בנט לפני הצבעות התקציב: "שנים שהמדינה הייתה כלי במשחק אישי"

33 שעות של דיונים לאורך כל הלילה בנוגע לתקציב המדינה הסתיימו הערב בנאומים רשמיים של ראש הממשלה נפתלי בנט וראש האופוזיציה בנימין נתניהו – כשמיד לאחר מכן תחל יממה שלמה של מאות הצבעות נפרדות על סעיפי התקציב. אם לא יהיו שינויים דרמטיים של הרגע האחרון, עד יום שישי לפנות בוקר צפוי התקציב לעבור סופית בקריאה שנייה ושלישית. הוא יהיה הראשון שמאושר מאז מרץ 2018.
ראש הממשלה בנט אמר: "אחרי שלוש וחצי שנים של בלאגן, ניהול כושל ושיתוק מערכות, שנים שבהן המדינה הייתה כלי במשחק אישי, שנים של 4 מערכות בחירות, אחת אחר השנייה עם מבוי סתום, הקשבנו לקולם של אזרחי ישראל. אלה שחששו באמת לגורל המדינה. שראו פוליטיקאים משחקים באש ושוברים את המדינה מבפנים. הקשבנו וקיבלנו החלטה, הקמנו ממשלה בישראל". "שקר, כשחוזרים עליו מספיק פעמים, עם מכונה מספיק אפקטיבית, וברוך השם יש פה מכונה בסוף יהפוך לאמת", המשיך בנט. "אני רוצה להגיד פה משהו. אין כסף לחמאס. גם את מזוודות הדולרים שלך הפסקנו. הבעיה היחידה האמיתית שלך בממשלה עם רע"מ היא - שאתה לא עומד בראשה". לאורך כל נאומו של ראש הממשלה נשמעו קריאות ביניים וצעקות מקרב חברי האופוזיציה.
מיד אחרי בנט עלה לנאום יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. "ערב ראש חודש כסלו - באנו חושך לגרש", אמר. "במקום שנוכל לברך על הניסים, אנחנו מקבלים בתקציב הזה על המיסים, העלאת מיסים וגזירות קשות. זה כל כך אופייני: ממשלת השקר עושה את ההפך הגמור ממה שהבטיחה".
בנט: "הסתיימו 3 שנים וחצי של בלגן וניהול כושל"
(צילום: ערוץ כנסת)


2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
(צילום: עמית שאבי)
לקריאה נוספת


ארה"ב מאשימה את NSO בפגיעה באינטרס הלאומי: "כלי ריגול להשתקת התנגדות"

מספר חודשים אחרי התחקיר על שימוש ממשלות בעולם בכלי הריגול של NSO הישראלית כדי לפגוע בפעילותם של עיתונאים ופעילי זכויות אדם – ארה"ב הכריזה עליה כעל גוף שפועל נגד האינטרס הלאומי שלה. משרד המסחר האמריקני פרסם הודעה שבה נמסר כי NSO, וכן החברה הישראלית Candiru, נכללות כעת תחת רשימה שחורה של ישויות שעוסקות בפעילויות סייבר זדוניות, שמנוגדות לאינטרס הלאומי של ארה"ב.
בישראל ידעו על הדברים רק זמן קצר לפני ההכרזה. גורם ישראלי אמר כי הכרזה מצד משרד המסחר האמריקני חמורה פחות מהכרזה מצד מחלקת המדינה, אולם לדבריו יש למהלך משמעויות מסחריות - שכעת לומדים אותן. מדובר במהלך חסר תקדים בנוגע לחברות ישראליות. לרשימה השחורה נתווספו גם שתי חברות מסינגפור ורוסיה. ההחלטה, נמסר, התקבלה על בסיס ראיות שלפיהן "הישויות הללו פיתחו וסיפקו תוכנות ריגול עבור ממשלות זרות ששימשו ככלי לפגיעה בצורה זדונית בפקידי ממשל, עיתונאים, אנשי עסקים, פעילים, אנשי אקדמיה ועובדי שגרירויות".

2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: רויטרס, shutterstock)

לקריאה נוספת

בעקבות חשיפת ynet ו"ידיעות אחרונות": איתי פנקס-ארד השעה את עצמו מתפקידו בעיריית תל אביב

חבר מועצת העיר תל אביב-יפו, הפעיל החברתי איתי פנקס-ארד, הודיע כי החליט להשעות את עצמו מתפקידו כמחזיק תיק הלהט"ב בעירייה בעקבות חשיפת ynet ו"ידיעות אחרונות" על העדויות של שני נערים שקיימו איתו יחסי מין בגיל 17.
בשתי עדויות שפורסמו הבוקר לראשונה ב-ynet וב"ידיעות אחרונות", סיפרו י' ו-א' כיצד פנקס-ארד, קיים איתם יחסי מין בזמן שהיו בני 17 וחניכים בתנועת הנוער, תוך שהוא מודע למצבם הנפשי הפגיע. יש לציין כי האירועים המתוארים התקיימו לפני יותר מעשור, והמתלוננים עברו אמש בדיקת פוליגרף מקיפה ויצאו דוברי אמת.
והמשטרה פתחה היום בחקירה רשמית נגד העיתונאי ויוצר הקולנוע גל אוחובסקי, בעקבות התחקיר שבו טענו שני גברים כי הוא תקף אותם מינית במהלך פגישות עמו. במשטרה פתחו כבר אתמול בבדיקת הטענות, וקראו ל"כל מי שנפגע באירוע" למסור לה דיווח על כך. כעת הפכה הבדיקה לחקירה של ממש, ולצד זאת הוציא בית משפט השלום בבת ים צו איסור פרסום בנוגע לפרשה, שאוסר לפרסם את פרטי הקורבנות או כל פרט שעלול לזהות אותם.
עדותו של א' נגד איתי פנקס: מההערצה אליו - קפאתי
(צילום: אבי חי, שחר גולדשטיין)
לקריאה נוספת

צוות הטיפול במגיפות והצוות המייעץ לחיסוני הקורונה יקיימו ב-15:00 דיון ציבורי לקראת ההכרעה בנושא מתן חיסוני קורונה לילדים בגילאי 11-5.
ההצבעה המכרעת על התקציב צפויה להתקיים ככל הנראה בלילה שבין חמישי לשישי. ראש הממשלה נפתלי בנט אמר היום ל-ynet על התקציב: "אף אחד לא יחזיר את המדינה לכאוס, ננצח 0-780".
לקראת מרתון הצבעות התקציב: מורן אזולאי באולפן עם הפרטים
(צילום: שחר גולדשטיין)

לאחר שאתמול הורגשה התייצבות במזג האוויר עם פחות עננים ומזג אוויר נוח יחסית, מהיום הטמפרטורות החלו לעלות בהדרגה. המגמה תימשך במהלך הימים הקרובים ועד לתחילת השבוע הבא יהיה חם מהרגיל לעונה. בינתיים, אין סימנים למערכת גשם משמעותית קרובה.
קצב ההתחסנות ירד באופן חד מאוד בחודש אוקטובר, שהסתיים השבוע. מנתוני משרד הבריאות עולה כי בחודש שעבר הגיעו קרוב ל-540 אלף ישראלים לקבל את מנת החיסון השלישית וכ-112 אלף קיבלו את מנת החיסון הראשונה.
לשם השוואה בחודש ספטמבר קיבלו 1,136,512 ישראלים – יותר מכפול מאשר באוקטובר – את מנת החיסון השלישית וכ-131 אלף קיבלו את מנת החיסון הראשונה.
למעשה 82.6% מהישראלים שבשנות ה-80 לחייהם קיבלו את מנת החיסון השלישית וכך גם 76.6% מאלו שבשנות ה-60 לחייהם. לעומת זאת, 47.1% מהישראלים שבשנות ה-20 לחייהם ו-32.4% שבגילים 16 עד 19 קיבלו את המנה השלישית של החיסון – כך שעוד לא מעט ישראלים זכאים לקבל את המנה השלישית, כיוון שקיבלו את מנת החיסון השנייה לפני יותר מחצי שנה.
אטרף. הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים הודיעה בצהריים כי פתחה בחקירה נגד חברת CyberServe, שבבעלותה נמצא גם אתר אטרף, בחשד שהתרשלה באבטחת המידע טרם התקיפה. קבוצת ההאקרים Black Shadow, שעומדת מאחורי הדלפת הענק של מאגר המידע של משתמשי האתר, המשיכה גם היום להדליף פרטים שגנבה מאתרים ישראליים.
הוריו של בראל חדריה שמואלי ז״ל ביקשו לקדם את החוק שלא התקבל בעבר, המתיר להורים להשתמש בזרעו של חלל צה״ל ולהביא נכד. רחל כהן עשתה את זה ומספרת על ״נחמה לצד הכאב״. עו"ד רויטל סויד, יוזמת ההצעה, מסבירה. הכותרת, הפודקאסט היומי.
"להראות לך את הקעקוע?": התקרית המטרידה של דני רופ בשידור חי.
דני רופ ב"העולם הבוקר"
והמספרים של הפועל באר שבע נחשפים. הבעלים, אלונה ברקת, רשמה עד היום הפסד כספי של כ-194 מיליון שקל.