סיפורי היום

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נאם בפני מועצת הביטחון של האו"ם, לראשונה מאז הפלישה הרוסית. הוא האשים בדבריו כי רוסיה ביצעה כל פשע אפשרי במלחמתה נגד ארצו, פשעים שלדבריו הינם החמורים ביותר מאז מלחמת העולם השנייה, וטען כי מוסקבה רוצה שהאוקראינים יהפכו ל"עבדים שקטים".
"מנעת אסון כבד עוד יותר": תעודת הוקרה לשוטר ע' שחיסל את המחבל בבני ברק בשבוע שעבר.
תעודת הוקרה הוענקה לרס"מ ע' שחיסל את המחבל בפיגוע בבני ברק
(צילום: דוברות המשטרה )

בית משפט באיחוד האמירויות גזר על פידא כיוואן, בת 43 מחיפה שנעצרה לפני שנה באיחוד האמירויות עם חצי ק"ג קוקאין, גזר דין מוות.
אם לא יהיו דחיות נוספות ביום שישי הקרוב בשעה 18:17 תשוגר מקייפ קנוורל שבפלורידה חללית דרגון ובה האסטרונאוט הישראלי איתן סטיבה. במסיבת עיתונאים הוא סיפר על ההכנות האחרונות ועל השהייה בבידוד, לקראת השיגור שנדחה פעם נוספת.
איתן סטיבה מתייחס לכך שייתכן שיחגוג את ליל הסדר בחלל
(משימת רקיע)

העובד שמהל את כוס התה בחומר הניקוי בסניף ארומה נחקר באזהרה ובסיומה שוחרר בתנאים מגבילים. בחקירתו אמר: "אני לא יודע איך קרתה הטעות, הכוס הייתה מונחת שם. יום לפני עשו ניקיון, כנראה חשבתי שזה מים".

לראשונה זה עשור: המס על הדלק יופחת

שר האוצר אביגדור ליברמן הודיע כי מס הבלו על הדלק יופחת: "אם אפשר להחזיר כסף לציבור אז צריך לעשות את זה. אם תהיה אפשרות נוריד את המס על הדלק גם בחודש הבא". ההחלטה דורשת את אישורה של ועדת הכספים של הכנסת, שאין ספק שתאשר אותה, לאחר שחברי כנסת רבים דרשו את ההפחתה בשבועות האחרונים שוב ושוב. העלות המשוערת של המהלך: כ-800 מיליון שקל.
המשמעות היא שהדלק יוזל בחצי שקל באופן מיידי ולמשך שלושה חודשים בלבד. המחיר ירד מ-7.44 שקלים לליטר דלק אוקטן 95 בשירות עצמי ל-6.94 שקלים באפריל.
זו הפעם הראשונה שהמס על הדלק הופחת מאז שנת 2012. מחיר הבלו שצמוד למדד המחירים לצרכן עמד לפני ההפחתה על 3.13 שקלים, ואחריה יירד ל-2.63 שקלים. יש לציין כי בחודש הבא מס הבלו צפוי לעלות בעקבות עליית המדד.
ולמה בעצם להגביל את משך ההוזלה? הכתב הכלכלי גד ליאור מסביר שהעניין פשוט מאוד: מדינת ישראל שואבת כיום כסף ענק ממיסי הדלק ואלו צפויים להצטמצם כבר בקרוב, לא בשל ירידת מחיר הנפט בעולם, כי אם מחמת כיבוש הכבישים על ידי מכוניות הנוסעות על חשמל.
2 צפייה בגלריה
שר האוצר, אביגדור ליברמן, ודלק
שר האוצר, אביגדור ליברמן, ודלק
שר האוצר, אביגדור ליברמן, ודלק
(צילום: ניב קנטור, shutterstock)
כבר עתה מטכסים עצה במשרד האוצר כיצד להתגבר על המחסור הצפוי במיסי דלק. התוכנית - שייתכן שתשולב כבר בחוק ההסדרים הבא - היא לגבות מהנהגים לא רק מס גודש בכניסה לגוש דן, החל מעוד שלוש שנים, כי אם גם מס מיוחד מבעלי המכוניות שנוסעים הרבה, לפי מד הקילומטרים שברכבם.

מה צפוי מחר

דיון חשוב יתקיים במשפטו של רומן זדורוב בבית המשפט המחוזי בנצרת, שם יעיד ד"ר חן קוגל, מנהל המכון הלאומי לרפואה משפטית.

התחזית

מחר, יום רביעי, יהיה שרבי ותנשב רוח מזרחית חזקה - וייתכן אובך קל. הקלה כלשהי צפויה ביום חמישי, אז הטמפרטורות יירדו מעט. ביום שישי שוב יהיה חם ושרבי.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

776 מתוך 10,906 המאומתים לקורונה אתמול נדבקו בנגיף שלא בפעם הראשונה. כך עולה מנתונים שמפרסם משרד הבריאות. למעשה מדובר על יותר מ-7% מכלל כל המאומתים אתמול. גם בימים האחרונים האחוזים היו דומים. ככל הנראה אלו שנדבקו פעם נוספת – לקו בקורונה בגלים קודמות ולא בגל הנוכחי.

מה חיפשו היום בגוגל?

מריומה קליין, שייסדה את עמותת בית השנטי שמסייעת לנוער בסיכון, זכתה בפרס ישראל בתחום מפעל חיים על פועלה במישור החברתי והקהילתי.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

פרשת גמר "הישרדות": אלה אייבינדר נמצאה דוברת אמת בפוליגרף שנערך מטעמה
גמר הישרדות
(צילום: אמיר מאירי)

מומחה בעקבות דו"ח האקלים של האו"ם: "ההתייבשות היא האיום הגדול ביותר על המזרח התיכון"
ניצול השואה שמככב בטיקטוק: "הזיכרון חייב להישאר אחרי מותי"