עומד על 235.
תחילה נרשמה עלייה מתונה מאוד וב-1 ביולי עמד מספר החולים הקשים על 24. עוד עשרה ימים עברו וב-11 ביולי המספר הכפיל את עצמו והגיע ל-47. ב-21 ביולי נוספו עוד 20 חולים קשה ומספרם הגיע ל-57. ואז בתוך שבוע המספר יותר מהכפיל את עצמו וב-28 ביולי מספר חולי הקורונה עמד על 151.
ארבעה ימים נוספים עברו ומספר החולים הקשים הגיע ל-199 ובארבעת הימים הראשונים של אוגוסט עלה המספר מ-199 ל-235. כלומר מספר החולים הקשים גבוה פי 12 מהמצב שהיה רק לפני חודש וחצי.
רצח תאיר ראדה, בעקבות החלטת בית המשפט המחוזי בנצרת לשחרר למעצר בית את רומן זדורוב, שהורשע ברצח ונגדו מתנהל משפט חוזר. ראדה, תלמידת כיתה ח', נרצחה בתא שירותים בחטיבת הביניים "נופי גולן" בקצרין ב-6 בדצמבר 2006. זדורוב, אז בן 29, אזרח אוקראינה, עבד כרצף בבית הספר, והורשע ברצח ארבע שנים לאחר מכן. הוא נידון למאסר עולם. לפני שלושה חודשים הורה בית המשפט העליון על עריכת משפט חוזר.
אביגדור ליברמן סימן שתי מטרות במהלך המשבר הפוליטי של השנתיים האחרונות: להחליף את נתניהו, ולהיכנס למשרד האוצר. האם ליברמן מודל 2021 הוא פוליטיקאי מסוג חדש, שקול יותר? ומה היעד הבא שלו? מורן אזולאי על איש השעה של הפוליטיקה הישראלית. הכותרת, הפודקאסט יומי.
חני נחמיאס אחרי הפרידה מבעלה: "לא כיף שמתעסקים בך, אבל טוב לי".
חני נחמיאס
(קרדיט: ענת מוסברג)
חנה קנייזבה-מיננקו: "לא לוזרית שבורחת, לעולם לא ארים ידיים" | ריאיון.
ואיך להיפרד מסוכר תוך 30 יום, ולאמן את הלשון לא לרצות מתוקים ופחמימות.