יום אחרי המדליה, היינו כפסע מאחת נוספת

אחרי ההפסד אתמול של שירה ראשוני בקרב על הארד, גם ברוך שמאילוב החמיץ היום ברגע האחרון מקום על הפודיום באולימפיאדת טוקיו. שמאילוב בן ה-26 נוצח בקרב המכריע בבית הניחומים על -ידי דניאל קרגנין הברזילאי ויסתפק במקום החמישי במשחקים האולימפיים. הישראלי זכה להגרלה נוחה באופן יחסי והצליח להעפיל לרבע הגמר ללא בעיות מיוחדות, שם הוא הפסיד לגיאורגי ואז'ה מרגוושוילי (שהעפיל עד הגמר) וירד לבית הניחומים, אך ניצחון בניקוד זהב על אדריאן גומבוץ מסלובניה סידר לו את המפגש מול הברזילאי, שהסתיים בדמעות עבורו.
ובתחום אחר, לצד הצמיחה של רוכבי אופניים ישראלים מצטיינים כמו עומר גולדשטיין, גיא שגיב, גיא ניב ואיתמר איינהורן, התפתחה הרבה יותר בשקט גם עומר שפירא. הרוכבת בת ה-26, שגדלה במושב עין הבשור שבעוטף עזה, התחילה להפגין את כוחה בזירה הבינלאומית בזמן שקבוצת ישראל סטארט-אפ ניישן נתנה לספורטאים כחול-לבן הזדמנויות ראשונות בטור דה פראנס, בג'ירו ובוואלטה, ראתה אותם מקבלים את הכותרות – ובינתיים התברגה בטופ העולמי והגיעה לפסגות שרוכבות ישראליות לא נגעו בהן בעבר. שפירא הייתה בשלישייה המובילה לאורך 130 ק"מ, כמעט סידרה לישראל מדליה שנייה במשחקים ביפן, 11 בכל הזמנים, ובלתי צפויה יותר מכל אחת שהגיעה לפניה. רק ש-4 ק"מ לסיום נעקפה ולבסוף דורגה במקום ה-24 הכללי.
הסנסציה של השחייה הישראלית, אנסטסיה גורבנקו, העפילה היום (ראשון) לחצי הגמר האולימפי ב-100 מטר גב. היא סיימה רביעית במקצה שלה בתוצאה של 59.90 שניות.

2 צפייה בגלריה
ברוך שמאילוב
ברוך שמאילוב
ברוך שמאילוב
(צילום: אורן אהרוני)


אמה של אבישג סמברג, המדליסטית האולימפית בת ה-19: לא ישנתי בלילה
(צילום: נדב אבס, משה מזרחי)
לקריאה נוספת

עוד ממשלה שהיא צרה

אחרי שידעו לבקר היטב ממושבי האופוזיציה את נפח הממשלה, כעת בשלטון מסתבר שהמינויים זורמים למען יציבות פוליטית. השרים אישרו בצהריים את מינויו של אלי אבידר לתפקיד שר במשרד ראש הממשלה, ואת יאיר גולן לתפקיד סגן שרת הכלכלה. השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, נמנע ואמר כי אמנם אין לו שום דבר אישי נגד אבידר, אך "אולי זה לא נכון לצרף עוד שר", כלשונו. "לא הגיוני שלמפלגה עם 7 מנדטים יהיו ארבעה שרים".
שר הביטחון בני גנץ הצטרף לדבריו של בר-לב, ואמר כי הוא "מסכים עם כל הטיעונים". הוא החליט שלא להשתתף בהצבעה על המינויים.
כתבנו לעניני כלכלה, גד ליאור, סיכם כי בממשלת בנט-לפיד העלות של הממשלה היא כ-193 מיליון שקל בשנה. לכך יש להוסיף עוד 25 מיליון שקל בשנה על 15 ח"כים חדשים שנכנסו במסגרת החוק הנורבגי. המשמעות: עלות השרים וסגני השרים הרבים - שחלקם מיותרים גם לדברי לפיד ובנט עצמם - למשך ארבע שנים וחצי, תגיע לכמיליארד שקל.
ומכשול התקציב שבדרך לא נגמר. גורמים פוליטיים אומרים שסגן השר אביר קארה כבר הבהיר בחדרים הסגורים שלא יוותר על הרפורמות שהוא מקדם, אולם בשיחת זום עם השולמנים אף הרחיק צעד נוסף - ואמר שבלעדיהן לא יתמוך בתקציב. בסרטונים שמתפרסמים נראה קארה כשהוא מחמיא לראש הממשלה נפתלי בנט ולשר האוצר אביגדור ליברמן על כך שלדבריו עושים הכל כדי שהדברים יקודמו והוסיף כי אם יצטרך יתפטר מתפקידו כסגן שר במשרד ראש הממשלה ויחזור לכהן רק בכנסת - ובתנאי שהרפורמות יקודמו.

מחר בשעות הצהריים צפוי להתכנס קבינט הקורונה ולהחליט על דרך ההתמודדות עם המגפה.
עד סוף השבוע לא צפוי שינוי ניכר במזג האוויר. בסוף השבוע יתחמם עוד ועומס החום יגבר.
פולין היא אחת המדינות שנפגעו באופן הכי קשה מהקורונה ביבשת אירופה. יותר מ-2,880,000 תושבים אובחנו כחיוביים לנגיף מאז פרוץ המגפה ולמעלה מ-75,200 חולים מתו. אבל בעוד שברוב מדינות אירופה, שסבלו קשות מהמגפה עדיין מאובחנים אלפי נדבקים ביום, בפולין המצב שונה לחלוטין.
את פולין פקדו שני גלי תחלואה עיקרים – הראשון בחודשים אוקטובר – דצמבר 2020 והשני בחודשים מרץ-אפריל השנה. בגל השני אובחנו ביום אחד מעל 35 אלף חיוביים לנגיף.
אבל מתחילת יוני המצב השתפר פלאים. בחודש יוני אובחנו כ-7,600 חיוביים לנגיף בפולין ומתחילת חודש יולי כ-2,250. היום הודיעו בפולין על 82 נדבקים חדשים. גם בתמותה חלה ירידה חדה ומתחילת החודש מתו בפולין 221 חולי קורונה, לעומת חודש אפריל – אז נמנו כ-14,500 חולי קורונה שמתו בפולין.
שי אביטל, סוכן הדוגמניות שהמשטרה פתחה בבדיקה בעניינו, בעקבות שורת טענות להטרדות ותקיפות מיניות, שהעלו דוגמניות שביקשו לעבוד איתו בתוכניות "הצינור" ו"חשיפה". אף שלא הוגשה תלונה נגד אביטל, שיצא מהארץ, בסיום הבדיקה שמתבצעת כעת באגף החקירות יחליט ראש האגף, ניצב יגאל בן שלום, אם לפתוח בחקירה פלילית. בעקבות הטענות הודיעה הדוגמנית טיילור מלכוב כי תפסיק את העבודה עמו.
לאחר 11 שנים: גורת אורנגאוטן נולדה בספארי.
גורת אורנגאוטן נולדה בספארי
(צילום: ים סיטון)
יהודה לוי מדבר על הפרידה: "שלומית ואני נפרדנו הכי בטוב שיש".
יש לא מעט מקומות בישראל שאפשר לבלות בהם במחיר סביר. צביקה בורג מסביר איך לעשות את זה נכון.
לא תאמינו כמה פשוט להכין נאגטס: הילדים מחפשים גיוון לארוחת הצהריים? כך תכינו להם נאגטס עוף משגעים תוצרת בית.
2 צפייה בגלריה
(צילום: גיל אבירם)